Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@22:37:14 GMT

یک هزار نهال انبه و گل یاسمین در شهر کاشته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۲۰۸۵

یک هزار نهال انبه و گل یاسمین در شهر کاشته می‌شود

شهردار میناب با بیان اینکه یک هزار نهال انبه و گل یاسمین در شهر کاشته می‌شود، گفت: نهال‌ها سفارش داده شده و در حال تولید است و مهرماه سال جاری در بلوارها و پارک‌های سطح شهر کاشته می‌شود.

حبیب‌الله سهرابی میناب در حاشیه جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارک ملت مرکز کاشت انبه شهرستان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک ۴۰ تا ۵۰ نوع نهال انبه شناسنامه‌دار در این محل کاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای‌با دانشگاه هرمزگان در این خصوص منعقد شده تا مشاوره‌های علمی لازم را برای حفظ و نگهداری نهال‌ها در اختیار ما قرار دهد، افزود: هشتمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل با همکاری خودجوش مردم میناب برگزار شده است و شهرداری و شورای شهر مسئول کمیته پشتیبانی این جشنواره هستند.

شهردار میناب خاطرنشان کرد: رویکرد جشنواره با توجه به شعار سال "توسعه اقتصادی" است. از همین با همکاری جهاد کشاورزی، کمیته امداد و اداره کار غرفه‌هایی را راه اندازی کردیم تا مراکز تولیدی بتوانند محصولاتشان را معرفی کنند.

سهرابی با بیان اینکه اکثر غرفه‌داران بانوان سرپرست خانوار هستند، تاکید کرو: هدف ما این است توانایی‌ها و تولیدات این افراد را به گردشگران معرفی کنیم تا رونقی در کسب و کار آنها اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه در شهرستان میناب طی ماه‌های مختلف آئین‌های سنتی متفاوتی برگزار می‌شود، اضافه کرد: ماندگاری این مراسم به مردمی بودن آنها است. خوشبختانه شاهد استقبال پرشور مردم هستیم.
به گفته سهرابی دبیرخانه جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل مینای به زودی راه‌اندازی می‌شود.

شهردار میناب گفت: قصد داریم آئین سنتی میناب را مستندسازی کنیم. به زودی شهرداری کتابچه‌ای از اقداماتی که در این راستا انجام شده است، منتشر خواهد کرد.

سهرابی با بیان اینکه همچنان پیگیر ثبت ملی این جشنواره هستیم، افزود: ایجاد شادی و نشاط جمعی یکی از اهداف برپایی این جشنواره است. مردم در رده‌های سنی مختلف و به صورت خانوادگی برای شناساندن آئین سنتی به فرزندانشان و گرامی‌داشت آنها به خوبی از این مراسم استقبال می‌کنند.

کد خبر 589419

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداري ميناب میناب شهرداری شهرداری ها شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کاشته می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: این جشنواره همزمان با آئین سنتی طلب باران (پنجاه بدر) همراه با بازی‌های بومی و محلی از هفدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه در محل شرکت نمایشگاه‌های بین الملی برگزار خواهد شد.

غریب افزود: در این جشنواره، استان قزوین میزبان شماری چند از سفرای کشور‌های خارجی و مسئولین ملی است.

وی، هدف از برگزاری این رویداد بزرگ را، شناسایی و معرفی محصولات تولیدی، آداب و رسوم فرهنگی و آئین‌های اجتماعی روستائیان و عشایر عزیز در راستای توانمندسازی مردم پایه بیان کرد.

دیگر خبرها

  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • جشنواره ورزشی کارگران در مهدیشهر
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • دسته عزای رئیس مذهب تشیع در شهر میناب
  • (عکس) کار عجیب و هنرمندانه برنجکار تایلندی برای جذب گردشگر
  • ۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند