Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، سردار سعید کوشکی در نشست با فرماندار لارستان، نیروهای های نظامی و انتظامی  و جمعی از مسؤولین شهرستان اظهار داشت: لارستان با داشتن استوانه ها و محورهای وحدتی همچون مرحوم آیت الله آیت اللهی و مرحوم آیت الله موسوی از گذشته تا کنون به منطقه‌ای که تجلی‌گر وحدت شیعه و اهل سنت بوده معروف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به جایگاه ممتاز شهیدان گفت: شهیدان قله‌های نورانی و تسهیل کننده ارتباط با خدا هستند، همان‌ها که امام راحل در وصفشان فرمودند مزار شهیدان ما زیارتگاه رندان و عاشقان است.

وی افزود: شهیدان گمنام به واسطه آنکه گمنامی شان متصل به گمنامی حضرت زهرا(س) است ویژگی دیگری پیدا می کنند، در تدابیر ابتدایی قرار بود شهیدان گمنام در یک منطقه خاصی از کشور به خاک سپرده شوند اما با تدبیر حضرت آیت الله خامنه ای قرار شد سراسر کشور محلی برای حضور و دفن این شهیدان باشند تا مردم از نعمت وجود شهیدان محروم نشوند.

ادای دین لارستان به انقلاب و نظام با تقدیم کردن شهیدان

سردار کوشکی جهرمی با اشاره به پیشتازی فارس و لارستان در تعداد شهیدان بیان کرد: پس از آنکه مقرر شد شهیدان گمنام در سراسر کشور تشییع و تدفین شوند از میان 1350 شهید 140 تن ار آنان در فارس به خاک سپرده شد و از این نظر رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، در میان شهرستان ها نیز لارستان از جمله معدود شهرستان هایی است که بیشترین شهیدان را به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

یادمان شهدا از مأموریت های شورای حفظ آثار دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه با برشمردن مأموریت های اساسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چنین گفت: این بنیاد دارای چندین مأموریت اساسی است؛ یک مأموریت بحث یادمان شهدای گمنام است که لازم است از کسانی که در لارستان یادمان شهدا را به بهترین نحو اجرا کردند تشکر نماییم، البته در لارستان یک ویژگی مهمی  دیگری که وجود دارد گلزار شهدای این شهر است؛ مکانی که معنویت خاصی را رقم زده است و محل استقرار هیئت رزمندگان این شهر هم است.

کوشکی برگزاری جلسات شورای حفظ آثار و هیئت امنای یادمان شهدای گمنام به صورت دوره ای را از مأموریت ها و وظایف مهم  فرماندار و فرمانده سپاه لارستان دانست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس رویکرد دولت سیزدهم در پرداختن به امور فرهنگی را یک فرصت مغتنم دانست و تصریح کرد: این دولت یک فرصت مغتنم برای گسترش فرهنگ دینی است، اما گسترش و تعمیق فرهنگ دینی نیازمند یک سری ملزومات است که برای این کار باید در درجه نخست امکانات را فراهم کرد.

سردار کوشکی در خصوص ویژگی های یادمان شهدا گفت:  یادمان شهدا دارای ۷ سازه اصلی است؛ سه زیرساخت اساسی آب، برق، گاز صحنی که شهید در آن دفن می شود، بستر اجرای مراسم، خودِ سازه یادمان و هفتم سرویس بهداشتی و ساخت سالن.

وی افزود: لازم است کارگروهی متشکل از مسؤولین ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی، شهرداری، بنیاد مسکن برای بررسی حریم و تعیین محدوده یادمان شهدا تشکیل شود.

اختصاص اعتبار برای تکمیل یادمان شهدای لارستان

کوشکی با اشاره به تأمین اعتبار از سوی نماینده برای تکمیل یادمان های شهدا بیان داشت: با پیگیری های حسین زاده نماینده مردم لارستان،خنج،گراش، اوز و جویم ۲ میلیارد اعتبار از محل اعتبارات نفت و گاز برای تکمیل یادمان شهدا اختصاص داده شده است که با تقسیم و تخصیص این اعتبارها تکمیل یادمان های شهدا سامان خواهد گرفت.

وی در خصوص پارک موزه حفظ آثار دفاع مقدس در لارستان عنوان داشت: ساخت پارک موزه آثار دفاع مقدس در لارستان نیازمند عزم جدی است که مسؤولین مربوطه باید با پیگیری نسبت به ساخت و تجهیز آن اقدام کنند.

جای خالی گنجینه لارستان در دفاع مقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس رویکرد لارستان در تهیه کتاب جایگاه لارستان در دوران دفاع مقدس را بی رونق دانست و اظهار داشت: برای لارستان با آن پیشینه ای که در دوران دفاع مقدس داشته و رزمندگان بسیاری از این خطه عازم جبهه شدند زیبنده نیست که کتابی برای معرفی جایگاه این شهرستان در دوران دفاع مقدس با توصیف های تاریخی نداشته باشد، لازم است یک عزم جهادی در میان مسؤولین از جمله دانشگاهیان مسؤولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دغدغه مندان شکل بگیرد تا یک گنجینه نوشتاری از سهم لارستان در دوران دفاع مقدس تهیه شود.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سردار کوشکی رزمنده دفاع مقدس یادمان شهدا حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دوران دفاع مقدس تکمیل یادمان یادمان شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی. ان. ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

کد خبر 6088463

دیگر خبرها

  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد