Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی تأکید کرد: میزان حجم عرضه تلفیقی محصولات پتروشیمی با هماهنگی‌های وزارت صمت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید به گونه‌ای باشد تا بازار محصولات پتروشیمی، کمترین التهاب را داشته باشد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، آخرین وضع عرضه تلفیقی محصولات پتروشیمی دیروز (دوشنبه، ۲۸ تیرماه) با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رضا محتشمی‌پور، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی شازند و شرکت بورس کالای ایران بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس غلامی، رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در خصوص تصمیم‌های اتخاذ شده به منظور تنظیم بازار محصولات پتروشیمی، اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار مبنی بر واردات و عرضه تلفیقی محصولات پتروشیمی دارای کمبود تولید داخل از سوی تولیدکنندگان بزرگ (هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی)، انجام عرضه تلفیقی پلی‌اتیلن ترفتالات از سوی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در سه هفته اخیر صورت گرفت، اما بخش وارداتی این عرضه تلفیقی که به صورت سلف سه ماهه انجام شده است، با عدم استقبال خریداران در بورس کالا مواجه شد.

وی با بیان اینکه به منظور بررسی نحوه ادامه روند واردات و عرضه تلفیقی با توجه به نبود تقاضا برای تناژ وارداتی عرضه شده، افزود: در این نشست مقرر شد عرضه تلفیقی PET برای تناژ ۱۰ هزار تن سفارش وارداتی این محصول (با نسبت سهم وارداتی کمتر برای کاهش قیمت پایه تلفیقی) ادامه داشته باشد.

غلامی تأکید کرد: در خصوص میزان حجم عرضه تلفیقی سایر محصولات پتروشیمی نیز هماهنگی‌های وزارت صمت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید به گونه‌ای باشد تا بازار محصولات پتروشیمی، کمترین التهاب را داشته باشد.

منبع: شانا

کلیدواژه: عباس غلامی عرضه تلفیقی محصولات پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران که از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین المللی در کشور ایران است، صبح امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 با حمایت همراه اول و سخنرانی رییس جمهور کشورمان آغاز به کار کرد.

«ایران اکسپو» با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و امکان آشنایی، مذاکره و برقراری تعاملات تجاری شرکت ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا در آن با بزرگترین برندهای صنعتی ایران در حوزه های مختلف فراهم است.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در این دوره از برگزاری نمایشگاه IRAN EXPO 2024 بیش از 800 شرکت بزرگ و صنعتی ایرانی به مدت پنج روز محصولات و دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار می دهند.

قرار است این نمایشگاه که با ارائه محصولات و دستاوردهایی در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی مهندسی و پتروشیمی برگزار می شود، میزبان بیش از دو هزار بازرگان، سرمایه گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان باشد.

ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 1403 که تا 12 اردیبهشت 1403 دایر است، از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند