Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@23:39:24 GMT

جان باختن ۳۱ کودک افغان در پی ابتلا به بیماری وبا

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۴۵۲۲

جان باختن ۳۱ کودک افغان در پی ابتلا به بیماری وبا

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، بیش از ۴ هزار کودک به بیماری وبا در افغانستان مبتلا شده و ۳۱ کودک نفر از آنان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.  

یک منبع آگاه در حوزه بهداشت ولایت قندهار گزارش داد که در ولایت‌های هلمند، زابل و ارزگان در جنوب کشور ۴ هزار و ۴۷۰ کودک به وبا مبتلا شده‌اند که ۳۱ کودک جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع بر اساس اطلاعاتی که در مورد شیوع وبا در ولایت‌های جنوبی افغانستان موجود است، گفت:‌ «ولایت زابل به تنهایی ۳ هزار مبتلا و ۵ مورد کشته ثبت کرده است، ولایت هلمند حدود ۸۰۰ مورد ابتلا و ۲۲ مورد مرگ، ولایت قندهار تنها ۶۲۰ مبتلا و ولایت ارزگان  ۵۰ مبتلا و ۴ جان باخته ثبت کرده‌اند». 

وی توضیح داد که درجه حرارت بالا، آب آلوده و مواد غذایی فاسد از جمله علل  اصلی شیوع بیماری وبا در افغانستان است‌. 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افغانستان وبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال