Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند که تهدیدات تروریستی در جهان همچنان بالاست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کارشناسان سازمان ملل روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کردند که تهدید بنیادگرایان، گروه های تروریستی القاعده و داعش در مناطق درگیر  جنگ و کشورهای منطقه همچنان زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناسان هشدار دادند که درگیری‌ها توانایی عملیات تروریستی را در سایر نقاط جهان افزایش می دهد.

در گزارش مفصل کارشناسان سازمان ملل به شورای امنیت که آسوشیتدپرس آن را منتشر کرده، گفته شده که داعش و القاعده هر دو در آفریقا، آسیای مرکزی و جنوبی و شام که شامل سوریه و عراق می شود، فعالیت می کنند.

کارشناسان در این گزارش گفتند که خارجی هایی که در کنار داعش جنگیدند به همراه وابستگان آنها حدود 120 هزار نفر هستند که در 11 اردوگاه و حدود 20 زندان در شمال شرق سوریه مستقر شده اند.

بر مبنای این گزارش همچنین حدود 10 هزار جنگجوی تروریست خارجی عضو داعش در بازداشت نیروهای دموکراتیک سوریه و تحت حمایت آمریکا و کردها باقی مانده اند.

هیئت کارشناسی نظارت بر تحریم‌ها علیه القاعده و داعش، همچنین گفته است که در میان بازداشت‌شدگان 30 هزار کودک زیر 12 سال وجود دارند که در خطر آموزش توسط ایدئولوژی افراطی داعش قرار دارند.

به گفته کارشناسان، آنچه قابل توجه است این است که «دو شبکه از سه شبکه فعال داعش در آفریقا است و آفریقا محل برخی از خطرناک ترین گروه های وابسته به القاعده نیز هست.»

کارشناسان همچنین گفتند که زمینه بین المللی برای القاعده مساعد است.

براساس این گزارش، سران داعش حدود 25 میلیون دلار ذخایر ارزی را در اختیار دارند و بیشتر این پول نقد در عراق باقی مانده است. همچنین هزینه‌هایی که عمدتاً برای جنگجویان و اعضای خانواده‌شان انجام می‌شود بیش از درآمدهای فعلی است، اما منابع درآمد اضافی از طریق  اخاذی، آدم‌ربایی برای باج، کمک‌های مالی مستقیم و درآمد حاصل از تجارت و سرمایه‌گذاری به داعش کمک کرده است تا خود را سازگار کرده و ادامه حیات دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارشناسان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخت جمشید 100 سال قبل چه وضعی داشت؟ (عکس)

 ساخت بنای باستانی تخت جمشید از اواخر قرن ششم پیش از میلاد در زمان پادشاهی داریوش کبیر آغاز شد و احتمالا در طول حدودا 120 سال همچنان بخش‌هایی به آن افزوده می‌شد.

به گزارش فرادید، این بنای عظیم و حیرت‌انگیز در حدود سال 330 پیش از میلاد به دست اسکندر مقدونی ویران شد اما ویرانه‌های آن نیز در طول قرون مختلف همچنان مایۀ اعجاب و شگفتی بازدیدکنندگان باقی ماندند.

گذر زمان به تدریج چهرۀ تخت جمشید را هر چه بیشتر در میان غبار و ویرانی مدفون ساخته بود تا جایی که در حدود یکصد سال قبل، بخش‌های قابل توجهی از این بنا در زیر خاک فرو رفته بود، هرچند که بخش قابل توجهی نیز همچنان آشکار بود.

در سال 1931 میلادی ارنست هرتزفلد، باستان‌شناس آلمانی، نخستین کاوش‌های باستان‌شناسی را در تخت جمشید آغاز کرد؛ کاوش‌هایی که بخش‌های مدفون این اثر را نمایان ساخت و شناخت بیشتری نسبت به هویت واقعی آن را نیز موجب شد.

عکس‌هایی را که در اینجا ملاحظه می‌کنید ارنست هرتزفلد در حدود سال 1928 و پیش از آغاز عملیات کاوش در تخت جمشید و پاسارگاد ثبت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • تخت جمشید 100 سال قبل چه وضعی داشت؟ (عکس)
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه