Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» ،ابراهیم عزیزی با اشاره به نشست پیش روی روند آستانه در تهران با حضور روسای جمهور ترکیه و روسیه، گفت: کشورهای ترکیه، ایران و روسیه با هدف یافتن راه حل برای بحران‌های منطقه‌ای هفتمین نشست روند آستانه را در سطح روسای جمهور و هجدهمین نشست در سطح وزرای خارجه را در تهران برگزار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعا از این نشست خروجی‌هایی مورد انتظار است که مهم ترین آن پاسخ به جریان سازی بایدن علیه ایران است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: نشست آستانه باید پاسخ قاطع و کوبنده‌ای به جریان سازی نظام استکبار به ویژه آمریکایی‌ها علیه ایران و کشورهای منطقه دهد. ایران در حل مناقشات منطقه‌ای و مسائل بین ترکیه- سوریه و روسیه و اوکراین می‌تواند نقش محوری داشته باشد و در اجلاس روند آستانه می‌تواند آن را دنبال کند.

وی در ادامه اظهار کرد: کاهش و حذف دلار از معادلات اقتصادی در اوراسیا نیز می‌تواند به عنوان یک اقدام خوب در این اجلاس مطرح و مورد توجه قرار گیرد. ایجاد یک بلوک اقتصادی شمال به جنوب با حضور ایران، روسیه، چین و هند که نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند نیز می‌تواند در نشست آستانه مد نظر باشد.

عزیزی همچنین تصریح کرد: از طرف دیگر شکل گیری یکی از فرصت‌های اقتصادی و موازنه‌های قدرت با بهره گیری از ظرفیت کشورهای ایران، روسیه و چین و سایر کشورهای منطقه‌ای در حاشیه این اجلاس مورد توجه خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و رزقان در مجلس یازدهم، افزود: مشکلات مناطق کردنشین ترکیه نیز در دیدارهای دوجانبه با روسای جمهور ایران و ترکیه می‌تواند پیگیری شود. در نشست آستانه می‌توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم، مشروط به اینکه به فرصت‌های منطقه‌ای و نشست‌های مشترک نگاه هدف دار و آینده نگرانه‌ای داشته باشیم و واقع بینانه به بیان ظرفیت‌ها و فرصت‍‌ها بپردازیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اجلاس آستانه نماینده نشست آستانه منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن