Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد شیخ الاسلامی معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ظهر امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی در ارتباطی اینترنتی با دفتر مشهد گفت: مسئله سبک زندگی از مسائل جدی نظام است که رهبر انقلاب نیز از سال ۹۱ به این موضوع اشاره کردند و در عموم کنش های فرهنگی خود بر این مسئله تاکید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر تبلیغات نیز این مسئله را به عنوان موضوعی خاص، دنبال می کند. 

وی با تاکید بر سخنان رهبری نسبت به مسئله مهم مصرف کالای فرهنگی افزود: وقتی سرانه کتاب پایین می آید، سطح فرهیختگی جامعه نیز کاهش می یابد. ادبیات سبک زندگی در کشور ما مغفول مانده و به خوبی روی آن کار نشده است.

معاون فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به دوره ی قبل از برگزاری جشنواره کتاب سال سبک زندگی، ادامه داد: اولین دوره این جشنواره در سال ۹۶ با رویکرد عمومی و دومین دوره در سال ۹۷ با موضوع کتابهای کودک و نوجوان در رشته های مختلف در تهران برگزار شد.

شیخ الاسلامی یادآور شد: سال ۹۸ به دلیل کرونا این مراسم برگزار نشد و در سال ۹۹ نیز این جشنواره در دانشگاه باقر العلوم قم، معطوف به رساله های حوزه بود.

وی افزود: چهارمین دوره این جشنواره امسال در مشهد با محور ویژه سبک زندگی، آیین ها و مناسک در مشهد برگزار می شود که معطوف به انتشار کتاب با محوریت سبک زندگی است.

معاون فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: تقدیر از حرکت علمی در این عرصه، کشف استعدادها، ارزیابی و جریان پژوهی عرصه سبک زندگی، جریان سازی عرصه فرهنگی و مستندسازی فعالیت های علمی اهداف مورد توجه ماست و امیدواریم بتوانیم در توجه به مسئله سبک زندگی استمرار داشته باشیم.

سبک زندگی مفهومی مطابق با واقعیات و حوزه عمل

علی رحمانی دبیر جشنواره کتاب سال سبک زندگی نیز در ادامه این نشست، گفت: واژه سبک زندگی یکی از پرکاربردترین واژه هایی است که در سالهای اخیر در محاوره های علمی و سیاسی کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با تاکید بر جایگاه و اهمیت برپایی این جشنواره افزود: سبک زندگی یکی از کلیدواژه های پرکاربرد در صحبتهای رهبری است که در بیانیه گام دوم نیز استفاده شده تا افق چهل سال آینده نیز بر پایه همین موضوع قرار بگیرد.

 دبیرجشنواره کتاب سال سبک زندگی با اشاره به موضوع سبک زندگی در نگاه مردم گفت: سبک زندگی در نگاه عام و خاص به عنوان بعد جالب و جذاب زندگی مورد استفاده قرار می گیرد و در سالهای اخیر از طریق موتورهای جستجو این اصطلاح بسیار مورد جستجو قرار گرفته است.

رحمانی زندگی ادامه داد: امروزه در حوزه های مختلف از جمله پزشکی، روان درمانی و... از سبک زندگی درست و نادرست، صحبت می شود. جامعه شناسان نیز در سالهای اخیر در تحلیل هویت اجتماعی، به دلیل رشد فرهنگ مصرف و مصرف گرایی بر روی واژه سبک زندگی تاکید می کنند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی مفهومی کاربردی و مطابق با واقعیات و حوزه عمل است و نمودی از رفتارهاست نه صرفا گفتارها یا اندیشه، گفت: سیاستمداران در عرصه حکمرانی هم نمی توانند از مفهوم آن غفلت کنند چون با سیاست گذاری های آینده کشور بسیار مرتبط است.

دبیرجشنواره کتاب سال سبک زندگی با بیان این مطلب که چهارمین دوره این جشنواره در مشهد برگزار می شود، افزود: ما نیز این رسالت را بر دوش خود احساس کردیم و برآن شدیم تا به یکی از ابزار های مهم برای ترویج سبک زندگی که کتاب است بپردازیم.

رحمانی با بیان اینکه جشنواره ۱۰ محور دارد گفت: محور ویژه این جشنواره، سبک زندگی، آیین ها و مناسک است. مبانی و مفاهیم، هویت ایرانی و اسلامی، خانواده، جنسیت، زندگی شهری، رسانه و فضای مجازی، تولید و مصرف فرهنگی، آموزش و سلامت، الگوها و اسوه ها با موضوعیت سبک زندگی، دیگر محورهای این جشنواره است.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱ است، ادامه داد: شرایط شرکت در این جشنواره انتشار کتاب بین سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۱ و عدم ارسال کتاب در دوره های گذشته جشنواره است. همچنین امکان ارسال رساله های سطح چهار حوزوی و دکتری دانشگاه در محور ویژه جشنواره وجود دارد.

دبیر جشنواره کتاب سال سبک زندگی در این مراسم ضمن رونمایی از سایت، پوستر و لگوی جشنواره افزود: اختتامیه این جشنواره در بهمن ماه ۱۴۰۱ در مشهد برگزار می شود و علاقمندان می توانند با تکمیل فرم مربوطه در سایت و ارسال سه نسخه از اثر خود به دبیرخانه در این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره کتاب مشهد معاون فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی جشنواره کتاب سال سبک زندگی دفتر تبلیغات سبک زندگی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»

(تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • ببینید | ویدیوی جالب آقای خواننده در کنار یک زن؛ رونمایی از عشق زندگی‌اش!
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران