Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، دستگاه قضایی تونس پس از بازجویی از «راشد الغنوشی»، رئیس جنبش النهضه درباره مساله جمعیت خیریه «نماء» تصمیم به آزادی وی گرفت.

الغنوشی بعد از خروج از جلسه بازجویی گفت: بعد از بیش از ۱۰ ساعت بازجویی، قاضی حکم به بیگناهی داد.

رئیس جنبش النهضه و رئیس پارلمان تونس عنوان داشت: وکلای مدافع توانستند تمامی اتهامات مطرح شده را رد کنند و مشخص شد که این اتهام ها پوچ و ساختگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه تنها چند روز پیش از همه‌پرسی مردمی درخصوص پیش‌نویس قانون اساسی جدید تونس برگزار شده است که گروه‌های سیاسی و مدنی مخالفت خود را با آن اعلام کرده اند.

الغنوشی با بیان اینکه این محاکمه ارتباطی به همه پرسی ندارد، گفت، این مسائل مطرح شده علیه او را طرف هایی عنوان کردند که در شکست دادن النهضه در انتخابات ناکام ماندند.

وی گفت که به استقلال دستگاه قضایی می بالد.

الغنوشی تاکید کرد که اتهامات مطرح شده علیه او جعلی است و از سوی طرفهایی وارد شده است که در انتخابات نتوانسته اند النهضه را شکست دهند.

از سوی دیگر عماد الخمیری سخنگوی جنبش النهضه تونس هم به العربی الجدید گفت: موضوع جعلی و هدف از آن خدشه وارد کردن به شخصیت های ملی و دخیل کردن الغنوشی در موضوعی است که ارتباطی با آن ندارد. هدف سرپوش گذاشتن بر شکست کودتا است.

وی افزود: اینکه الغنوشی از اتهامات مبرا شد موضوعی طبیعی است که ما را غافلگیرنکرد.

«نماء» یک جمعیت توسعه است که از ۲۰۱۱ در تونس تأسیس شده است و مأموریت آن جذب سرمایه گذاران و کارشناسان از داخل و خارج است. این جمعیت به پولشویی و حمایت مالی از تروریسم متهم شده است.

از زمانی که قیس سعید، رئیس جمهور تونس کنترل دولت و پارلمان را در دست گرفته این کشور در بحران سیاسی عمیقی به سر می‌برد. قرار است دوشنبه همه پرسی پیش نویس قانون اساسی جدید برگزار شود که مخالفان از جمله حزب النهضه با آن مخالف هستند.

کد خبر 5543048

منبع: مهر

کلیدواژه: راشد الغنوشی تونس حزب النهضه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی روسیه اوکراین جو بایدن عربستان سعودی جنگ اوکراین عراق ایران ترکیه فلسطین عادی سازی روابط با اسرائیل نشست جده عربستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام شد: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با حضور وکیل متهم، خانواده متهم و نماینده دادستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری پس از قرائت اتهامات متهم از وی خواست تا دفاعیات خود را مطرح کند.

تشویق نسل جوان به فساد و فحشاء و فراهم کردن کردن شرایط آن، فعالیت تبلغی علیه نظام، دایر کردن سایت شرط بندی برای قمار و تشویق دیگران به آن، انتشار محتویات مستهجن در قالب تولید کلیپ و آهنگ، تحریک و دعوت از مخاطبان‌تان به ارتکاب جرایم منافی عفت، مصرف مواد مخدر، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور با توصیه به هواداران، فعالیت آموزشی و تبلیغی مغایر شرع اسلام، اتهامات امیرحسین مقصودلو در این پرونده است.

سپس با دستور قاضی، متهم در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

کد خبر 6086586

دیگر خبرها

  • در دومین جلسه دادگاه «تتلو» چه گذشت؟ + عکس
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • اتهامات تتلو به صورت رسمی اعلام شد
  • در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» چه گذشت
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد
  • اتهامات تتلو اعلام شد
  • در دومین دادگاه تتلو چه گذشت؟
  • برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد+ عکس
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد