Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:36:51 GMT

افزايش بيش از صددرصدي ترانزيت در سال 1400

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۳۷۶۳

خبرگزاری آریا- مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افزایش بیش از صد درصدی ترانزیت در سال 1400 گفت: برای سال 1401 هدف گذاری به 20 میلیون تن انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ هفتمین جلسه شورای هماهنگی مراکز اطلاع رسانی دولت با حضور علی بهادری جهرمی سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت و روسای مراکز اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی با میزبانی وزارت راه و شهرسازی برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه امین ترفع، مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی حوزه ترانزیت را یکی از مهم ترین موضوعات و دغدغه های اصلی کشوربرشمرد و گزارشی ارائه کرد.
ترفع بیان کرد: یکی از مهم ترین دستورکارهای وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم، موضوع ترانزیت است که از چند جنبه این موضوع قابل بررسی است و همچنین چند هدف اصلی برای پیگیری موضوع ترانزیت در نظر گرفته شده است و تا جایگاه کشوردر حوزه روابط بین الملل و حوزه حمل ونقل به آن جایگاهی که شایسته است برسد که در این راستا اقدامات و سیاست گذاری‌هایی برای ارتقا جایگاه جغرافیای کشور در سطح منطقه خصوصا در حوزه ترانزیت انجام شده است که موجب افزایش نقش آفرینی کشور در حوزه ترانزیت در سازمان های منطقه ای و بین المللی خواهد شد.
مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی یکی از مهم ترین اقدامات اصلی وزارت راه و شهرسازی دردولت سیزدهم در بخش حمل و نقل را ایجاد اتحادهای جدید منطقه ای با کشورهای مختلف عنوان کرد و افزود: این اتحادها جنبه‌های دو جانبه و چند جانبه دارد که در جنبه دو جانبه با کشورهایی که خصوصا در همسایگی و منطقه ما هستند. وزیر راه وشهرسازی با تک تک کشورهای منطقه جلسه برگزار کردند و در حوزه‌های مختلف حمل و نقل خصوصا ترانزیت با اولویت بالا به جمع بندی های جدید دست یافته شد و اتحادهای جدیدی شکل گرفت.
ترفع مهمترین اقدامات هدف گذاری‌ در سال جدید و سال آینده را زمان رسیدن به رکوردهای جدید ترانزیت از ایران برشمرد و خاطر نشان کرد که این امر در ماه اخیر با قوت پیگیری شده است.
وی گفت: در هفته‌های گذشته برای اولین بارهدف گذاری 10 میلیون تن کالای ترانزیتی با روسیه توافق شد که این نتیجه تفاهم نامه وزیر محترم راه و شهرسازی در سفربه روسیه بود و مشابه همین اتفاق با همه کشورهای همسایه منطقه نیز در حال تکرار است.
ایران برای پیوند تمدن‌ها، دروازه ملل است
ترفع با اشاره به کریدوهای موجود درکشور گفت: کریدورهای متعددی در کشور تصویب شده است که همه اینها گویای این است که ایران دروازه ملل است که از طریق جغرافیای ایران تمدن‌ها و ملل مختلف از نظر تجاری به هم پیوند بخورند.
مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی هدف گذاری سال 1401 را 20 میلیون تن کالای ترانزیتی عنوان کرد و افزود: اولین اقدام احیا کارگروه روان سازی و توسعه ترانزیت در وزارت راه و شهرسازی بود که در این کارگروه همه دستگاه‌های تاثیرگذاردر موضوع ترانزیت ذیل شورای عالی ترابری کشور عضو هستند و در این کارگروه تصمیمات کلیدی که برای تسهیل ترانزیت نیاز بوده نیز اتخاذ شده است.
ترفع هدف اصلی کارگروه روانسازی و توسعه ترانزیت را حل گره های فرآیندی برای تحقق حمل یکسره و بدون توقف کالای ترانزیتی برشمرد وگفت: گره‌های فرآیندی در مسیر ترانزیت وجود دارد و باید برطرف شوند که این هدف با رویکرد اصلاح فرآیند در کارگروه روان سازی و توسعه ترانزیت در حال پیگیری است.
وی گفت: برای دستیابی به رکورد 20 الی 30 میلیون تن ترانزیت از کشور، نیاز به زیر ساخت جدیدی نیاز نداریم و این نکته حائز اهمیت مورد تمرکز کارگروه روان سازی ترانزیت نیز هست که اگر گره‌های فرآیندی را حل کنیم می توانیم به رکوردهای جدید ترانزیتی تا 30 میلیون تن دست یابیم واگر زیر ساخت‌های کلیدی ساخته شود ما به ظرفیت ترانزیتی 50 میلیون نیز خواهیم رسید.
ترفع در ادامه گفت: ترانزیت کشور در سال 98 حدود 7.4 و در سال 99در حدود 5.5میلیون تن بود که در سال1400 این رقم به 11.2 رسیده است که افزایش بیش از 100 درصدی را در سال 1400 شاهد بودیم و بر همین اساس هدف گذاری شده که امسال به 20 میلیون تن برسیم.
مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در سال 1400 برای اولین درطول تاریخ ترانزیت ریلی به عدد 1.912 میلیون تن و در ترانزیت جاده ای به عدد9.3میلیون تن رسیده ایم که مجموعا11.2 میلیون تن که نسبت به سال قبل تقریبا بیش از صد درصد حجم ترانزیت افزیش پیدا کرد. وی ادامه داد البته در ٣ ماه ابتدائی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ٣١ درصد به حجم کالاهای ترانزیتی عبوری از کشور افزوده شده است.
مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی در پایان گفت: در مسیرهای حمل و نقل ریلی اتفاق منحصربفردی رخ داده است و اولین قطار کانتینری از قزاقستان به ایران و ترکیه رفت و همچنین اولین قطار کانتینری از روسیه از مسیر سرخس به بندرعباس و هند رفت. وی ابراز امیدواری کرد با شکل گیری اتحادهای جدید منطقه ای، بیش از پیش شاهد این رخدادهای ترانزیتی در کشور خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترانزیت مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه و شهرسازی میلیون تن هدف گذاری سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت کشور کنیا امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای شمار قربانیان فاجعه سیل در این کشور را ۲۲۸ نفر اعلام کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت کشور کنیا در این خصوص آمده است: کنیا شاهد بارش بدترین باران‌های سیل آسا و اثرات طوفان بوده است.

تاکنون بیش از ۲۱۲ هزار نفر در کنیا به دلیل وقوع سیل آواره شده اند و حداقل ۱۶۴ نفر نیز مجروح شده اند.

مقامات کنیا و نهاد‌های بشردوستانه از مردم این کشور خواسته‌اند تا از حضور در مناطق سیل‌زده و صعود به ارتفاعات و رانندگی در هنگام بارندگی سنگین خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت+ فیلم
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین