Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، «مهدی بابایی»، عضو شورای اسلامی شهر تهران، درباره پدیده فرونشست در تهران و با بیان اینکه در محدوده شهری فرونشست قابل‌اعتنایی نداریم حداکثر به یک یا دو سانتی‌متر می‌رسد، گفت: «این فرونشست‌ها بیشتر در اطراف تهران است و به دلیل برداشت بی‌رویه آب برای مصارف کشاورزی رخ می‌دهد.»

او افزود: «با توجه به این که نرخ فرونشست زمین در جنوب غرب تهران بزرگ که در حریم شهر تهران قرار گرفته، از سایر مناطق حاشیه‌ای پایتخت بیشتر است، در داخل شهر تهران هم بیشترین نرخ فرونشست در جنوب غرب پایتخت یعنی در مناطق ۱۸ و ۱۹ رخ داده است به نحوی که وضعیت فرونشست زمین در این مناطق تهران خطرناک ارزیابی می‌شود، البته هنوز شاهد وضعیت خطرناکی از فرونشست زمین در سایر مناطق داخل محدوده شهری تهران نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او  ادامه داد: «با توجه به پیشرفت و توسعه شبکه فاضلاب شهر تهران، برداشت آب زیرزمینی کاهش یافته، چراکه آب تصفیه‌خانه‌ها به بخش کشاورزی اختصاص پیداکرده است.»

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حقابه سد هم که به این بخش اختصاص پیدا می‌کرد به آب شرب تهران اضافه می‌شود، تأکید کرد: «برداشت از چاه‌ها در این مناطق کمتر شده و بر این اساس، هم کیفیت آب افزایش یافته و هم خطر فرونشست‌ها کاهش پیدا کرده است.»

کد خبر 691556 برچسب‌ها فرونشست زمین محله همشهری آنلاین شوراى شهر تهران شهرداری تهران شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرونشست زمین محله همشهری آنلاین شوراى شهر تهران شهرداری تهران شهر فرونشست زمین شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)

عصر ایران ــ ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد یک پراید در چاله‌ای افتاده و کودکی می‌گوید که فرونشست است.

گزارش را این‌جا ببینید

اصفهان به دلیل برداشت بی‌رویه آب از زاینده‌رود و چاه‌ها در معرض فرونشست است و چاله‌ها و شکاف‌ها حالا به درون شهر و زیر پای مردم رسیده اما مسوولان همچنان نمی‌توانند یا نمی‌خواهند جلوی برداشت بی‌رویه آب از زاینده‌رود و چاه‌ها زیرزمینی را بگیرند. این گزارش را در این باره ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصاویری ترسناک از اصفهان که مسئولین نمی‌خواهند باورش کنند/ وقتی تصمیمات هیجانی مدیران در دو دهه، ۱۸ میلیون سال تلاش طبیعت را به باد می‌دهد (فیلم) کارشناس تکتونیک: تا سال ۱۴۰۹ اصفهان تبدیل به بیابان می شود / ۴۵ برابر نرخ جهانی در اصفهان فرونشست داریم

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال