Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:34:59 GMT

نخستین گروه حجاج کرمانشاهی وارد کشور شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۶۱۴۸

نخستین گروه حجاج کرمانشاهی وارد کشور شدند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به ورود نخستین گروه حجاج به این استان گفت: حجاج کرمانشاهی بامداد امروز با دو پرواز و در قالب دو کاروان وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) شدند. - اخبار استانها -

سعید کریمی‌خو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه امسال کاروان‌های حجاج کرمانشاهی مجبور بودند با عزیمت به فرودگاه امام(ره) تهران از آن‌جا عازم سرزمین وحی شوند اظهار داشت: امسال 335 زائر از استان کرمانشاه در قالب سه کاروان به حج تمتع 1401 اعزام شدند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز 220 زائر از سراسر استان در قالب دو کاروان از فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شدند بیان کرد: این افراد در قالب دو کاروان 115 و 135 نفره مدینه بعد حجاج، شامل 190 نفر از زنان و 145 نفر از مردان بامداد امروز وارد استان کرمانشاه شدند.

وی با اشاره به اینکه کاروان سوم که 85 نفره است دوم تیرماه عازم سرزمین وحی شده است افزود: این کاروان نیز در طی روزهای آینده وارد کشور می‌شود.

نخستین گروه حجاج خراسانی وارد مشهد شدندبرنامه‌ پروازهای بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام در روز 27 تیرانجام نخستین پرواز بازگشت حجاج از فرودگاه امام خمینی(ره)

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه در مورد بازگشایی مرز خسروی گفت: استاندار کرمانشاه همزمان با عید غدیر خم خبر از بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات داد که ساعتی بعد متوجه شدیم طرف عراقی آمادگی این بازگشایی را ندارد و باید منتظر تصمیمات دولت عراق بمانیم.

کریمی‌خو عنوان کرد: کاروان‌های زائران عتبات عالیات مدتی است که می‌توانند با داشتن گذرنامه و کارت واکسن کرونا برای عبور از مرزهای زمینی مراجعه کنند و تاکنون پنج کاروان 40 نفره از استان کرمانشاه از طریق مرزهای زمینی به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/833/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجاج حجاج استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت : جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه همواره در رویداد‌های مختلف در راستای خدمت‌رسانی به مردم گام برداشته و سعی کرده امدادرسان مردم در حوادث مختلف باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: در حادثه سیل سیستان و بلوچستان جمعیت هلال‌احمر استان با ارسال کمک‌های غذایی به یاری مردم این استان رفت تا بتوان بخشی از مشکلات مردم این مناطق را رفع کرد.

محمدی بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه سال گذشته در ۸۵۸ حادثه حضور داشته و نسبت به امدادرسانی و انجام عملیات امداد و نجات اقدام کرده که بیشترین سهم این عملیات‌ها مربوط به حوادث جاده‌ای و کوهستان است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه تعداد حوادث کوهستان استان کرمانشاه رو به افزایش است؛ از افراد مبتدی و دارای بیماری درخواست داریم از صعود به ارتفاعات به صورت انفرادی خودداری کنند، زیرا ارائه خدمات درمانی مورد نیاز به افراد آسیب دیده در کوهستان دشوار است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: در کنار امدادرسانی هلال‌احمر در حوادث و بلایای طبیعی این جمعیت در راستای عمل به وظایف خود نسبت به ارائه خدمات اجتماعی به ویژه به افراد نیازمند نیز اقدام می‌کند.

محمدی با اشاره به فعال بودن یک مرکز ارتوپدی و فیزیوتراپی هلال‌احمر در کرمانشاه گفت: سال گذشته ۷۸۲ نفر از خدمات فیزیوتراپی، ۵۱ نفر از کار درمانی و ۲۶۲ نفر گفتاردرمانی استفاده کردند.

وی اضافه کرد: در حوزه ارتوپدی ۱۰۸ نفر از این خدمات شامل ۵۱ نفر پروتز و ۶ نفر آرتز و کفش طبی ۵۱ نفر بهره‌مند شدند و دو مورد مانور درمان اضطراری با اهداف درمانی بیماران بی‌بضاعت در دالاهو و روستا‌های اطراف گیلانغرب جمعا یک هزار و ۴۰۰ نفر انجام گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به عدم صدور مجوز داروخانه این جمعیت در استان، تصریح کرد: با وجود عدم تأسیس داروخانه هلال‌احمر کرمانشاه، اما مرکز فوریت‌های دارویی این جمعیت به صورت روزانه در حال خدمت‌رسانی به مردم استان است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم 
  • کاروان حجاج استان سمنان در مسجد شجره
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • نخستین گروه از زائران استان برای عمره مفرده اعزام شدند
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • ۶۲۲ کاروان از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند