Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود آرامش حاکم شده بر کشور طی هفته‌های اخیر، متأسفانه مجددا شاهد افزایش موارد ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از شیوع کرونا در کشور هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، با روی کار آمدن دولت سیزدهم به دنبال انجام واکسیناسیون گسترده تا حدود فراوانی شاهد کاهش موارد ابتلا و فوتی های ناشی از شیوع کرونا بودیم که متاسفانه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و بی توجهی به تکمیل واکسیناسیون سبب افزایش مجدد آمار ابتلا به کرونا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که باید پذیرفت مردم به دلیل طولانی شدن شیوع کرونا به ستوه آمده اند و استفاده مکرر از ماسک طاقت فرسا شده اما آن روی سکه تلفات و مرگ و میرهای ناشی از انتشار این بیماری مهلک نهفته است که ضرورت پایبندی مجدد به پروتکل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون را یادآوری می کند.

ضرورت توجه به پروتکل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در حال حاضر برخی شهرستانهای استان کرمانشاه از جمله گیلانغرب، سرپلذهاب، صحنه، روانسر، کنگاور و هرسین در موقعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند.

وی با تاکید بر ضرورت انجام واکسیناسیون، تصریح کرد: تاکنون سه میلیون و ۵۸۷ هزار دوز واکسن در استان کرمانشاه تزریق شده است.

شاه آبادی مجموع واکسن تزریق شده در نوبت اول را یک میلیون و ۵۳۹ هزار دوز، در نوبت دوم را یک میلیون و ۳۷۴ هزار دوز و در نوبت سوم را ۶۷۳ هزار دوز اعلام کرد.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مجموعا ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دوز اول واکسن و ۷۲ درصد دوز دوم را دریافت کرده اند.

شاه آبادی با توصیه همگان به رعایت پروتکل های بهداشتی، تصریح کرد: کرونا پایان نیافته پس مردم باید ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، نسبت به دریافت واکسن و تکمیل آن اقدام کنند.

وی با برشمردن پیامدهای منفی عادی انگاری بیماری کرونا، عنوان کرد: در صورت بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و نیز رویگردانی از تکمیل واکسیناسیون، مجددا شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن خواهیم بود.

نشانه هایی از ورود موج هفتم کرونا در کشور مشاهده می شود/ رعایت ۵ درصدی پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه

امیر کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: در اکثر نقاط دنیا و در کشور ما نشانه هایی از ورود موج هفتم کرونا مشاهده می شود و آرام آرام تعداد مبتلایان بستری و سرپایی پی سی آر مثبت روبه افزایش است.

وی افزود: تجربه شش پیک قبلی نشان داده که کرونا در استان کرمانشاه با تاخیر نسبت به دیگر استانها آغاز شده تا جایی که طی هفته گذشته همه شهرهای کرمانشاه در وضعیت آبی از نظر شیوع کرونا قرار داشتند اما اکنون چندین شهرستان استان کرمانشاه زرد هستند، همچنین تعداد مبتلایان و موارد بستری روبه افزایش است.

کرمی تصریح کرد: خوشبختانه سویه غالب کرونا زیر سویه امیکرون است که در آن میزان شدت و قدرت بیماری زایی کم است اما با توجه به آرامش قبل از طوفان طی یکی دو ماهه اخیر که سبب نادیده گرفتن رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک توسط مردم شد، نگران شیوع پیک هفتم هستیم.

وی عنوان کرد: تا اوایل خرداد از نظر رعایت بسیاری از شاخص های مرتبط با فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی، حوزه حمل و نقل، ادارات، فروشگاه ها، استخرها، نانوایی ها، رستوران‌ها و... میزان پایبندی بالای ۷۰ درصد بود اما اکنون در برخی مواقع شاخص های رعایت پروتکل های اجتماعی به ویژه استفاده از ماسک، به پنج تا ۱۰ درصد می رسد و این بسیار نگران کننده است.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علت کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را آبی شدن وضعیت شهرها از نظر شیوع کرونا طی یکی دو ماه اخیر و قرار گیری در فصل گرما اعلام کرد.

کرمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت مسافران در تاکسی، قطار، هواپیما، اتوبوس و... تکمیل است، فاصله گذاری رعایت نمی شود و ماسک هم مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وی افزود: در بسیاری از ادارات نیز نه از ماسک استفاده می شود و نه برای تزریق دوز یادآور واکسن اقدام می شود.

کرمی تصریح کرد: با توجه به آغاز موج هفتم کرونا، مردم استفاده از ماسک را ادامه دهند و نسبت به انجام واکسیناسیون و تزریق دوز یادآور آن اقدام کنند، البته اکنون نیز گروه های اولویت دار برای تزریق دوز چهارم توسط وزارت بهداشت مشخص شده اند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما و رسانه ها اطلاع رسانی کنند که موج هفتم آغاز شده و بر ضرورت استفاده از ماسک و تزریق دوز یادآور تاکید کنند، افزود: در جلسات و سمینار های برگزار شده توسط ادارات، افراد بدون استفاده از ماسک حضور می یابند و فیلم و تصاویر آن در صدا و سیما و رسانه ها منتشر می شود با این حال انتظار داریم مردم از ماسک استفاده کنند درحالی که این موضوع نوعی دوگانگی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش مرصادنیوز، با توجه به هشدار دست اندرکاران امر مبنی بر ورود موج هفتم کرونا، رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون امری ضروری است تا مجددا شاهد تاخت و تاز کرونا نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی پروتکل های بهداشتی تکمیل واکسیناسیون استفاده از ماسک رعایت پروتکل ها استان کرمانشاه موج هفتم کرونا شیوع کرونا تزریق دوز هزار دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر

با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

 به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس