Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: مردمی‌سازی نباید منجر به بی‌نظمی و تصعیف جایگاه حاکمیتی دستگاه‌های دولتی شود و در این حوزه باید از ایجاد سازمان‌های غیررسمی اجتناب کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد مردمی‌سازی حکمرانی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در استان قزوین یک گروه ویژه برای ریل‌گذاری سیاست‌های مردمی‌سازی دولت انتخاب شده و تجربیات ما در این حوزه در اختیار کل کشور قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اصل مردمی‌سازی حکمرانی چیز جدیدی نیست و همیشه به انحای مختلف در نظام جمهوری اسلامی وجود داشته، اما منظور از برپایی ستاد برای مردمی‌سازی حکمرانی روزآمدسازی این امر مهم با توجه به وضعیت و اقتضائات روز کشور است. بر این اساس مردمی‌سازی حکمرانی به اولویت دولت در استان قزوین تبدیل شده و این امر در امتداد اجرای سند تحول دولت مردمی اجرایی خواهد شد.

اعلایی چرخش‌های تحول‌آفرین برای مردمی کردن بیشتر حاکمیت را جوهره سند تحول مردمی دولت دانست و ادامه داد: بر اساس سند تحول دولت مردمی اولویت‌های حاکمیت بر مبنای اولویت‌های مورد نظر مردم تعیین خواهد شد و مانند سابق دولت برای مردم تعیین تکلیف نمی‌کند. ضمن اینکه در این سند به توسعه مشارکت‌های مردمی برای ارتقای بهره‌وری توجه ویژه‌ای شده است.

وی تصریح کرد: مردمی‌سازی حکمرانی را باید فراتر از واگذاری اجرای طرح‌ها به مردم بدانیم. به این معنی که باید منافع مردم را درست شناسایی کرده و در جهت تحقق آنها تلاش کنیم. در ضمن مردمی‌سازی نباید منجر به بی‌نظمی و تصعیف جایگاه حاکمیتی دستگاه‌های دولتی شود و در این حوزه باید از ایجاد سازمان‌های غیررسمی اجتناب کرد.

مردمی‌سازی حکمرانی نیازمند بسترسازی و زمینه‌چینی است

رئیس کل دادگستری استان قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه مردمی‌سازی حکمرانی نیازمند بسترسازی و زمینه‌چینی است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی با توجه به برگزاری انتخابات‌های مختلف سطح مشارکت مردم در تعیین حکمرانان به موقعیت بی‌نظیری رسیده، اما به استفاده از ظرفیت‌های مردم برای حکمرانی کمتر توجه شده است.

علی شعبانی افزود: با توجه به اهداف متعالی کشور که در بیانیه گام دوم انقلاب تشریح شده، باید به مشارکت مردم فراتر از موضوع انتخابات اهمیت بدهیم و امروز مردم ما به ویژه گروه‌های نخبه انتظار دارند که نقش خود را در سیاست‌گذاری و طراحی برنامه‌های مختلف دولت و حاکمیت ببینند که باید در این حوزه شعارزدگی دور شده و عملگرا شویم.

وی ادامه داد: باید در حوزه مردمی‌سازی حکمرانی نگاه بازی داشته باشیم و مدیران ما نباید در حوزه تصدی‌گری‌ها تعصب داشته باشند و باید آرام‌آرام اجرای امور و طرح‌های مختلف را به دست مردم و نهادهای مردمی بسپارند. البته در این بخش هم باید تخصصی و شایسته‌سالارانه عمل کنیم و کار را به دست کاردان‌ها بدهیم.

شعبانی یادآور شد: تأمین امنیت و رشد اقتصادی استان 2 محور مهمی هستند که می‌توان از ظرفیت مردم برای تحول در آنها استفاده کرد. به‌کارگیری ظرفیت‌ گروه‌های جهادی در این بخش‌ها به‌صورت آزمایشی انجام شده و لازم است به صورت رسمی و با سازوکارهای مشخص تصدی‌گری در این 2 حوزه را به مردم واگذار کنیم.

در مردمی‌سازی حکمرانی به دنبال باز توزیع منابع و امکانات حاکمیت میان مردم هستیم

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین هم در این جلسه تمدن‌سازی را یکی از اهداف مهم کشور در گام دوم انقلاب دانست و گفت: یکی از چرخش‌های تحول‌آفرین در دولت سیزدهم حرکت از حمکرانی تمرکزگزا در پایتخت به سمت حکمرانی محلی بوده و باید اختیارات وزارت‌خانه‌ها به تدریج به استانداری‌ها و نهادهای درون استان واگذار شود.

شجیع: اجرای سند تحول دولت مردمی در حوزه ورزش نیازمند اراده است آیت‌الله علم‌الهدی: نظام جمهوری اسلامی از یک دولت مردمی برخوردار است رئیسی: عدالت‌گستری و حمایت از محرومان جزء ویژگی‌های هویتی دولت مردمی است

سیدرضی آقاسیدی اضافه کرد: در مردمی‌سازی حکمرانی به دنبال باز توزیع منابع و امکانات حاکمیت میان مردم هستیم و این کار به نحوی انجام خواهد شد که مساحت تصدی‌گری دولت در عرصه‌های مختلف کوچک شده و نقش مردم در این تصدی‌گری‌ها و البته در حوزه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری پررنگ‌تر شود.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین استانداری قزوین مردمی سازی حکمرانی استان قزوین دولت مردمی سند تحول تصدی گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود

محمدمهدی اعلایی شنبه هشتم اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هرچه سریعتر صورت گیرد، معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کرده و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

وی بیان کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تأیید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: «طرح نماد» جزو طرح‌های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش‌آموزان به‌کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه‌های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند و لازم است در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان انجمن‌های مختلفی تأسیس شود تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

اعلایی در پایان گفت: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار مؤثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه «یانس‌آباد» است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است