Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@16:31:14 GMT

رکورد تعطیلی کاخ سعدآباد در خردادماه

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۲۰۷۷

رکورد تعطیلی کاخ سعدآباد در خردادماه

تنها در یک ماه و با احتساب تعطیلات مناسبتی 6 و 14 خرداد، درهای کاخ موزه سعدآباد به مدت 10 روز به روی گردشگران بسته بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، سعیده اسدیان در مورد رکورد تعطیلی کاخ سعدآباد گفت: کاخ سعدآباد یکی از مهم ترین اماکن گردشگری پایتخت محسوب می شود که روزانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود می کشاند، اما تعطیلی های پی در پی در این کاخ موزه طی ماه های اخیر باعث شده تا در روند بازدید از این موزه مختل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاخ موزه در خردادماه امسال طی روزهای هشتم و نهم تعطیل بود و 20 خردادماه هم به مدت 3 روز و همزمان با سفر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران، تعطیل شد.

این تعطیلی در روزهای 23 و 24 و 25 خرداد ماه و به علت ادامه برنامه های مراسم ریاست جمهوری و حضور هیاتی از ونزوئلا تمدید شد.

رکورد تعطیلی سعدآباد در خردادماه

با این حساب تنها در یک ماه و با احتساب تعطیلات مناسبتی 6 و 14 خرداد، درهای این مجموعه به مدت 10 روز به روی گردشگران بسته بود.

هنوز مدت زمان زیادی از بازگشایی مجدد سعدآباد نگذشته بود که خبر رسید همزمان با سفر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق به ایران، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد یکشنبه پنجم تیرماه نیز تعطیل است.

تعطیلاتی که صدای وزیر را هم درآورد!

تعطیلی های مکرر در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد حتی صدای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را هم درآورد، تا جایی که عزت الله ضرغامی در توییتی چنین نوشت: «تعطیلی کاخ موزه سعدآباد و اوج آن در این هفته به دلیل مراسم رسمی تشریفات رؤسای جمهور میهمان است. به نظر کارشناسان حفاظت احترام می‌گذاریم ولی به این میزان سخت‌گیری اعتقاد نداریم. از همه گردشگران داخلی و خارجی عذرخواهی می‌کنیم.»

هرچند تعطیلی موزه همزمان با ایام سوگواری امری بدیهی است اما گاهی این تعطیلات به بهانه هایی همچون آلودگی هوا، انجام عملیات بازسازی و ... است در حالی که می توان تنها بخشی از این مجموعه را در راستای انجام عملیات بازسازی تعطیل کرد._

حالا امروز خبر رسیده که این مجموعه بار دیگر و به دلیل حضور رئیس جمهور یکی از کشورها و برگزاری مراسم تشریفات به روی گردشگران بسته شده است.

مدتی قبل هم تعطیلی این مجموعه اعتراض بسیاری از افرادی را به همراه داشت که برای تماشای کنسرت نمایش «سی صد» در کاخ سعدآباد اقدام به تهیه بلیت کرده بودند اما با تعویق این کنسرت نمایش مواجه شدند.

 نقض اظهارات وزیر ارشاد با تعطیلی مجدد سعدآباد

این در حالی است که چندی پیش، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هیئت دولت و با حضور در جمع خبرنگاران در این باره چنین گفته بود: «در حال حاضر اجراهایی در محوطه سعدآباد داریم که در هفته‌های قبل به دلیل تعدد تردد رؤسای کشورهای خارجی و برنامه‌هایی که داشتند، در برخی شب‌ها دچار تعطیلی می‌شد. این نکته را به رئیس جمهور عرض کردم و دستور داد که اولویت با برنامه‌ای است که مردم بلیت آن را خریده‌اند و چند هزار نفر هر شب با ذوق و شوق به سعدآباد می‌آیند، برنامه‌ها را طوری تنظیم کنید که حتی یک مورد هم موجب تعطیلی برنامه هنری نشود.

به همین دلیل هفته‌های گذشته که یکی از رؤسای کشورها در تهران بود این مشکل که پیش آمد بلافاصله با همکاری دفتر رئیس‌جمهور ساعات کار و ملاقات‌ها را به نحوی تغییر دادند که برنامه بدون حاشیه اجرا شد و مردم هم برنامه‌شان لغو نشد و همه چند هزار نفر نیز در سعد آباد برنامه را تماشا کردند

 ارمغان تلخ تعطیلی های سریالی 

هرچند تعطیلی های سریالی در این مجموعه تاریخی - فرهنگی امر جدیدی نیست و حتی این کاخ موزه در سال 94 و 95 رکورد تعطیلی ها را زده بود اما هنوز هیچ یک از مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری راه حلی برای این مشکل پیدا نکرده اند.

 علی اصغر مونسان وزیر سابق میراث فرهنگی درباره اینکه چرا بخشی از فضای کاخ و جنگل سعدآباد برای استقبال از مهمانان ریاست جمهوری در نظر گرفته نمی شود تا شاهد تعطیلی کل مجموعه نباشیم؟ گفته بود: « بالاخره باید بخش های امنیتی را نیز در نظر بگیریم اگر حادثه ای اتفاق بیفتد، آبروی کشور ما در معرض خطر قرار می گیرد و در آن صورت ما آبرویمان را وسط گذاشته ایم»

در حالی که وزیر فعلی به این میزان از سخت‌گیری ها اعتقادی ندارد.

در شرایطی که مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری در تلاش برای معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی کشور هستند، این نابسامانی و تعطیلی های پی در پی چیزی جز حذف سعدآباد از برنامه تورها، بی میلی گردشگران به بازدید از این مجموعه و در نهایت کاهش آمار بازدیدکنندگان را به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا تعطیلات عراق موزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رکورد تعطیلی میراث فرهنگی کاخ سعدآباد رئیس جمهور تعطیلی ها کاخ موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب ماهی جان در قزوین

ماهی جان کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • کلیپ| سعدآباد پرحاشیه
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست