Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وبدا، بهرام عین اللهی در دومین نشست هم اندیشی با تشکل های حوزه دارو در پنجمین روز از اجرای طرح دارویار که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات زنجیره و صنایع دارویی کشور، افزود: مشکلاتی از دیرباز در زنجیره دارو از تولید تا توزیع و فروش وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه نظام پرداخت و مالی حوزه دارو نیاز به بازنگری دارد، اظهار داشت: باید در جهت اصلاح  نظام مالی حوزه دارو حرکت کنیم؛ به طوری که نه تنها در دارو بلکه در بسیاری از عرصه های بهداشتی و درمانی، خدمات رایگان و ارزان قیمت به دریافت کنندگان خدمت  ارائه شود.  

وزیر بهداشت تاکید کرد: جلسات ستاد تدابیر ویژه حوزه دارو هر روز در وزارت بهداشت تشکیل و تصمیماتی برای بهبود چرخه تولید و مصرف دارو اتخاذ می شود. از همه صاحبان فرآیند انتظار داریم که  در اجرای این طرح، همکاری گسترده داشته باشند تا موانع برطرف و صنعت دارو، پیشرو شود.  

وی با بیان اینکه  فعالان دارو با اصل طرح دارویار، موافق هستند، یادآور شد: مردم  باید در جریان ویژگی های این طرح قرار گیرند چراکه در این طرح، هزینه تهیه دارو  برای بیماران ثابت و در برخی موارد حتی کاهشی است. البته توان حوزه داروسازی کشور، مطابق واقعیت و به درستی به مردم نشان داده نشده که نیاز است توانمندی های این حوزه از طریق رسانه  به مردم منعکس شود.  

وزیر بهداشت به توانمندی های کشور در همه عرصه ها به ویژه حوزه پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه ایران در حوزه پزشکی در منطقه، اول است و بزرگترین قدرت پزشکی منطقه ایم که در بسیاری از عرصه های نظام  سلامت با کشورهای اروپایی رقابت می کنیم.  

 عین اللهی تصریح کرد: در کشور ما با وجود نخبگان، دانشمندان و صنایع دارویی قدرتمند، نباید مشکلی در کمبود دارو داشته باشیم بلکه همانگونه که مردم کشورهای منطقه برای درمان به ایران مراجعه می کنند، باید نقاط ضعف و قوت حوزه داروسازی را شناسایی و در جهت رفع نقاط ضعف، تلاش کنیم؛ چراکه توانایی داروسازی ایران، بسیار بیشتر از شرایط کنونی است.

وی با اشاره به وضعیت قاچاق معکوس دارو به برخی کشورهای منطقه در سالهای گذشته گفت: با اجرای طرح دارویار و تقویت صنایع دارویی کشور امیدواریم  صادرات قانونی دارو  افزایش یابد.

برچسب‌ها سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت حوزه دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد «خرسان ۳» است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم گفت: منافع مردم منطقه سادات محمودی در مسئله سد «خرسان ۳» اولویت است.

محمد بهرامی روز پنجشنبه در مراسم یادواره ۸ شهید روستای «رودشتی» سادات محمودی، افزود: در رابطه با احداث سد خرسان ۳ حرف‌های زیادی مطرح است، اما آنچه ما دنبال می‌کنیم، منافع مردم است.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً از حقوق و منافع مردم دفاع می‌کنیم، اظهار کرد: باید حقوق مردم در احداث سد خرسان ۳ دیده شود.

منتخب شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها هویت مردم را بهم می‌ریزد، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از هویت، فاصله گرفتن از ریشه است و باید در هر طرحی مردم مورد توجه قرار بگیرند.



بهرامی تصریح کرد: ما مقابل منافع ملی نیستیم، اما باید منافع مردم در احداث سد خرسان ۳ در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی در منطقه سادات محمودی، ادامه داد: استان ما قریب به ۹ درصد روان آب‌های کشور را داراست، اما در همین سادات محمودی  و در همجواری سرشاخه‌های بشار و خرسان، روستاها مشکلات آب شرب پایدار دارند.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم با اشاره به بازدید میدانی از روستاهای منطقه سادات محمودی عنوان کرد: تأمین آب شرب پایدار، زیرساخت‌های تردد و  ارتباطی و اشتغال زایی بر حسب مزیت‌ها نیز پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، بهرامی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روستای «رودشتی»، بیان کرد: تبیین دوران دفاع مقدس و دلاوری رزمندگان در جامعه ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد «خرسان ۳» است
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد خرسان است
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود