Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اسبق سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه ارزش‌گذاری سهام ایران خودرو و سایپا به مرحله پایانی رسیده است، گفت: این گزارش‌ها توسط مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه و از طریق ارزیابی سهام ایران خودرو و سایپا تهیه و آماده تحویل به ایران خودور و سایپا است.

«اسماعیل غلامی» در گفت‌وگو با ایران اکونومیست به آخرین وضعیت واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها برای واگذاری ایران خودرو و سایپا انجام شده و گزارش قیمت گذاری سهام توسط مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ارزش گذاری آن به مرحله پایانی رسیده است، اظهار داشت: این گزارش ها توسط مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه و از طریق ارزیابی سهام ایران خودرو و سایپا تهیه و آماده تحویل به ایران خودور و سایپا است، باقی تصمیم‌گیری‌ها توسط آنها انجام خواهد شد.

غلامی اظهار داشت: قرار بود هفته گذشته جلسه‌ای در رابطه با تعیین قیمت نهایی برای جزییات این واگذاری برگزار شود که جلسه منتفی شد، حال باید منتظر برگزاری نخستین مرحله برای برگزاری جلسه ماند.

معاون اسبق سازمان خصوصی‌سازی گفت: اعلام قیمت در اختیار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و وزارت صمت قرار دارد، اما اقدامات مربوط به قیمتگذاری که در حیطه اختیارات ما بود، انجام شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: این سهم مربوط به سازمان خصوصی سازی نیست، بلکه قرار است سه شرکت که سهامدار ایران خودرو و سایپا هستند و به عنوان سهام تودلی این دو شرکت خودروسازی محسوب می شوند، سهام خود را واگذار کنند.

غلامی به زمان واگذاری این شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: باید منتظر ماند و دید که مشتریان مربوط برای این شرکت ها چه کسانی خواهند بود، به همین دلیل نمی توان از الان در خصوص زمان دقیق آن اطلاعات دقیقی را ارائه کرد.

معاون اسبق سازمان خصوصی‌سازی به اثر واگذاری ایران خودرو و سایپا در سهام این دو شرکت بزرگ خودروسازی اشاره کرد و افزود: در ابتدا باید منتظر تصمیم گیری های وزارت صمت ماند ماند و دید که قرار است این قیمت گذاری با چه قیمتی انجام شود؟

وی ادامه‌داد: شرکت‌های خودروسازی با زیان انباشته همراه هستند که در ابتدا باید بررسی‌ها برای شفاف‌سازی این اتفاق انجام و مشخص شود که چه عاملی باعث ایجاد چنین زیانی در بازار شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان خصوصی سازی ، ایران خودرو ، ایدرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی ایران خودرو ایدرو سهام ایران خودرو و سایپا سازمان خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مراسم واگذاری سهام عمده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس یک هفته قبل در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد که حالا پس از هفت روز نامه این واگذاری به دست فدراسیون فوتبال رسید.

ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی، در نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را با واگذاری سهام 85 درصدی اعلام کرد.

در نامه بازیان برای رئیس فدراسیون فوتبال عنوان شده که سهام 85 درصدی باشگاه استقلال به‌طور  تفکیک شده با واگذاری «5 درصد به گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، «20 درصد به شرکت پتروشیمی پارس»، «20 درصد به شرکت پتروشیمی بوعلی سینا»، «20 درصد شرکت پتروشیمی تندگویان» و «20 درصد شرکت پتروشیمی بندر امام» انجام شده است.

همچنین در نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی برای رئیس فدراسیون فوتبال عنوان شده که سهام 85 درصدی باشگاه پرسپولیس نیز به طور تفکیک شده با واگذاری «30 درصد به بانک شهر»، «20 درصد به بانک تجارت»، «20 درصد به بانک ملت»، «5 درصد به بانک صادرات»، «5 درصد به بانک رفاه» و «5 درصد به بانک اقتصاد نوین» صورت گرفته است.

در نامه بازیان آمده است:
«به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی- ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳ توسط این سازمان به فروش رسید.»

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024