Web Analytics Made Easy - Statcounter

به استناد آمار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مطابق علائم سنسور‌هایی که در ۲ سال اخیر نصب شده و میزان فرونشست شهر را رصد می‌کند، تنها جایی که فرونشست قابل‌توجه مشاهده شده حریم جنوب غرب تهران یعنی مناطق ۱۸ و ۱۹ است.

به گزارش همشهری، «مهدی بابایی»، عضو شورای اسلامی شهر تهران، درباره پدیده فرونشست در تهران و با بیان اینکه در محدوده شهری فرونشست قابل‌اعتنایی نداریم حداکثر به یک یا دو سانتی‌متر می‌رسد، گفت: «این فرونشست‌ها بیشتر در اطراف تهران است و به دلیل برداشت بی‌رویه آب برای مصارف کشاورزی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او افزود: «با توجه به این که نرخ فرونشست زمین در جنوب غرب تهران بزرگ که در حریم شهر تهران قرار گرفته، از سایر مناطق حاشیه‌ای پایتخت بیشتر است، در داخل شهر تهران هم بیشترین نرخ فرونشست در جنوب غرب پایتخت یعنی در مناطق ۱۸ و ۱۹ رخ داده است به نحوی که وضعیت فرونشست زمین در این مناطق تهران خطرناک ارزیابی می‌شود، البته هنوز شاهد وضعیت خطرناکی از فرونشست زمین در سایر مناطق داخل محدوده شهری تهران نیستیم.»

او ادامه داد: «با توجه به پیشرفت و توسعه شبکه فاضلاب شهر تهران، برداشت آب زیرزمینی کاهش یافته، چراکه آب تصفیه‌خانه‌ها به بخش کشاورزی اختصاص پیداکرده است.»

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حقابه سد هم که به این بخش اختصاص پیدا می‌کرد به آب شرب تهران اضافه می‌شود، تأکید کرد: «برداشت از چاه‌ها در این مناطق کمتر شده و بر این اساس، هم کیفیت آب افزایش یافته و هم خطر فرونشست‌ها کاهش پیدا کرده است.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: فرونشست زمین فرونشست زمین شهر تهران جنوب غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان،منصور شیشه فروش، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حادثه نشست خیابان به طول ۸ متر و عرض ۴ متر در اثر شکستگی خط لوله آبرسانی ۳۰۰ میلیمتری چدنی در خیابان علامه مجلسی رخ داد که باعث آبگرفتگی خیابان، پیاده رو و تعدادی مغازه شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: عوامل پلیس راهور نسبت به اعمال محدودیت ترافیکی اقدام و تیم های شرکت آب و فاضلاب، شهرداری اصفهان و سازمان اتش نشانی به محل اعزام و در جهت ایمن سازی محل و تخلیه آب اقدام کردند. 

به گفته شیشه فروش پس از تخلیه و قطع جریان آب، عملیات حفاری برای ترمیم و اصلاح خط لوله شروع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی