Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@15:58:08 GMT

استفاده از تجربیات آموزش مجازی در دوران پساکرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۲۸۵۷

استفاده از تجربیات آموزش مجازی در دوران پساکرونا

‍‍‍‍‍‍

ایسنا/خراسان رضوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش عالی برای دوران پساکرونا آماده تلفیق آموزش حضوری و مجازی است.

محمدعلی زلفی گل در گفت و گوی اختصاصی با ایسنا با اشاره به وضعیت آموزش مجازی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: آموزش عالی تجربیات ارزشمندی در خصوص آموزش مجازی در دوران کرونا کسب کرد که در دوران پسا کرونا حتماً به کار گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در مواردی برای تفهیم بیشتر مطالب علمی می‌توان به صورت تلفیقی اساتید هم آموزش حضوری را داشته باشند، هم به صورت برون خط همان تدریس را در اختیار دانشجویان قرار دهند تا اگر چنانچه دانشجویی مطلب سر کلاس به خوبی برایش مفهوم نباشد، با مراجعه مجدد به تدریس به صورت برون خط بتواند تسلط بیشتری بر آن مفهوم پیدا کند. 

وزیر علوم خاطرنشان کرد: البته این‌ موارد، نیاز به آیین‌نامه‌ها، قوانین و مقررات خاص خود دارد که این انگیزه را برای اعضاء هیأت علمی ایجاد کنیم که آموزش ترکیبی و تلفیقی را هم مد نظر قرار دهند؛ حتماً تجربیات دوران کرونا برای پسا کرونا به کار گرفته خواهد شد.

مشروح این گفت و گو را در ویدیو زیر مشاهده کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزير علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت

دبیر رویداد «الف‌تا» از پخش مستندهای مدارس برگزیده اولین رویداد الف‌تا در رسانه ملی طی هفته معلم خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، علی پارسانیا اظهار کرد: دبیرخانه دائمی رویداد الف‌تا اقدام به تولید مستندهای کوتاه سه دقیقه‌ای از مدارس برتر اولین رویداد الف‌تا کرده است که در هفته معلم از طریق رسانه ملی و رسانه‌های جمعی وزارت آموزش و پرورش منتشر می‌شود.

وی با تأکید بر نقش فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای برای روایت اقدامات تحولی معلمان و مدارس سراسر کشور افزود: یکی از رویکردهای مهم رویداد الف‌تا، بهره‌مندی از هنر، ادبیات و رسانه برای روایت و به‌اشتراک‌گذاری تجربیات برتر و الهام‌بخش است، در همین راستا، حدود

۳۰ مستند کوتاه سه دقیقه‌ای از مدارس برتر نخستین رویداد الف‌تا تولید شده است که در هفته معلم از طریق رسانه ملی و رسانه‌های جمعی وزارت آموزش و پرورش منتشر می‌شود.

دبیر رویداد الف‌تا در پایان پیرامون دومین رویداد الف‌تا تصریح کرد: در دومین رویداد الف‌تا نیز همه معلمان و عوامل آموزشی و تربیتی مدارس فرصت دارند تا بیست اردیبهشت تجربیات خلاقانه و نوآورانه خود را در وبگاه رویداد به ثبت برسانند.

کد خبر 749353

دیگر خبرها

  • از حسرت کودکان نیازمند تا لبخند گرمابخش یک معلم
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • شهید مطهری معلمی برای تمام دوران ها است
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم