Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-27@08:11:37 GMT

هدف نشست آستانه، تضمین امنیت در سوریه بود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۳۵۲۲

هدف نشست آستانه، تضمین امنیت در سوریه بود

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل عمویی درباره نشست روسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه با عنوان روند صلح آستانه که به میزبانی تهران برگزار شد، گفت: نشست سه جانبه آستانه بر مسائل سوریه متمرکز بوده و اعضا به این موضوع تاکید دارند که امنیت سوریه را تضمین کنند و به دیدگاه‌های مشترکی در این باره برسند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: البته همکاری‌هایی که بین ایران، ترکیه و روسیه در این قالب شکل گرفته است، بیش از موضوع سوریه است و مسائل دیگر بین المللی را هم در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود در سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران، مسائل دو جانبه هم بحث و بررسی شود، اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور، توافقات جدید اقتصادی بین ایران و روسیه و ترکیه منعقد شد. البته جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم در چارچوب تقویت روابط خود با کشورهای اورآسیا گام‌های مهمی برداشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس،با اشاره به جهش در تجارت ایران و روسیه، یادآور شد: دستیابی به هدف تجارت ۴ تا ۵ میلیارد دلاری بین ایران و روسیه قابل تحقق است و در این راه، سفر رییس جمهور روسیه به ایران گام موثری در پیشبرد اهداف تعیین شده در روابط اقتصادی است.

عمویی با اشاره روابط تجاری ایران و ترکیه اظهار کرد: حدود ۳۰ میلیارد دلار ظرفیت تجارت بین ایران و ترکیه وجود دارد که هنوز تجارت دو کشور به این سطح نرسیده است. ولی سفرهایی که بین مقامات دو کشور انجام می‌شود و همکاری‌هایی که شکل می‌گیرد، به افزایش ظرفیت اقتصادی بین دو کشور کمک خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر رییس جمهور آمریکا که در روزهای گذشته به منطقه انجام شد، گفت: شاهد بودیم که جو بایدن در سفری به رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای تامین منابع لازم در حوزه‌های انرژی تلاش‌هایی داشت. اما در عمل اتفاق بزرگی رخ نداد و سفر او بیشتر جنبه نمایشی داشت. اما همکاری ایران و روسیه و ترکیه در موضوع سوریه گفتمان عینی، عملی و اجرایی برای حل این موضوع بوده وخواهد بود.

به گزارش ایرنا، هفتمین نشست شورای عالی همکاری روسیه، ترکیه و ایران در سال‌های اخیر برای گفت‌وگو بر سر موضوع سوریه، از روندی به عنوان «فرایند صلح آستانه» به منظور پایان بیش از ۱۱ سال درگیری در این کشور عربی به میزبانی تهران برگزار شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی نشست آستانه نماینده روسیه و ترکیه ایران و روسیه بین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری برای باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد.

وی گفت: این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

پیش از این «سعید فارس السعید» تحلیلگر مسائل امنیت ملی سوریه تاکید کرده بود که سرویس اطلاعات آمریکا برای ایجاد تشکیلات تروریستی جدید با استفاده از اتباع کشورهای عربی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: این عناصر دارای سوابق تروریستی هستند و به سرکردگان و اعضای داعش وابستگی دارند. آنها تفکرات تروریستی تکفیری دارند.

فارس السعید تصریح کرد: این پروژه آمریکا امنیت ملی عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: واشنگتن می کوشد امنیت عراق و سوریه را بی ثبات و شکننده جلوه دهد تا بتواند به راحتی در این ۲ کشور نفوذ کند.

کد خبر 6089741

دیگر خبرها

  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ