Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:44:19 GMT

۱۰ هزار نفر صادرکننده بدهکار بانکی داریم

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۷۵۷۰

۱۰ هزار نفر صادرکننده بدهکار بانکی داریم

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌رضا پیمان‌پاک با حضور در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه کشورهای آفریقایی بازاری بکر و پرسود برای ایران هستند، اظهار کرد: کشورهای آمریکای لاتین و هند هم که جزو پنج مقصد اول صادراتی ایران قرار گرفته، از جمله فرصت‌ها هستند.

وی افزود: فرهنگ تجارت خارجی ما سنتی است و باید با کمک تشکل‌ها، این فرهنگ را تغییر دهیم و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، تجارت دانش‌بنیان هم داشته باشیم و بر همین اساس و در نخستین گام‌ها، در امارات و در سایت آمازون، پاویون ویژه کالاهای ایرانی را ایجاد کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ثبت حقوقی کنسرسیومی در کشور نداریم ولی اهمیت زیادی دارد که بتوانیم یک نهاد یا مجموعه را به صورت کنسرسیوم به ثبت برسانیم، گفت: یکی از پروژه‌های مشترک با مرکز تجارت جهانی، ایجاد کنسرسیوم تجاری و ورود آن به بازارهای تجاری است.

وی ادامه داد: انتقال ارز با هزینه‌های بسیار پایین در همین شرایط تحریم صورت می‌گیرد و سیستم‌های نقل و انتقال بانکی هم ایجاد شده است.

پیمان پاک با اشاره به اینکه با ۱۰ هزار نفر صادرکننده بدهکار بانکی روبرو هستیم که برای کاهش بدهی آنها تلاش می‌کنیم، عنوان کرد: بلافاصله بعد از تشکیل دولت سیزدهم، کارگروهی با حضور رئیس بانک مرکزی و وزیر صمت شکل گرفته و امروز شاهد هماهنگی در سیاست‌های ارزی کشور هستیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: مذاکرات تعرفه ترجیحی با اندونزی، هند و پاکستان در حال انجام است و مشکلاتی هم در این زمینه برطرف شده است، همچنین بیمه قراردادها هم در دستور کار است به این نحو که تاجران شناسنامه‌دار در کشورهای مقصد، طرف قرارداد افراد و شرکت‌های ایرانی باشند.

وی تصریح کرد: فعلاً فقط از ابزار عوارض صادرات استفاده می‌کنیم و محدودیت دیگری نداریم اما حقیقت این است که ایران، کشور صادرات‌محور نیست و صرفاً اضافه بر نیاز را صادر می‌کند، بنابراین هر وقت صادرات افزایش یافته، بازار داخلی خالی شده است.

پیمان پاک با بیان اینکه تعداد رایزن‌های اقتصادی ایران تاکنون در تمام دنیا ۶ نفر بوده است، گفت: در بودجه تا ۳۰ نفر اجازه داده شده ولی خیلی هنر کنیم، تا ۲۰ نفر را می‌توانیم تعیین کنیم البته از دی ماه سال گذشته ۴۳۰ نفر گزینش شدند تا به ۳ نفر رسیدیم.

کد خبر 5543088

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا پیمان پاک سازمان توسعه تجارت عوارض صادراتی رایزن اقتصادی افزایش صادرات سازمان امور مالیاتی وزارت جهاد کشاورزی افزایش مصرف برق مصرف برق روسیه بورس بانک مرکزی صرفه جویی در مصرف برق قیمت سکه بهار آزادی اظهارنامه مالیاتی بازگشت حجاج ایران کالاهای اساسی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان امروز با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت به استان سیستان و بلوچستان در ایران سفر کرد.

به گزارش ایسنا، نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان، امروز -چهارشنبه- در رأس یک هیات بزرگ اقتصادی و تجاری وارد استان سیستان و بلوچستان ایران شد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • مرد بدهکار از من فیلم سیاه گرفت تا شکایت نکنم
  • خود را بدهکار خاک و مردم کشورم می‌دانم/ موسیقی بخشی از دکوپاژ در فیلم‌های کیمیایی است
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • کنایه دورتموند به یونایتد: از سانچو عذرخواهی کنید!
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • فیلم سیاه مرد بدهکار از زن طلبکار | این زن خودش خواست صمیمی شویم
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران