Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، یک مقام روس از محورهای اصلی مذاکرات سران روسیه، ترکیه و ایران در تهران که قرار است طی ساعات آینده برگزار شود پرده برداشت.

یک مقام روس در گفت‌وگو با نشریه «الشرق الاوسط» خبر داد که موضوعات اصلی مورد بحث در نشست سران روسیه و ترکیه و ایران در تهران عملیات نظامی ترکیه و موضعی مشترک در قبال حملات اسرائیل به سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزوده که موضوع حملات اسرائیل به سوریه اخیرا با مواضع روشن مسکو هم مواجه شده است و به نظر می‌آید که روسیه در حال ایجاد یک سیاست مشخص در این باره است.

از سوی دیگر، این منبع تأکید کرده که پوتین «نگرانی‌های اردن و دیگر طرف‌ها درباره افزایش نفوذ ایران در سوریه» را هم با مقامات ایرانی در میان خواهد گذاشت.

این مقام روس صدور بیانیه مشترک یا توافقات تازه در این نشست را بعید دانسته اما تأکید کرده که این نشست به تفاهماتی خواهد انجامید که احتمالا تأثیر آن در آینده نزدیک آشکار خواهد شد و افزوده که این تفاهمات به وضعیت مرزهای جنوبی و شمالی سوریه و موضوع حضور ایران و عملیات ترکیه در خاک سوریه مربوط می‌شود.

به گفته این مقام، نحوه تعامل با حضور آمریکا در سوریه هم از اولویت‌های مرحله آینده سیاست روسیه خواهد بود که لازم است تفاهماتی در این باره با شرکای ایرانی و ترکیه‌ای انجام شود.

پرونده دیگری که اخیرا پررنگ شده و نیاز به تفاهمات بیشتر سه کشور دارد، مسئله کمیته تدوین قانون اساسی سوریه است که اخیرا روسیه با برگزاری جلسات آن در ژنو مخالفت کرده است.

روز یکشنبه، «گر پدرسن»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، پس از اعلام لغو جلسه تازه کمیته تدوین قانون اساسی سوریه، در تماس با «علی اصغر خاجی»، معاون وزیر خارجه ایران، همین موضوع را بررسی کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران ترکیه روسیه سوریه ژنو مقام روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»