Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:35:08 GMT

استاندار قزوین: صادرات، موتور محرک تولید است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۵۹۱۵

استاندار قزوین: صادرات، موتور محرک تولید است

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که با حضور مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران برگزار شد، افزود: خوشحالیم که امروز شاهد افتتاح نخستین نمایندگی کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در شهر قزوین هستیم و پیام مهم این مساله به جامعه اقتصادی کشور و استان این است که قزوین نسبت به مساله صادرات حساس بوده و به آن نگاه ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمامی تشکل ها و کارگروه ها در استان باید کنار هم باشند تا بتوانیم میزان صادرات کالاهای استان را به خارج از کشور افزایش دهیم، تصریح کرد: بدون شک ارتقای شرایط اقتصادی کشور و استان با تقویت صادرات کالاها باعث افزایش سطح تعامل با کشورهای جهان نیز می شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امروزه در دنیای پیرامونی ما اتفاقات خاصی در حال رخ دادن است و کشورها برای تعامل و روابط به جای زور، قدرت و چپاول به سمت مزیت ها پیش می روند و همین مساله باعث شده تا کشورهایی که قدرت اقتصادی خود را در قالب زور پیش می بردند عرصه به آنان روز به روز تنگ و تنگ تر شود.

اعلایی با بیان اینکه ما در فضای آینده جهان در حوزه اقتصای حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت، گفت: دلیل این مساله به خاطر داشتن مزیت های فراوان در عرصه های مختلف است.

وی با بیان اینکه در گذشته بسیاری از صادرات ما یارانه ای بود، افزود: صادرات باید به ارزش افزوده کشور رونق اقتصادی ببخشد و برای رسیدن به این نقطه باید تلاش های خود را در بخش های مختلف کشاورزی و صنعتی بیش از پیش کنیم.

اعلایی یادآور شد: صادرات استان قزوین با توجه به ظرفیت های موجود هنوز به مرز میلیارد دلاری نرسیده و برای رسیدن به این نقطه باید تلاش کنیم چرا که ظرفیت و توانمندی های منطقه پاسخگوی این مساله خواهد بود و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این اتفاق باشیم.

در ادامه، نخستین دفتر نمایندگی کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در ساختمان اتاق بازرگانی استان قزوین با حضور مسوولان استانی افتتاح شد.  

برچسب‌ها ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺿﻤﺎﻧﺖ ﺻﺎﺩﺭﺍﺕ ﺍﻳﺮﺍﻥ استان قزوین محمدمهدی اعلایی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین محمدمهدی اعلایی استان قزوین محمدمهدی اعلایی صادرات غیر نفتی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف گفت: نمایشگاه امکان تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از غرفه و شرکت‌های مختلف مازندران در نمایشگاه اظهار کرد: این استان از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های نمایشگاه اکسپو نگاه فرابخشی و فراکشوری به موضوعات است، افزود: این نمایشگاه موجب می‌شود در زمینه‌های صادراتی یکپارچگی مناسبی ایجاد شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه ایجاد زمینه‌های صادراتی و توسعه آن، ایجاد اطمینان در کشاورز برای تولید محصول بیشتر است، گفت: از اهداف این نمایشگاه توسعه در زمینه‌های ایجاد شده است و موانع موجود در راه صادرات انواع محصولات تولیدی کشور رفع شود.

نوری با بیان اینکه نمایشگاه تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور فراهم می‌کند، عنوان کرد: در حوزه‌های اقتصادی این نمایشگاه بر روی زنجیره‌های ارزش و به طور طبیعی بر روی زنجیره‌های تامین و ارزش‌آفرین تمرکز کرده است که به نظر دوره آموزشی بسیار خوبی است و فرصت کارآفرینی و توسعه را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید از این نمایشگاه برای آموزش کارآفرینی بهره گرفته تا دانشجویان کارآفرین تربیت شوند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در مازندران زنجیره‌های مختلفی برای ایجاد ارزش افزوده وجود دارد، گفت: ظرفیت این استان نشان می‌دهد که می‌توان بر روی زنجیره‌های دیگر ارزش در استان نیز سرمایه‌گذاری صورت گرفته و آن را توسعه داد.

کد خبر 749149

دیگر خبرها

  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی