Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به احداث مرکز ژن درمانی تالاسمی از سوی سازمان، انتقال خون آمل را بهترین پایگاه کشوری مطرح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، مصطفی جمالی عصر امروز در دیدار مجمع خیرین آمل از پایگاه انتقال خون آمل اظهار کرد: انتقال خون آمل یکی از بهترین انتقال خون کشور است و ساخت چنین پایگاهی از سوی خیر بزرگواری با چنین امکاناتی برای امروز بسیار هوشمندانه احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با ابراز گِلِه از خیرین آمل عنوان کرد: انتظار می‌رود مجمع خیرین نگاه‌شان منطقه‌ای نبوده بلکه ملی باشد.

جمالی با اعلام اینکه هم اکنون سازمان انتقال خون طرح مهم پنج ساله‌ای را دستور کار دارد، افزود: ژن درمانی تالاسمی طرحی است که  الان قیمت ثابت شده آن در کشور آمریکا یک میلیون و 800 یورو و تعریف شده در سازمان انتقال است که نیاز ویژه به نگاه خیرین است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر اینکه با برآورد ساخت 5 ساله آن سالی حدود 8 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، اظهار داشت: اگر این پروژه انجام شود بسیاری از نیاز بیماری خاص رفع می‌شود.

وی ادامه داد: پایگاه انتقال خون آمل طرح آموزش را مدنظر دارد که باید راه‌اندازی آن نگاهی کشوری باشد.

جمالی راه‌اندازی اتوبوس خون‌گیری در این شهرستان را لازمه سازمان مطرح کرد و گفت: قابل توجه است که با اهدای یک خون، جان سه نفر نجات می‌یابد که با محاسبات بر جان این تعداد، خون‌گیری از یک اتوبوس سالانه خون بسیاری جمع‌آوری می‌شود و مطمئناً جان بسیاری را نجات می‌دهد.

وی خاطر‌نشان کرد: به دلیل مشقّت رفت و برگشت روستاییان به شهر جهت اهدای خون با رفتن اتوبوس در روستاها علاوه بر ایجاد کار خیرخواهانه موجب جان بخشیدن بسیاری از بیماران می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: کار خیر فقط بر پول گذاشتن نیست بلکه بر امورات دیگر نیز شامل می‌شود و سازمان انتقال خون نیز آمادگی بر هر نوع خدمتی برای خیرین آمل اعلام می‌کند.

خدمات‌دهی انتقال خون مازندران به 14 هزار بیمار خاص

مدیرکل انتقال خون مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه هم‌اکنون 11 پایگاه انتقال خون و سه تیم سیّار در سراسر مازندران فعالیت دارند، اظهار کرد: این پایگاه‌ها به 14 هزار بیمار خاص هموفیلی، دیالیزم و سرطانی خدمات خونی می‌دهند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون: رکورد اهدای روزانه خون در ایران ‌شکسته شداستان مرکزی نیاز جدی به افزایش تعداد پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون داردازدحام جوانان آبادانی در مرکز انتقال خون/ مردم با پخت ‌غذا به کمک نیروهای امدادی آمدندمدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در اراک: نیمی از ظرفیت اهدای خون کشور هدر رفته است


عبدالله محمدی فیروزجایی افزود: مابقی انتقال خون‌ها در سایر اتفاقات در زمان بحران و تصادفات انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار آن 6 مرکز فرآورده خونی در استان به مراجعه‌کنندگان خدمات خونی می‌دهند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران انتقال خون آمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرزین رضازاده رئیس اورژانس آذربایجان غربی ظهر دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز افزود: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاشیم با استفاده از موتورلانس ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

مدیر حوادث دانشگاه ادامه داد: موتورلانس ها در شرایط بدی آب و هوا اعم از باران و برف به دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت نداشته و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

این پایگاه، اولین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان غربی است.

پیش از این ۳ پایگاه موتورلانس در ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی فعال شده است.

شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل ۴ پایگاه شهری، ۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس بصورت شبانه روزی خدمات اورژانسی را به مددجویان و مصدومین ارائه می‌دهد.

کد خبر 6092159

دیگر خبرها

  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد