Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این کهکشان دوردست که توسط ناسا با نام "NGC 628" نامگذاری شده است، دارای رنگ‌های بنفش و بازوهای غبارآلود بوده و یادآور چیزی از یک فیلم علمی تخیلی است.

به گزارش روزنامه سان، تلسکوپ وب این تصویر وحشتناک را در ۱۷ ژوئیه گرفت، قبل از اینکه به زمین منتقل شود، جایی که در آرشیو باربارا میکولسکی برای تلسکوپ‌های فضایی (MAST) ثبت شد؛ یک کتابخانه عمومی از تصاویر فضایی که برای همه قابل دسترسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گابریل برامر، ستاره‌شناس مرکز سحر کیهانی در موسسه نیلز بور در دانشگاه کپنهاگ، این تصویر را مشاهده کرد و آن را در توییتر به اشتراک گذاشت.

در مصاحبه‌ای با ایندیپندنت، او توضیح داد: «این کهکشانی است که احتمالاً شباهت زیادی به آن چیزی دارد که ما فکر می‌کنیم راه شیری خودمان شبیه آن است. شما می‌توانید تمام این گره‌های ستارگان منفرد را مشاهده کنید؛ ابرنواخترهای منفرد از بین رفته‌اند. واقعا آن را با جزئیات مطالعه کنید.»

دکتر برامر افزود: «نگاه کردن به همین کهکشان از تلسکوپ هابل یا با تلسکوپ‌های زمینی، منظره‌ای باشکوه را برای شما به ارمغان نمی‌آورد. شما ستاره‌ای آبی را می‌بینید، ستاره‌های قرمز را می‌بینید، بازوهای مارپیچی و خطوط گرد و غبار را می‌بینید.»

او توضیح داد که این خطوط گرد و غبار به رشته‌های قهوه‌ای مایل به قرمز در بازوهای مارپیچی اشاره دارد.

در مادون قرمز وسط، چیزی که در واقع به نوعی می‌بینید، عکس آن است، جایی که آن غبار دیگر جذب نمی‌شود. ما در واقع مستقیما خود غباری را مشاهده می‌کنیم که اکنون می‌درخشد، زیرا خود غبار در حال انتشار است. ما در واقع تصویری از گاز و غبار در این کهکشان را به جای ستاره‌ها می‌بینیم.»

برخی از عمیق‌ترین و واضح‌ترین تصاویر فروسرخ از جهان دوری که تا به حال دیده‌ایم، در هفته گذشته به لطف تلسکوپ جیمز وب، فاش شده‌اند.

این عکس‌ها به طرفداران فضایی نگاهی به بخش‌های کوچکی از جهان پر از کهکشان‌ها، ستاره‌ها و موارد دیگر را داد.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تلسکوپ جیمز وب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای شهر ری بسیار ناسالم شد

طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون کیفیت هوای پایتخت با شاخص ۵۶ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

به گزارش فارس، هم‌اکنون ۱۴ ایستگاه کنترل کیفیت هوا در پایتخت در وضعیت سبز، ۱۰ ایستگاه در وضعیت زرد و یک ایستگاه-ایستگاه فرمانداری شهر ری- در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم قرار دارد.

در وضعیت هوای بنفش و بسیار ناسالم هر فردی ممکن است تحت خطر اثرات جدی بهداشتی ناشی از کیفیت هوا باشد.

همچنین هم‌اکنون کیفیت هوای دو شهرستان استان تهران-اسلامشهر و رباط‌کریم- در وضعیت نارنجی قرار دارد و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت سبز و زرد هستند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک، ۴۲ روز هوای قابل قبول، صفر روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و صفر روز هوای ناسالم در روز شمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • در این سیاره سرعت باد مثل سرعت «گلوله» است
  • بزرگترین حسرت در سیرجان سهم ستاره اسپانیایی (عکس)
  • هوای شهر ری بسیار ناسالم شد
  • سعداله یف: یک عبدالرشید متفاوت را در پاریس می بینید!
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • نامه خواندنی اینزاگی به هواداران اینتر
  • رونمایی از اسرار یک سیاره جهنمی توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب
  • موجودات فضایی احتمالا به این دلیل منقرض شده‌اند!
  • ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین / شتاب فوق العاده مرسدس بنز‌ای ام جی ۲۰۲۴ / چگونه روانشناس در مغز ما تغییر ایجاد می‌کند؟ / ترفند فیلمبرداری مخفی با آیفون
  • پایان تلخ ستاره وفادار؛ جدایی پس از ۱۲ سال!