Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا محمد محمدی روز چهارشنبه در اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج اظهار داشت: ترک تعصب و حقیقت‌خواهی از جمله عوامل مهم حفظ وحدت اسلامی است، ضمن اینکه تبادل افکار، ارتباط دانشگاه‌ها و دانشجویان مراکز علمی و دینی اهل سنت و تشیع، در این راستا بسیار سودمند است.

وی اتحاد و همدلی بین علمای مذاهب اسلامی را موجب پیشرفت اسلام دانست و اضافه کرد: نمایش وحدت میان مذاهب، مانع از شکل گیری اختلاف و چنددستگی بین جامعه اسلامی می‌شود و دشمنان نیز ناکام خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه روانسر، با بیان اینکه یکی از معجزات دین اسلام کشیدن خط بطلان بر افکار جدایی طلبانه و تفرقه است، افزود: اسلام هیچ قوم و گروه و نژادی را بر دیگر اقوام و گروه‌ها و نژادها برتر ندانسته است، بلکه تقوا و پرهیزکاری، عامل برتری انسان ها است.

ماموستا محمدی یادآور شد: تا زمانی که روی اصول اسلامی و وحدت و انسجام ثابت قدم باشیم و نیروی خود را صرف پرداختن به اختلافات نکنیم، دشمنان نیز قادر به نفوذ و ایجاد تفرقه نخواهند شد.

وی تاکید کرد: نقش علما و روحانیون بسیار مهم بوده و باید با روشنگری و آگاه‌سازی جامعه، فواید وحدت و انسجام بین جامعه اسلامی و مذاهب را تببین کنند تا مردم نیز با حرکت در همین راستا، راه نفوذ دشمنان را ببندند.

امام جمعه روانسر وحدت اسلامی را موجب ممانعت از نزاع و ستیزه‌جویی دانست و ادامه داد: عدم آگاهی برخی نویسندگان مغرض و یادآوری اختلافات گذشته، باعث ایجاد تشتت و تفرقه می‌شود و علما باید مانع از این توطئه‌ها شوند.

ماموستا محمدی خواستار تمسک به ریسمان الهی و پیروی از دستورات خداوند شد و اظهار امیدواری کرد با تحقق وحدت عملی، راه نفوذ و سواستفاده دشمن و بدخواهان اسلام و کشورهای اسلامی بسته شود.

وجود رهبری عامل وحدت ملت ایران است

 امام جمعه اهل سنت کامیاران گفت: امروز به یمن وجود مبارک رهبرمعظم انقلاب،وحدت و اتحاد بر ایران اسلامی حاکم است.

 ماموستا سید محسن حسینی اظهار داشت: امروز در ایران اسلامی وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی پایدار است و این وحدت  حول فتوای رهبری که بر مقدسات ما صادر فرمودند ایجاد شده است.

وی یادآور شد: اگر  اهل بیت رسول‌الله برای ما خط قرمز است، بی شک خلفای راشدین نیز خط قرمز ماست و در این زمینه از سوی رهبری فتوا داده شده و همه ما باید آن را مراعات کنیم.

امام جمعه اهل سنت کامیاران اضافه کرد:اگر انسان بخواهد به سوی حقیقت برود به سمت حضرت علی سوق داده می شود و نگاه اهل سنت به حضرت علی همانند نگاه به کعبه است.

وی افزود: ما تا جان در بدن داشته باشیم، از ایران، اسلام و رهبری دفاع کرده و از حب اصحاب و اهل بیت رسول‌الله نیز دست بر نمی‌داریم و در راستای حفظ و تقویت وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی تلاش خواهیم کرد.

ماموستا حسینی اظهار داشت: هر چند امروز در ایران اسلامی با مشکلاتی مواجه هستیم اما عزت، قداست، کرامت و برتری داریم و زیر سلطه هیچ پدیده خارجی نخواهیم رفت.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب"  امروز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق در اردوگاه امام علی(ع) سنندج در حال برگزاری است.

۴۰۰ مهمان در این اجلاس حضور دارند که حدود ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.

برچسب‌ها کردستان سنندج کنفرانس وحدت اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج کنفرانس وحدت اسلامی کردستان سنندج کنفرانس وحدت اسلامی وحدت اسلامی امام جمعه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند.

به گزارش مهر، «محسن رضایی» دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر پایه ارزش‌های والایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد کردند و آن‌ها را به سوی پیروزی رهنمون داشتند.

وی ادامه داد: دو گوهر گران‌بهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

رضایی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آن‌ها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف‌کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان‌طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

وی گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی