Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@05:46:26 GMT

رشد قابل پیش‌بینی شاخص بورس

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۶۲۸۸

رشد قابل پیش‌بینی شاخص بورس

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد یک هزار ۴۷۱ واحدی به سطح یک میلیون ۴۷۱ هزار ۸۹۵ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن با رشد دو هزار ۱۰۳ واحدی در سطح ۴۰۳ هزار ۷۸۱ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز روند متعادل به سمت مثبتی را سپری کرد، ۲۱۸ هزار معامله انجام شد، ارزش معاملات همچنان وضعیت مطلوبی ندارد و در سطح دو هزار ۵۰۰ میلیارد تومان است و پیش‌بینی می‌شود با بازگشت نمادهای بزرگ بازار از مجمع عمومی سالیانه کمی وضعیت بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم معاملات بازار نیز کاهش داشته و به سطح سه میلیارد ۴۰۰ برگه سهم رسیده، میانگین قبلی بازار در محدوده پنج میلیارد برگه سهم است.

امروز نمادهای شپدیس، شستا، مبین، تاپیکو و بوعلی بیشترین تأثیر مثبت و کگل و فخوز بیشترین تأثیر منفی را داشتند. در بازار فرابورس نمادها غصینو، فغدیر و زاگرس بیشترین تأثیر مثبت و بپاس، آریا و کگهر بیشتری تأثیر منفی را داشتند. نمادهای پالایش رشد ۱.۶ درصدی و دارا یکم افت ۰.۲ درصدی داشت. در گروه ساختمانی، ثاخت پنچ، ثباغ شش، ثپردیس شش، ثرود ۴.۵ و ثنوسا ۲.۱ درصد رشد را تجربه کردند.

در گروه سیمانی‌ها سفار پرتقاضا بود و به صف خرید نشست. در گروه مواد شیمیایی نوری همچنان روند منفی دارد و افت ۲.۲ درصد را تجربه کرد. در گروه بانکی وکار رشد ۵.۷ درصدی را تجربه کرد. در بیمه‌ای ها اتکام رشد پنج درصدی داشت. در گروه فراورده‌های نفتی شسپا رشد پنج درصدی داشت. در گروه شیرینیجات غگز افت ۲۳ درصدی را تجربه کرد و سایر نمادهای این گروه پرتقاضا بودند. در گروه تأمین سرمایه‌ها امین رشد ۴.۹ درصد را تجربه کرد و شبندر ۱۳۵ تومان تقسیم سود کرد.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد یک هزار ۴۷۱ واحدی به سطح یک میلیون ۴۷۱ هزار ۸۹۵ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۱۰۳ واحدی در سطح ۴۰۳ هزار ۷۸۱ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۲۹

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۹۰

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۷۹ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۵۳۹ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۴۶

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۹۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۲۵ هزار ۳۴۹ و ۵۲ هزار ۷۵۹ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب سه میلیارد ۴۱۹ و یک میلیارد ۳۳۰ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. پالایش

۳. افران

۴. همای

۵. کیان

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. همای

۳. شستا

۴. خگستر

۵. وتجارت

بیشترین افزایش قیمت

۱. خچرخش

۲. غمارگ

۳. دامین

۴. غپینو

۵. دالبرح

بیشترین کاهش قیمت

۱. غدشت

۲. کسرا

۳. خلنت

۴. دلرح

۵. داروح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۵۰ تا یک میلیون ۴۶۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد

پیش بینی: امروز شاهد رشد سه هزار واحدی شاخص کل بودیم، پس از روند منفی چند روز اخیر، رشد امروز قابل پیش بینی بود و در یادداشت روز گذشته نیز به این مقدار رشد اشاره شد، اینکه بازار بتواند از محدوده‌های مقاومتی پیش روی خود عبور کند کمی دشوار است. با بازگشت برخی از نمادهای بزرگ بازار همچون نمادهای گروه پالایشی و فلزات به چرخه معاملات شاهد تغییر رفتار کلی بازار خواهیم بود.

ارزش‌گذاری سهام خودروسازان طی روزهای آینده انجام می‌شود

آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: آن‌طور که وزیر صمت اعلام کرده، قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا و دارایی‌هایشان از سوی تیم‌های مختلف کارشناسی با سرعت در حال انجام بوده و در مراحل پایانی خود است.

وی افزود: طی روزهای آینده، ارزش‌گذاری سهام خودروسازان و شرکت‌های وابسته آنها انجام می‌شود. پیش‌بینی می‌کنم طی یکی دو هفته آینده شاهد قیمت‌گذاری سهام خودروسازان و اعلام آن به بورس باشیم و واگذاری سهام مطابق برنامه وزارت صنعت تا مهر ماه امسال اجرایی شود.

سود سنواتی ۳۹ شرکت بورسی با سجام واریز شد

سود سنواتی سهام ۳۹ ناشر ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار در سه هفته ابتدایی تیرماه سال جاری از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت شد. تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشان می‌دهد که در ادامه واریز سود سنواتی سهام ناشران با استفاده از سامانه سجام، در سه هفته ابتدایی تیر ماه امسال ۳۹ شرکت حاضر در بازار سهام، سود سنواتی سهامداران خود را از طریق این سامانه واریز کرده‌اند.

عرضه خودرو در بورس کالا موجب حذف دلالی است

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: عرضه خودرو در بازار سرمایه به شیوه جدید، موجب کاهش اختلاف قیمت کارخانه و بازار و نیز حذف دلالی و تعدیل قیمت‌ها خواهد شد. محسن علیزاده با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا گفت: شورای عالی بورس از ابتدا تلاش داشت خودرو و سایر کالاها از این طریق عرضه شوند.

گزارش جم پیلن در سه ماهه خوب بوده است

پلی پروپیلن جم، جم پیلن در عملکرد سه ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۵۳۱ تومان محقق کند. سهم در سال مالی گذشته به ترتیب از فصل ابتدایی ۴۸۰، ۸۲۸، ۷۳۰ و ۳۸۱ تومان به ازای هر سهم گزارش کرده بود. سود سه ماهه رشد ۱۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد. این شرکت در سه ماهه امسال فروش ۲,۴۷۵ میلیاردی تومانی را داشته است. در دوره مشابه سال گذشته توانسته بود ۱,۹۹۶ میلیارد فروش بزند. فروش دو سال مالی گذشته شرکت بر اعداد ۹,۳۱۹ و ۶,۵۶۲ میلیارد استوار بوده است. در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود جم پیلن برابر ۴۰ درصد بوده که در سه ماهه امسال برابر ۳۶ درصد است. این پتروشیمی در سه ماهه سود عملیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی را گزارش کرده است که در سال مالی قبل سود عملیاتی شرکت به ترتیب از فصل اول برابر ۹۸۴، ۷۷۸، ۱,۳۳۷ و ۵۶۲ میلیارد تومان ثبت شده بود.

سفار گزارش قوی داشته است

سیمان‌فارس در عملکرد سه ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۲۰۶ تومان محقق کند. سهم در سال مالی گذشته به ترتیب از فصل ابتدایی ۱۰۳، ۱۲۷، ۱۰۸ و ۱۲۳ تومان به ازای هر سهم گزارش کرده بود. سود سه ماهه رشد ۱۰۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد. این شرکت در سه ماهه امسال فروش ۹۵ میلیاردی تومانی را داشته است. در دوره مشابه سال گذشته توانسته بود ۵۵ میلیارد فروش بزند. فروش دو سال مالی گذشته شرکت بر اعداد ۲۸۳ و ۱۵۰ میلیارد استوار بوده است. در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود سفار برابر ۳۹ درصد بوده که در سه ماهه امسال برابر ۴۵ درصد است. این شرکت در سه ماهه سود عملیاتی ۳۹ میلیارد تومانی را گزارش کرده است که در سال مالی قبل سود عملیاتی شرکت به ترتیب از فصل اول برابر ۱۹، ۲۷، ۳۰ و ۲۳ میلیارد تومان ثبت شده بود.

شاروم عملکرد فصل گذشته را جبران کرده است

پتروشیمی ارومیه در عملکرد سه ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۲۶ تومان محقق کند. سهم در سال مالی گذشته به ترتیب از فصل ابتدایی ۲۴، ۳۴، ۴۵ و (۶) تومان به ازای هر سهم گزارش کرده بود. سود سه ماهه رشد ۹ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد. این شرکت درسه ماهه امسال فروش ۱۳۸ میلیاردی تومانی را داشته است. در دوره مشابه سال گذشته توانسته بود ۱۱۲ میلیارد فروش بزند. فروش دو سال مالی گذشته شرکت بر اعداد ۵۶۴ و ۲۲۵ میلیارد استوار بوده است. در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود شاروم برابر ۱۸ درصد بوده که در سه ماهه امسال برابر ۲۵ درصد است.

این شرکت در سه ماهه سود عملیاتی ۲۵ میلیارد تومانی را گزارش کرده است که در سال مالی قبل سود عملیاتی شرکت به ترتیب از فصل اول برابر ۱۷، ۲۲، ۳۱ و ۲ میلیارد تومان ثبت شده بود.

سشرق یک گزارش خوب دیگر از سیمانی‌ها

سیمان شرق در فصل بهار توانسته است به ازای هر سهم ۲۲ تومان محقق کند. سهم در دو فصل زمستان و پاییز به ترتیب ۱۶ و ۳۰ تومان سود داشته است. سود ۶۷ تومانی ۹ ماهه امسال رشد ۴۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد. این شرکت در فصل ابتدایی سال مالی جاری فروشی برابر ۱۸۹ میلیارد تومان و در فصل دوم هم فروش ۱۵۳ میلیارد را گزارش کرده بود و در سومین فصل هم توانسته است فروشی برابر ۱۸۱ میلیارد را بر روی کدال قرار دهد. در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود سشرق برابر ۴۳ درصد بوده که در نه ماهه امسال حاشیه سود به ۳۹ درصد رسیده است. این تولیدکننده سیمان در نه ماهه سود عملیاتی برابر ۱۷۴ را دارد. در شش ماهه امسال سود عملیاتی برابر ۱۱۴ میلیارد بوده است.

نقشه بازار

کد خبر 589600

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شاخص بورس امروز پیش بینی بورس امروز نقشه بازار بورس امروز علت افت بازار بورس امروز بازار بورس امروز چگونه است اخبار بورس امروز نمودار شاخص بورس امروز تحلیل بورس امروز وضعیت بورس امروز چگونه بود وضعیت بورس امروز وضعیت شاخص بورس امروز بورس امروز چگونه بود بورس امروز چگونه است روند بورس امروز علت رشد بورس امروز نمودار شاخص کل بورس امروز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته شرکت در سه ماهه ماهه سود عملیاتی سه ماهه امسال درصد بوده ترتیب از فصل تومان محقق سال مالی گذشته گزارش کرده میلیارد تومان تعداد نمادهای گزارش کرده فصل ابتدایی بازار بورس سود سنواتی گذاری سهام یک میلیون ۲ میلیارد پیش بینی ثبت شده شاخص کل ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل بورس ۴.۳۶ درصد افزایش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۵.۵۴ درصدی در پله ۷۶۳ هزار و ۶۵۰ واحدی قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۴.۰۲ درصدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در این هفته کاری، شاخص صنعت سایر معادن با افزایش ۱۸.۶۹ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت محصولات چرمی در جایگاه دوم قرار گرفت. صنعت انتشار و چاپ هم با افت ۲.۶۶ درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرد.

او اظهار کرد: مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۲۱ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات خرد روزانه به این شکل بود که شنبه ۴ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان، یکشنبه ۴ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان، دوشنبه ۴ هزار و ۹۷ میلیارد تومان، سه شنبه ۴ هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان و چهارشنبه ۴ هزار و ۹۶۶ میلیارد تومان ارزش معاملات بر روی تابلو ثبت شد.

ورود  هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به ازار سهام 

او گفت: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش آن‌ها ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است. همچنین در این هفته هزار و ۲۵۷  میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی به بازار سهام تزریق  شد.

فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها

در ادامه وفایی دیگر کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از کاهش فضای التهاب در منطقه، خریدار نسبتا خوبی برای کلیت بازار در تابلوی معاملات مشاهده و هفته با خوشی و آرامش سپری شد البته نه به شدتی که برخی‌ها منتظر بودند، اما در مجموع قابل توجه بود. بازار برای استمرار رشد منتظر تحولات و اخبار بنیادی، گزارش‌های سالیانه، تغییر دلار نیما و.. است.

او افزود: سهم‌های شاخص ساز شروع هفته پیشرو بودند، فروش خوب در بورس کالا، امید به رشد نرخ دلار نیما نقد شوندگی بالا و.. جذابیت آنها برای پول‌های بزرگ دو چندان می‌کند. در میانه‌ هفته سهامداران این سهم‌ها بخشی، برای اصلاح و بهینه کردن پرتفوی خود دست به جابجایی و شناسایی سود زدند. تا فرصتی برای توجه به سهام کوچک و متوسط و جبران جاماندگی نسبت به شاخص کل ایجاد شود که برآيند تعادل در بازار را به دنبال داشت.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در مجموع شاهد خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود به بازار سرمایه بودیم. ریسک اخیر که مطرح است، مساله اعمال سقف بر روی معافیت مالیاتی بود که برای آن یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید (قانون سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی معافیت مالیاتی). شنیده‌ها حاکی از آن است که این بند از قانون بودجه حذف خواهد شد!

وفایی گفت: ابلاغیه تغییر فرمول حداقل قیمت پایه مقاطع فولادی در رینگ داخلی بورس کالای ایران که با این ابلاغیه عملا حاشیه سود ناخالص شرکت‌های میلگردی حوالی ۵% بهتر می‌شود. این هفته دلار اسکناس در سامانه نیما با رشد ۶۰۰ تومانی همراه و بالای ۴۱ هزار رسید، نشانگر فضای ذهنی بازارساز به سمت رشد نرخ است.

او گفت: اخیرا بخشی از بدهی صنعت برق پرداخت شدکه در کنار اصلاح نرخ خرید برق می‌تواند صنعت برق را متحول کند با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت