Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ سرمایه گذاران و کاربرانی که می خواهند وارد حوزه ارز های دیجیتال شوند، به دلیل وجود برخی از پیچیدگی ها، باید قبل از ورود با مطالعه و تحقیقات، دانش خود را افزایش بدهند تا از فرصت ها و تهدید های این حوزه آگاه شوند. علاوه بر این توصیه می شود افرادی هم که هیچ انگیزه ای برای ورود به بازار ارز های دیجیتال ندارند، با مطالعه در مورد آن، اطلاعات خود را افزایش دهند تا در آینده از این فناوری عقب نیفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب شماره 1 (طلای دیجیتال)

"بیت کوین و داستان افراد کلاهبردار و میلیونرهایی که در تلاش برای اختراع مجدد پول هستند"

این کتاب داستان جذاب فناوری بیت کوین و ظهور چشمگیر آن به عنوان یک ارز دیجیتال را روایت می کند.

نویسنده:ناتانیل پوپر

نقد کتاب

اگر علاقه مند به دانستن تاریخچه فناوری بیت کوین هستید، این کتاب برای شما مناسب است، این کتاب شما را از ابتدای پیدایش بیت کوین در مسیر سفر قرار می دهد. نویسنده این کتاب، یک خبرنگار (در نیویورک تایمز) است، او این توانایی ذاتی را دارد که رویدادهای مختلف را به روشی قابل درک کنار هم بگذارد. داستان پیچیده بیت کوین به سبکی آسان و بدون استفاده از اصطلاحات خاص ارائه شده است که خواننده را به کتاب علاقمند می کند.

 این کتاب در مورد تکامل فناوری بیت کوین یک کتاب ضروری برای مبتدیان این صنعت است.

توصیف های کلیدی:

این یک کتاب بسیار خوب برای افرادی است که قصد سرمایه گذاری در فناوری بیت کوین را دارند.

مهارت های نوشتاری نویسنده این کتاب را بسیار جذاب کرده است.

کتاب شماره 2 (عصر ارزهای دیجیتال)

"چگونه بیت کوین و ارز های دیجیتال، نظم اقتصادی جهانی را به چالش می کشند؟"

نویسندگان: پل ویگنا و مایکل کیسی

این کتاب منشا، آینده و کارکردهای ارزهای دیجیتال را مورد بحث قرار می‌دهد، این کتاب قصد دارد ما را برای اقتصاد دیجیتالی آماده کند که بر خلاف اقتصاد ارز های فیات و کاغذی فعلی، توسط قدرت سایبری هدایت می‌شوند.

نقد کتاب

این کتاب بسیاری از سوالات فنی و غیر فنی مربوط به ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین را رفع می کند.

این کتاب بسیار هیجیان انگیز و جالب،اطلاعاتی در مورد نحوه تکامل بیت کوین برای تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال را به ما میدهد.

همچنین این کتاب در مورد پتانسیل های ارزهای رمزپایه و فناوری پس زمینه آنها صحبت می کند.

همچنین مزایا و معایب ارزهای دیجیتال را از منظر تجارت، سیاست، دولت ها و امور مالی توضیح می دهد.

 محتوای متن به خوبی تحقیق شده و به شکلی بسیار دلنشین ارائه شده است.

توصیف های کلیدی:

برای تازه‌کارهایی که می‌خواهند جزئیات مختلفی در مورد ارزهای دیجیتال بیاموزند، می‌تواند کتاب عالی باشد.

ماهیت آن غیر فنی است، به این معنی که توضیحات حتی برای افرادی که هیچ دانش درستی در مورد موضوع ندارند مفید است.

کتاب شماره 3 (دارایی های رمزنگاری شده)

"راهنمای سرمایه گذاران نوآور برای بیت کوین و فراتر از آن"

نویسندگان: کریس برنیسک و جک تاتار

این کتاب شما را راهنمایی می کند که چگونه در دنیای جدید بلاک چین حرکت کنید، در حالی که در مورد آینده مالی آن و نحوه سرمایه گذاری در این دارایی های نوظهور نیز بحث می کند.

نقد کتاب

این کتاب توضیحی سیستماتیک از دنیای جدید و هیجان‌انگیز دارایی‌های رمزنگاری شده است.

 همچنین این کتاب، مجموعه ای از ابزارهای مختلف مورد نیاز برای ارزش گذاری ارزهای دیجیتال و به حداکثر رساندن بازده پرتفوی و در عین حال حفظ سطح ریسک به عنوان بخشی از استراتژی های سرمایه گذاری است.

همچنین پیدایش این دارایی‌ها (ارزهای رمزنگاری، کالاهای رمزنگاری، و توکن‌های رمزنگاری)، عملکرد و تکامل آنها در بحبوحه قیام بلاک چین را توضیح می‌دهد.

 در اصل، این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال است و قطعاً به شما کمک می‌کند تا درک خود را از اکوسیستم کریپتو ساختار دهید.

توصیف های کلیدی:

اگر در اکوسیستم دارایی‌های رمزنگاری‌شده تازه کار هستید، این کتاب برای شما ضروری است و به شما کمک می‌کند تا با بازار کریپتو آشنا شوید.

این کتاب می تواند برای ارزش گذاری دارایی های رمزنگاری شده برای اهداف سرمایه گذاری استفاده شود.

کتاب شماره 4 (میلیاردرهای بیت کوین)

"داستانی واقعی از نبوغ، خیانت و رستگاری"

نویسنده: بن مزریچ

این کتاب داستان جذاب برادران وینکلووس (تایلر وینکلوس و کامرون وینکلووس) را روایت می کند که اولین میلیاردرهای بیت کوین بودند.

نقد کتاب

همانطور که از عنوان کتاب می توان انتظار داشت، برادران وینکلووس به عنوان قهرمان داستان به تصویر کشیده شده اند. هنگام خواندن سفر زندگی آنها با مارک زاکربرگ روبرو خواهید شد و چیزهای زیادی در مورد تاریخچه و تکامل فناوری بیت کوین خواهید آموخت.

 توانایی داستان‌گویی نویسنده، رویدادهای واقعی وینکلووس را به رشته‌ای از داستان‌های جذاب تبدیل کرده است که شما را به دنیای بیت‌کوین‌ می‌کشاند.

مطالب این کتاب که به خوبی فراهم شده است و بیشتر اطلاعات تجاری درباره بیت کوین که شما نیاز دارید را به شما میدهد.

 این کتاب برای افرادی مناسب است که از یادگیری به طریق داستان لذت می برند.

توصیف های کلیدی:

این کتاب تجربه برادران وینکلووس را به اشتراک می گذارد و اینکه چگونه آنها با ایده بیت کوین مواجه شدند و چگونه به اولین میلیاردرهای بیت کوین تبدیل شدند.

این کتاب با کمک نمونه های زندگی برادران وینکلووس، بینش خوبی از دنیای رمزآلود بیت کوین ارائه می دهد.

کتاب شماره 5 (انقلاب بلاک چین)

"چگونه فناوری پشت بیت کوین میتواند پول، تجارت و جهان را تغییر می دهد؟"

نویسندگان:دان تاپسکات و الکس تاپسکات

در این کتاب ما یاد میگیریم که چگونه فناوری مبتکرانه پشت بیت کوین یعنی بلاک چین، درک پول را تغییر می دهد و بر روش انجام کسب و کار تأثیر می گذارد.

نقد کتاب

این کتاب اصول طراحی فناوری بلاک چین را توضیح می‌دهد، و بر صنایع اصلی که این فناوری احتمالاً میتواند ایجاد ‌کند، تمرکز دارد.

 این کتاب برای افرادی که تازه با فناوری بیت کوین آشنا هستند،مناسب است.

 با این حال، این یک کاوش جامع از بلاک چین نیست، بلکه یک مرور مختصر از تغییر آینده توسط بلاکچین است.

 این کتاب می تواند برای افراد تازه کار یک شروع عالی باشد با خواندن این کتاب همانطور که از نظر دانش در مورد فناوری بیت کوین رشد می کنید، باید به سایر مطالب عمیق تر مراجعه کنید تا در پیاده سازی راه حل های بلاک چین عمیق شوید.

توصیف های کلیدی:

برای افرادی که می خواهند فناوری بلاک چین و پیامدهای آن را در آینده نزدیک درک کنند، خواندن آن ضروری است.

این کتاب،فناوری بلاکچین را به خودی خود توضیح نمی دهد، اما تأثیرات آن را بر صنایع و بازارهای اصلی مختلف روشن می کند.

کتاب شماره 6 (مبانی بیت کوین و بلاک چین)

"مقدمه‌ای بر ارزهای دیجیتال و فناوری‌هایی که به آنها قدرت می‌دهد"

نویسنده:آنتونی لوئیس

این کتاب انبوهی از اطلاعات مربوط به بیت‌کوین و فناوری پیشرو (فناوری بلاک چین) را ارائه می‌کند.

نقد کتاب

این کتاب یک دهه پس از پیدایش بیت کوین منتشر شد و بدون شک یکی از معدود کتاب هایی است که به وضوح تمام اصول اولیه بیت کوین و فناوری زیربنایی که آن را توضیح می دهد.

این کتاب تاریخچه بیت کوین و فناوری بلاک چین را توضیح می دهد و نحوه خرید، فروش و استخراج بیت کوین را مورد بحث قرار می دهد.

 همچنین این کتاب توضیح می دهد که چگونه فناوری بلاک چین به انجام تراکنش های پرداخت ایمن کمک می کند.

 به طور خلاصه، این کتاب روشن می کند که بیت کوین و بلاک چین چیست، چگونه کار می کنند و چرا اینقدر مهم هستند.

خواندن این کتاب برای افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری در بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال هستند بسیار مفید است.

توصیف های کلیدی:

این کتاب یک مرور کلی در مورد ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین است.

این کتاب، بینش عالی در مورد مفاهیم اساسی و کاربردهای عملی بیت کوین و فناوری بلاک چین ارائه می دهد.

کتاب شماره 7 (ارلی برد بیت کوین را میگیرد)

"همه چیز درباره بیت کوین"

نویسنده:اندرو کی کوری

نقد کتاب

اگر میخواهید در مورد بیت کوین بدانید و تازه شروع کرده اید و ایده ای ندارید، باید این کتاب در مورد بیت کوین را انتخاب کنید. این به طور واضح نوشته شده است، و با خواندن این کتاب، می توانید اصول بیت کوین را به درستی دریافت کنید.

 در کنار درک دقیق بیت کوین، با فناوری بلاک چین، ICO، ارزهای دیجیتال و اتریوم نیز آشنا خواهید شد.

این کتاب با معرفی بیت کوین شروع می شود و سپس تاریخچه ای از تکامل ارز دیجیتال را ارائه می دهد.

 بعداً در مورد استخراج بیت کوین، کیف پول بیت کوین و هک بیت کوین برای سرمایه گذاری خواهید آموخت.

توصیف های کلیدی:

این یک کتاب کاملا مناسب افراد مبتدی است و به گونه ای نوشته شده است که حتی یک فرد عادی هم بتواند آن را بفهمد.

بهترین ویژگی کتاب اینست که جنبه های پیچیده بیت کوین را ساده سازی کرده تا حتی بچه ها هم بتوانند این کتاب را بخوانند و بفهمند.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر بیت کوین اخبار ارز دیجیتال اخبار مرتبط اعتماد به بیت کوین بازگشته است؟ ۱۴۰۱/۴/۲۹ بیت کوین در کانال ۲۳ هزار دلاری ۱۴۰۱/۴/۲۹ بیت کوین فقط برای میلیاردها است؟ ۱۴۰۱/۴/۲۸ چگونه در بازار رمزارزها سود کنید؟ ۱۴۰۱/۴/۲۸ رشد خیره کننده اتریوم در برابر بیت کوین! ۱۴۰۱/۴/۲۸ بهترین پروژه های آلت کوین در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ ۱۴۰۱/۴/۲۸ آخرین ویدیو ها اردوغان، انتقام ۲۰۲۰ را از پوتین گرفت / رییس جمهور روسیه ۵۰ ثانیه جلوی دوربین ها سرگردان بود! + ویدیو ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۱:۴۹ انگلیسی صحبت کردن سحر دولتشاهی سوژه شد + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۱:۴۷ عصبانیت شدید مریم مومن در شب های مافیا + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۰:۴۵ تیزر قسمت ۱۰ سریال یاغی منتشر شد ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۰۹:۴۹ پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۰۹:۳۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۲:۴۰ بهترین کتاب ها برای شناخت بیت کوین کدامند؟ ۱۲:۳۹ چای با دندان هایتان چه می کند؟ ۱۲:۳۵  آیا منظور روحانی خالی بودن خزانه در حدی است که وزرای وی به رییسی می گفتند نمی توانند حقوق مردادماه را بپردازند؟ ۱۲:۳۱ کدهای مخفی گوشی های اندروید که تا به حال نمی دانستید ۱۲:۲۰ معمولا مردم راضی هستند / عملکرد دولت رییسی سرمایه اجتماعی را افزایش داده ۱۲:۱۴ بانک‌ هایی که وام ودیعه مسکن ندهند، ۲۰درصد جریمه مالیاتی خواهند شد ۱۲:۰۹ شانس برنده شدن در مرحله دوم قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو چقدر است؟ ۱۲:۰۵ اندازه گیری ریش کارمندان دولت! ۱۲:۰۲ هراز از شنبه مسدود می شود ۱۱:۵۶ مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای واردات گندم بخش­ خصوصی زمین ماند! ۱۱:۵۰ چگونه از مرگ زودرس باتری گوشی هوشمند خود جلوگیری کنیم؟ ۱۱:۴۹ اردوغان، انتقام ۲۰۲۰ را از پوتین گرفت / رییس جمهور روسیه ۵۰ ثانیه جلوی دوربین ها سرگردان بود! + ویدیو ۱۱:۴۳ فواید اعجاب انگیز دوش آب سرد ۱۱:۴۱ کنعانی: ایران در مسائل منطقه ای یک وزنه تعادل است و نقشی تعیین کننده در معادلات دارد ۱۱:۳۸ قوانین حوزه تنظیم بازار کامل است / در اجرای قانون ضعف وجود دارد ۱۱:۳۵ ترجمه صحبت های مهدی طارمی به اسکوچیچ رسید ۱۱:۳۵ شما هم اشکتتون دم مشکتونه؟ ۱۱:۳۰ صعود شاخص کل در روزی که بورس نیمه تعطیل است / سقوط ارزش معاملات خرد به زیر هزار میلیارد تومان ۱۱:۳۰ خودروی پوتین در تهران که بمب افکن هم حریف آن نمی شود! ۱۱:۲۳ فراخوان مشمولان اعزامی مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۲۳ شماره شبا ثبت کنید، سود سهام عدالت بگیرید ۱۱:۱۷ ایران باید بین اقتصاد منزوی روسیه و مسیر برقراری رابطه متعادل با جهان انتخاب کند ۱۱:۱۵ مذاکرات ایران و گازپروم برای توسعه میادین مشترک گازی ۱۱:۱۲ تاجگردون: ‌آقای ‎میرسلیم یادته روز‌های اول مجلس با پررویی به من چی می گفتی؟ / بهت گفتم دنیا دار مکافاته بنشین و ببین! ۱۱:۱۱ اشخاص حقوقی که اظهارنامه مالیاتی پر نکرده اند، بخوانند ۱۱:۰۸ اعتماد به بیت کوین بازگشته است؟ ۱۱:۰۸ می گویند ۳ میلیون نفر جشن غدیر ربطی به جمهوری اسلامی ندارد، درباره جمعیت خیره کننده تشییع سردار دل ها هم همین ها را گفتند/ واقعا میان این حضور میلیونی و طرفداری از جمهوری اسلامی، نسبتی وجود ندارد؟ ۱۱:۰۷ ثبت‌ نام ۶ میلیون نفر در مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو ۱۱:۰۲ بنگاه های خبرپراکنی ضد انقلاب نتوانستند ناامیدی و عصبانیت خود را پنهان کنند و ترافیک را بهانه حمله به اجتماع ۳ میلیونی غدیر کردند ۱۱:۰۱ ارائه خدمات اجتماعی بر اساس دوز یاد آور از ۱۵ مرداد ۱۰:۵۱ نگاهی به گزارش فصل بهار وتجارت / عوامل موثر در سودسازی بانک تجارت کدامند؟ ۱۰:۵۰ پیام های آشکار و صریح رهبر معظم انقلاب به اردوغان از جنس تبشیر نیست و بیشتر جنبه ای انذارگونه دارد! ۱۰:۴۰ طرز تهیه «شربت آلبالو» خانگی خوش رنگ و شفاف (مرحله به مرحله) ۱۰:۳۶ متروی تهران سال ۱۴۰۴ به شهر جدید اندیشه می رسد ۱۰:۲۶ قیمت طلا چقدر افزایش می یابد؟ ۱۰:۲۰ کاهش محسوس دما در مناطق شمالی ۱۰:۱۶ بازار نفت همچنان در تلاطم قیمت ۱۰:۰۸ امروز؛ پرحجم ترین ترافیک صبحگاهی در هفته جاری ۱۰:۰۷ اولیاء و معلمان تخلف ها در خصوص شهریه و دستمزد را به سامانه مشارکت گزارش کنند ۱۰:۰۲ صندوق ­های طرح های بازنشستگی در راه ورود به بازار سرمایه هستند ۱۰:۰۰ دور جدید عرضه های دریایی شرکت ملی نفت در بورس انرژی ایران ۱۰:۰۰ خرید مسکن با بودجه ۳ میلیارد تومان در مرکز تهران ۰۹:۵۱ رنگ سبز شاخص کل در آغاز معاملات / روند نزولی بورس به پایان می‌رسد؟ ۰۹:۴۹ ادعای واهی واشنگتن درباره تحولات دیپلماتیک در تهران ۰۹:۴۶ مذاکره قریب الوقوع ایران و عربستان ۰۹:۳۹ بیت کوین در کانال ۲۳ هزار دلاری ۰۹:۳۴ پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن ۰۹:۲۷ بر اساس مصوبه مجلس نباید هیچ پولی برای هوشمندسازی کنتورها اخذ شود ۰۹:۲۳ پشت پرده ریشه تاریخی کم محلی علی دایی به وزیر ورزش! ۰۹:۲۰ تاکید ایران بر بازگرداندن کودک ایرانی به خانواده اش توسط دانمارک اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیت کوین اخبار ارز دیجیتال بیت کوین و فناوری نقد کتاب این کتاب ارزهای دیجیتال فناوری بیت کوین فناوری بلاک چین توضیح می دهد برای افرادی سرمایه گذاری ارز دیجیتال بیت کوین کتاب شماره دارایی ها ۱۴۰۱ ۴ ۲۸ کتاب شما کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟

ایسنا/خراسان رضوی مشاغلی وجود دارد که افراد با انجام آن، ۴۰ درصد کمتر در معرض آسیب شناختی بعد از ۷۰ سالگی قرار دارند.

تحقیق جدید خطرات زوال شناختی روی ۷۰۰۰ نفر در ۳۰۵ شغل مورد بررسی قرار گرفت.

وقت آن است که در کلاس هنر یا آشپزی ثبت‌نام، کتاب بازی‌های فکری و پازل را باز یا یک بار دیگر سعی کنید به ایتالیایی یا آلمانی تسلط پیدا کنید.

شواهد علمی جدیدی به‌دست آمده است که به‌نظر می‌رسد آنچه را که بسیاری گمان می‌کردند، تأیید می‌کند؛ اینکه در مغز شما، مانند بسیاری از چیزها، ممکن است «ااگر از آموخته‌هایتان استفاده نکنید به فراموشی سپرده شوند.»

نتایج تحقیق جدید نروژی نشان داد افرادی مجبور بودند از مغز خود در زمینه شغلی زیاد استفاده کنند، ۴۰ درصد کمتر در معرض آسیب شناختی در سنین بالای ۷۰ سال بودند، نسبت به افرادی که شغلشان بیشتر به کارهای روزمره متکی بود.

ترینه هولت ادوین از بیمارستان دانشگاه اسلو، محقق اصلی این تحقیق، در بیانیه‌ای گفت: ما الزامات مشاغل مختلف را بررسی کردیم و دریافتیم که تحریک شناختی در محل کار در مراحل مختلف زندگی در دهه‌های ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سالگی شما، با کاهش خطر ابتلا به اختلالات شناختی خفیف بعد از ۷۰ سالگی مرتبط است.

وی افزود: یافته‌های ما ارزش داشتن شغلی را نشان می‌دهد که به تفکر پیچیده‌تر به‌عنوان راهی برای حفظ بالقوه حافظه و تفکر در دوران پیری نیاز دارد.

این تحقیق بر اساس مطالعه ۷۰۰۰ نفر در ۳۰۵ شغل انجام شد و محققان مشاغل را در چهار گروه دسته‌بندی کردند، از مشاغلی که به بیشترین تفکر و خلاقیت نیاز داشتند تا مشاغلی که کمترین نیاز را داشتند. برای مثال معلمان در دسته اول بودند. مشاغل پستچی و نگهبان در گروه چهارم قرار گرفتند.

حتی پس از محاسبه متغیرهایی مانند سن، جنسیت، تحصیلات و درآمد، محققان دریافتند افرادی که در گروه چهارم قرار داشتند ۶۶ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات شناختی یا زوال عقل بالای ۷۰ سال بودند.

یا برعکس، افرادی که در گروه اول بودند، گروهی که باید همیشه در آن تفکر کرد، ۴۰ درصد کمتر از گروه اول دچار اختلال شناختی شدند.

خوب، بنابراین نمی‌توانیم نتیجه بگیریم که انجام جدول کلمات متقاطع یا یادگیری یک ساز موسیقی خطر را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. این حداکثر مزیتی است که در طول دهه‌ها به‌دست آمده است و در کسانی که مشاغل هیجانی داشتند در مقایسه با کسانی که مشاغل خسته‌کننده و معمولی داشتند، مشاهده شده است.

تمرین دادن مغز

اما این تحقیق به داده‌هایی افزود که نشان می‌دهد تمرین دادن مغز، به‌عبارت دیگر، فکر کردن زیاد و انجام کارهایی که شما را از نظر ذهنی به چالش می‌کشد، به‌راستی برای آن مفید است.

این یافته، شاید به‌طرز شگفت‌آوری، موضوعی بحث‌برانگیز میان محققان پزشکی باشد. بسیاری از محققان برجسته در این زمینه در هر دو طرف بحث موضع گرفته‌اند و یافتن مطالعاتی که شما را به این فکر می‌اندازد که آیا کل ماجرا دروغ است یا خیر، کار سختی نیست.

یکی از چالش‌های عمده تحقیقات در این زمینه بیشتر به امکان تحقق آن بستگی دارد.

به این دلیل که هیچ راهی برای تکرار شرایط آزمایشگاهی در دنیای واقعی وجود ندارد. ما نمی‌توانیم یک میلیون جفت از دوقلوهای همسان را جدا کنیم، آنها را در ۲ موسسه پزشکی مختلف برای تمام عمرشان حبس کنیم سپس، برای مثال، فقط یک گروه را برای دهه‌ها تحت تربیت مغز و تحریک شناختی قرار دهیم و دریابیم چه اتفاقی می‌افتد.

بیشتر تحقیقات مجبور بوده‌اند بر خوداظهاری یا مداخله نظارت شده کوتاه‌مدت تکیه کنند.

این چیزی است که این تحقیق جدید در نروژ را به‌ویژه جالب می‌کند. این تحقیق، مشاغلی را مورد بررسی قرار داد که تعداد زیادی از مردم در طول چندین دهه انجام داده بودند. بنابراین محققان توانستند اثرات تحریک شناختی پایدار و تمرین را در درازمدت بررسی کنند.

این یک آزمایشگاه و کامل نیست، اما شروع بسیار خوبی است.

در همین حال شایان‌ذکر است کسانی در جامعه علمی که نسبت به مزایای تحریک ذهنی بر سلامت مغز مشکوک هستند، اغلب سعی می‌کنند به سؤالی متفاوت از بقیه پاسخ دهند.

به‌طور معمول، محققان پزشکی برای اثبات چیزی انتظارها رو بالا می‌برند سپس در دستیابی به آن شکست می‌خورند. آنان اغلب به‌سرعت به این نکته اشاره می‌کنند که A منجر به B می‌شود در حالی‌که به‌راستی ثابت نکرده‌اند، فقط اینکه، ارتباط آماری قوی بین A و B وجود دارد.

خوب قابل قبول است اما در دنیای واقعی ما با سوالات متفاوتی سروکار داریم. چه احتمالی وجود دارد که این یافته کمک‌کننده باشد و هزینه‌ها و خطرات آن چیست؟

بسیاری از مردم مدت‌ها قبل از اینکه محققان پزشکی به‌طور قطعی ثابت کنند که سیگار باعث سرطان ریه می‌شود، سیگار را ترک کردند. اگر منتظر اثبات این موضوع بودند، بسیاری از آنان همان ابتدا به‌دلیل سرطان ریه می‌مردند.

این امر تحت هیچ شرایطی عملی نیست. زوال عقل، بیماری وحشتناک است، بیماری آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است. هر چیزی که به‌طور قابل قبولی ممکن است خطر را کاهش دهد ارزش امتحان کردن را دارد. به‌خصوص اگر به اندازه انجام جدول کلمات متقاطع جذاب باشد، یادگیری آلات موسیقی و یادگیری یک زبان جدید آسان‌تر از ترک سیگار است.

منابع

https://www.marketwatch.com

https://www.morningstar.com

https://finance.yahoo.com

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟