Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدحسن نامی در نشست تخصصی مدیران بحران کلانشهرهای کشور که در مشهد برگزار شد، گفت:‌ مساله آب امروز از مباحث مهم است و طبق کنوانسیون حقوق بین‌الملل رودخانه‌ها، کشور بالادست نمی‌تواند تمامی آب را ببندد اما کشورها آب را می‌بندند، ترکیه آب دجله و فرات را بسته و سرشاخه‌های رود ارس را هم می‌بندد که این اقدام تاثیر زیادی در جغرافیای ما دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هشت کانون مهم ریزگرد که ایران از آن تاثیرپذیر است، مربوط به عراق است و با بسته شدن رودخانه‌ها باید آماده پذیرش ریزگردهای بیشتری باشیم.بستن آب‌های بالادستی و آب رودخانه‌ها توسط کشورهای همسایه، حجم تاثیرپذیری از کانون‌های گرد و غبار و ریزگردها را در کشور افزایش می‌دهد.

نامی اضافه کرد: کشورها در حوزه ژئوپلیتیک تلاش می‌کنند خود را از وابستگی به مولفه‌های مهم ژئوپلیتیک کشورهای پیرامونی رها کنند، در حوزه آب کشور ایران آسیب‌پذیر است و امروزه در کشور هیچ آب مطمئنی جز دریا وجود ندارد.

وی بیان کرد: در موضوع آب با کشور افغانستان قرارداد داریم و طبق قرارداد سال ۱۳۵۱، کشور افغانستان از رودخانه هیرمند باید ۵۰ متر مکعب آب در ثانیه به ایران تحویل دهد، اما تاکنون حتی یک متر مکعب آب نیز به ایران تحویل داده نشده است.

نامی افزود: ۳۲ حوزه آبریز در کشور وجود دارد که باید این حوزه‌ها از آب دریای عمان و خلیج فارس پر شوند، از این طریق، کشور می‌تواند همیشه آب دائمی داشته باشد.

باید از بزرگ شدن شهرها جلوگیری شود

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: کلانشهرها مهمترین چالش نیمه اول قرن ٢١ خواهند بود، باید از بزرگ شدن شهرها جلوگیری شود که آمایش سرزمینی تنها راه جلوگیری از بزرگ شدن شهرها است.

نامی افزود: آمایش ملی و سرزمینی و برقراری ارتباط بین انسان، فعالیت و فضا راه نجات از تهدید بزرگ شدن کلانشهرها به شمار می‌رود، عدم تعادل بین انسان، فعالیت و فضا منجر به ایجاد عدم تعادل در سایر بخش‌ها نظیر اقتصاد نیز می‌شود.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، وی ادامه داد: ۵۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار کلانشهرهاست، درحالیکه برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی باید اقتصاد روستاها تقویت شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به حادثه متروپل گفت: بازدید میدانی شهرداری‌ها از سازه‌ها و ساختمان‌های شهر ضروری است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گرد وغبار بزرگ شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح موزه این دانشگاه، با اشاره به اهمیت علم و فناوری در دنیای امروز، مطرح کرد:  آنچه موجب برتری کشورها می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است و شاید بسیاری از معیارهایی که در دنیا مطرح بود، امروز تغییر یافته است.

او گفت: اگرچه در کشور ما شاید توجه دیر هنگامی به موضوع علم و فناوری شد اما خوشبختانه در دو دهه اخیر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توسعه حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری، جهشی در این حوزه‌ها رخ داد و آن عقب ماندگی‌ها که شاید در سال‌های اولیه مطرح بود تا حد زیادی جبران شده و خواهد شد. ایجاد پارک‌های فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان دستاورد این فعالیت‌ها است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به شعارهای سالانه با بیان اینکه در سال‌‌های اخیر این شعارها به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعت دانش بنیان سوق داده شده است، مطرح کرد: اگر به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است توجه کنیم، مجددا موضوع تولید مورد توجه قرار گرفته است.

او این تولید را شامل تولید دانش بنیان دانست و ادامه داد: از این رو هم‌ نقش معاونت به عنوان سیاست گذار برجسته است و هم دانشگاه ها در مسیر تولید دانش بنیان باید فعالیت و پتانسیل خود را در آن هدایت کنند و در این زمینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دیرباز در حوزه‌های پروژه‌های صنعتی فعال بوده است نقش مهم و برجسته ای در تحقق این شعار خواهد داشت.

رهایی تاکید کرد: همکاری های بزرگی که ما با صنایع مختلف هوایی، دریایی، بخش های مرتبط با انرژی و نفت و پتروشیمی داریم، موید آن است که عزم دانشگاه جزم است تا امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهد تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با معاونت علمی، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و مراسم امروز نیز مبدا تحولی در این همکاری جدی است و امیدواریم از این زمینه های همکاری بیشترین بهره را ببریم.

در ادامه ویدئوی از موزه دانشگاه امیرکبیر که روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت افتتاح شد را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان