Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@09:50:03 GMT

ترکیه سفیر آلمان را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۲۱۴۳

ترکیه سفیر آلمان را احضار کرد

سفیر آلمان در آنکارا به صورت اعتراضی به وزارت امور خارجه ترکیه احضار شد.

به گزارش مشرق به نقل از ترکیه پست، «سفیر آلمان» در آنکارا به صورت اعتراضی به وزارت امور خارجه احضار شد.

گفته شده علت احضار سفیر آلمان در ترکیه، آتش زدن سرکنسولگری این کشور در اشتوتگارت آلمان بوده است.

جزئیات بیشتری از این خبر اعلام نشده، اما این آتش سوزی پس از آن روی داد که دو فردی که صورت خود را پوشانده بودند، اقدام به شعله ور کردن آتش در برابر کنسولگری ترکیه در اشتوتگارت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، منابع خبری ترکیه اعلام کردند که مقامات این کشور معتقدند اعضای گروه پ‌ک‌ک علیه منافع آنکارا در کشورهای اروپایی از جمله آلمان اقدام می‌کنند.

پیش از این، «علی کمال آیدین»، سفیر ترکیه در آلمان در دیدار با خبرنگاران و روزنامه نگاران با اشاره به اینکه مسائل میان آنکارا-برلین در گذشته مانده است، گفته بود: روابط ترکیه و آلمان ریشه دار و عمیق است و نمی‌توان با موضوعات جاری روابط دوجانبه این کشورها را ارزیابی کرد. وی با تاکید بر تغییرات مهم در اروپا و آلمان افزود: در برهه‌ای هستیم که جریان‌های راست افراطی، اسلام هراسی و خارجی ستیزی افزایش یافته است اما همه با هم با آنها مبارزه خواهیم کرد.

سفیر ترکیه در برلین همچنین با اشاره به وضعیت تُرکهای ساکن آلمان گفته بود: مهمترین مساله آنان موضوع آموزش است. اخیراً برخی مشکلات در دروس زبان تُرکی به وجود آمده است. برای رفع آن یک پروژه آزمایشی را آغاز کردیم و با کمک سازمانهای مردم نهاد، کلاسهای آشنایی با زبان و فرهنگ تُرکی برای دانش آموزان ارائه می‌شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت آلمان ترکیه وزارت امور خارجه اروپا آنکارا روزنامه نگاران اسلام هراسی برلین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سفیر آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با پرونده زمین‌های ازگل و کاظم صدیقی گفت: پس از اظهارات حاج آقای صدیقی در خصوص باغ ازگل پرونده قضایی تشکیل شد و افرادی احضار شدند و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: استعلامات لازم از مراجع ذیربط از جمله از سازمان ثبت و شهرداری انجام شد و اظهارات سردفتری که انتقال زمین در دفتر او صورت گرفت اخذ شده و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده ور در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه