Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «جهانبخش کیانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد هفت هزار و ۳۴۷ نفر از پرسنل رسمی شاغل و بازنشسته شرکت نفت و گاز کرمانشاه با خانواده‌هایشان هستند و نزدیک ۹ هزار نفر دیگر در استان های همدان، کردستان و ایلام زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی در خصوص تبدیل وضعیت‌ نیروها؛ به احتمال زیاد حدود سه الی چهار هزار نفر از کارکنان پیمانی و قراردادی و همچنین ایثارگران شرکت های نفت و گاز و شرکت های پخش و توزیع نفت با خانواده هایشان به جمعیت زیرپوشش این مرکز در غرب کشور افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کیانی با بیان اینکه این مرکز دارای متخصصان، قلب، چشم پزشکی، زنان، اطفال، دندان پزشکی، مامایی، مشاوره و رژیم غذایی است، گفت: میانگین سالیانه بیش از ۶۵ هزار خدمات پزشکی؛ ۴۳ هزار خدمات پزشک عمومی و نزدیک به ۹ هزار خدمات تخصصی، بیش از ۱۰ هزار داندان پزشکی و دیگر موارد پزشکی در مرکز درمان و بهداشت صنعت نفت و گاز غرب کشور به بیمه شدگان ارایه می شود.

وی اضافه کرد: سیستم خدمات پزشکی مرکز درمانی و بهداشت صنعت نفت و گاز غرب کشور براساس نظام پزشک خانواده است، سیستمی که بیشتر بر پیشگیری از بیماری با پایش سلامت اولیه، ثانویه و ثالث تاکید دارد، یعنی هرساله طی فراخوان ها و اطلاع رسانی های گسترده ای که صورت می گیرد، آمار وضعیت درمانی افراد تحت پوشش از نظر داشتن دیابتی، فشارخون، چربی خون، اضافه وزن و دیگر علائم پایش می شود و سپس در طول فصل و سال برای معاینه پزشکی آنها برنامه ریزی دقیق می شود و مرتب مورد کنترل قرار می گیرند.

دکتر کیانی تصریح کرد: به طور مثال بیماران دیابتی زیرپوشش این مرکز که حدود ۳۱۲ نفر است به صورت برخط به خدمات پزشکی این مرکز در ارتباط هستند، یا بیماران قلب عروقی حتما باید سالی یکبار به متخصص قلب و هر سه ماه یکبار متخصص چشم، تست اک، و یا تست ورزشی بدهند.

مرکز درمان و بهداشت صنعت نفت و گاز غرب کشور به پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی مجهز است

 رییس بهداشت و درمان صنعت نفت و گاز غرب کشور در ادامه اذعان داشت: این مرکز درمانی در طول یک سال گذشته به پیشرفته ترین دستگاه های سونوگرافی، دستگاه آزمایشگاهی، رادیولوژی، تست ورزشی و اکو با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان با ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی که اکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد قیمت آنها است، مجهز شده، که دستگاه رادیولوژی و آزمایشگاه آن راه اندازی و دیگر دستگاه ها بزودی نصب و قادر به ارایه خدمات به مراجعه کنندگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ پزشک و متخصص و ۱۵ پرستار در این مرکز به بیمه شدگان خدمات پزشکی ارایه می دهند، گفت: کلینک ۱۲ فرودین این مرکز در شهر کرمانشاه، مرکز درمانگاه طب صنعتی پالایشگاه نفت شهر کرمانشاه و همچنین مطب های پزشکی طرف قرار داد در استان های کردستان، همدان و ایلام به تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی به بیمه شدگان این مرکز خدمات پزشکی ارایه می دهند.

دکتر کیانی همچنین از ارایه خدمات پزشکی هشت پزشک و ۱۰ پرستار در مراکز اقماری (نوار مرزی مناطق خیز نفت و گاز) به صورت ۲۴ ساعت به کارکنان و پرسنل شرکت نفت و گاز خبر داد.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه سعی کردیم سطح رضایت مندی خدمات پزشکی به بیمه شدگان را افزایش دهیم گفت: در اوج همه گیری ویروس کرونا؛ (دلتا) ظرف یک هفته تمام پرسنل قراردادی ، رسمی، پیمانی و کارگری و حتی بیماران خاص تحت پوشش در مقابل این بیماری را واکسیناسیون کردیم که رضایتمندی بسیاری به همراه داشت.

وی همچنین از استانداردسازی و بروزسازی ساختمان مرکز درمان، بهداشت، صنعت نفت و گاز غرب کشور از درب ورود این مرکز تا راه اندازی باشگاه ورزشی، احداث اتاق  قلب، داندان پزشکی ،اتاق سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه، استراحتگاه، نمازخانه، اتاق بسیج و سرویس های بهداشتی ظرف یک سال خبر داد.

در آینده دی‌کلینک مرکز درمان، بهداشت صنعت نفت و گاز غرب کشور کلنگ زنی خواهد شد

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت و گاز غرب کشور همچنین اعلام کرد: در یک سال گذشته با ارایه خدمات پزشکی در خور شایسته؛ این مرکز موفق به کسب مجوز معاینات پزشکی استخدامی غرب کشور شد و دیگر لازم نیست کارکنان  بدو استخدام استان های غرب کشور برای انجام معاینات پزشکی که هفته ها و روزها طول می کشد، به تهران بروند، متحمل هزینه های هنگفت اقامت در هتل، تردد و اتلاف وقت زیاد شوند و شرکت ها نیز از نیرو خالی و نیمه تعطیل شود و این کار بزرگی بود که صورت گرفت.

دکتر کیانی همچنین یکی از برنامه های آینده مرکز درمان، بهداشت صنعت نفت و گاز غرب کشور را راه اندازی درمانگاه در استان ایلام اعلام کرد و گفت: تجهیزات و مکان این مرکز فراهم شده و فقط منتظر کسب مجوز دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

وی همچنین از تهیه یک زمین هشت هزار متری برای احداث یک دی‌کلینک مجهز در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: برنامه داریم در آینده نزدیک با کسب مجوز های لازم از وزارت بهداشت، شهرداری و دیگر ارگان ها ذی ربط یک دی کلینک بزرگ و مجهز برای کارکنان و پرسنل نفت و گاز غرب کشور احداث کنیم  که می تواند خدمات پزشکی این مرکز را بسیار گسترده تر کنند. 

برچسب‌ها ایلام دانشگاه علوم پزشکی رادیولوژی کردستان همدان سونوگرافی نفت کرمانشاه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام دانشگاه علوم پزشکی رادیولوژی ایلام دانشگاه علوم پزشکی رادیولوژی کردستان همدان سونوگرافی نفت کرمانشاه بهداشت و سلامت بیمه شدگان خدمات پزشکی دکتر کیانی خدمات پزشک مرکز درمان بیش از ۱۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان با اشاره به ارائه خدمت گروه‌های جهادی بهداشتی درمانی در مناطق دوردست بارز وشوارز گفت: در این طرح پزشکان عمومی، متخصص، دندانپزشک حضور داشتند.
فریبرز جباری افزود: هزینه خدمات ارائه شده ۲۵۰ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور