Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: استان ایلام ۱۰۲ خانواده دارای معلول فاقد مسکن دارد که امسال با کمک خیرین و در صورت تامین زمین برای ۶۲ خانواده دارای ۲ معلول واحد مسکونی می‌سازد.

«حسین نورعلیوند» در نشست خبری با رسانه‌های استان ایلام با اشاره به اینکه رسانه تار و پود زندگی را شکل می‌دهند و بر خلاف مراکز آموزشی نقش موثر و فراگیرتری دارند، اظهار کرد: از وظایف رسانه که بالاترین آن فعالیت در فضای مجازی است جذب مشارکت‌های عمومی و نظارت بر دستگاه‌ها برا جلوگیری از فساد اداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بهزیستی استان ایلام با تاکید بر اینکه بهزیستی یک نهاد حمایتی صرف نیست و ۲۰۰ نوع خدمت در حوزه‌های مختلف دارد، افزود: تعداد ماموریت‌های تعریف شده برای بهزیستی گسترده است اما بهزیستی به عنوان یک دستگاه تخصصی و حمایتی موظف به اجرای دستورالعمل‌های مصوب است که شاید پرداختن به همه‌ی آنها ممکن نباشد اما در مباحثی که توان ورود داشته، توانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد.
وی به خدمات عمومی و تخصصی بهزیستی اشاره کرد و گفت: علاوه بر پیگیری خدمات ارائه شده از طریق خط شبانه روزی ۱۲۳ در حوزه‌ی پیشگیری اقدامات مناسبی صورت گرفته است که در مجموع می‌توان آموزش پیشگیری از طلاق، خودکشی، آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌زایی و آموزش‌های پیش از ازدواج را از مهمترین رویکردهای بهزیستی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد. البته نباید فراموش کرد بهزیستی متولی آسیب‌های اجتماعی نیست بلکه متولی آموزش و فعال در پیشگیری از آسیب‌هاست.
نورعلیوند ادامه داد: معتاد متجاهر در ایلام نداریم در این حوزه و از محل ماده ۱۵ اقدام به جمع‌آوری معتادان در فروردین امسال و استقرار آنها در مرکز اعتیاد شد که هزینه درمان و تعرفه‌های درمانی بر عهده بهزیستی است که علاوه بر ترک این افراد به دنبال آموزش و یادگیری مهارت هستیم.
وی ادامه داد: استان ایلام دارای ۶ مرکز نگهداری شامل ۲ مرکز معلولان، ۲ مرکز سالمندان و ۲ مرکز بیماران روانی است که در حال حاضر ۳۲۲ نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند که سهم عمده هزینه نگهداری از این افراد از طرف دولت و بخشی نیز بر اساس توان خانواده‌ها پرداخت می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان در پاسخ به سوال استخدام ۳ درصدی معلولان در دستگاه‌های دولتی، گفت: طبق قانون جامع استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی که ضمانت اجرایی نیز دارد باید سه درصد از استخدامی‌ها را به معلولان اختصاص دهند که برخی ادارات نظیر آموزش و پرورش یا منابع طبیعی و آبخیزداری آن را انجام داده‌اند که ماحصل آن استخدام ۱۸ نفر از جامعه معلولان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام استان ایلام از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان ایلام؛ ناصر مرادی پویانی اظهار کرد: بیش از ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری به مددجویان و نیازمندان زیر پوشش این نهاد در سال گذشته پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مرادی پویانی اضافه کرد: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو است، و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

کد خبر 748561

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت