Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:37:27 GMT

طرح «امام محله» می‌تواند اساس حکمرانی مردمی باشد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۷۵۸۳

طرح «امام محله» می‌تواند اساس حکمرانی مردمی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف پورآرین در جلسه مردمی سازی حکمرانی که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی به واسطه اجرای طرح امام محله گام‌های مثبتی در زمینه مردمی سازی حکمرانی برداشته و آماده است به دولت در این حوزه نیز کمک کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: طرح امام محله در پنج مرحله اتفاق افتاده است و به نظر می‌رسد که الگوی امام محله می‌تواند اساس طرح حکمرانی مردمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتخاب امام برای محله تعیینی نبوده و به انتخاب مردم انجام شده است افزود: ما در انتخاب امام محله مردم را شریک می‌دانیم و این مردم هستند که شانیت امامت را به روحانی توانمند می‌دهند و بر همین اساس و با توجه به مشارکت مردم، طرح امام محله الگوی خوبی برای حکمرانی محله‌ای است.

این مسئول گفت: طرح امام محله به واسطه ظرفیت و شبکه‌سازی که ایجاد شده می‌تواند الگوی خوبی برای حکمرانی محله‌ای باشد و بتواند نیازهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، تبلیغی، سیاسی و اقتصادی مردم را مرتفع کند.

وی در پایان گفت: از سوی دیگر ما باید گام بعدی را که روی کار آمدن مجموعه‌های حاکمیتی است آغاز کنیم زیرا گفتمان این مسئله آغاز و این توقع در مردم ایجاد شده است و اگر مجموعه‌ها و نهادهای حاکمیتی پای کار نیایند مردم و امامان محله سرخورده می‌شوند

کد خبر 5543108

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح امام محله قزوین تبلیغات اسلامی قزوین عید غدیر 1401 عید غدیر خم بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیراز شیوع کرونا اربعین حسینی عکس استانها ایلام خراسان رضوی غدیر خم اردبیل طرح امام محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حامد منیری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت در نشست خبری پیوند صادق که ظهر امروز ۱۲ اردیبهشت و در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، برنامه عزاداری در مدارس کشور ساعت ۱۰ صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت با عنوان «پیوند صادق» برگزار می‌شود که دانش‌آموزان با حضور در محل تحصیل خود در قالب عزاداری به سمت نخستین و نزدیکترین مسجد محل خود حرکت می کنند و بعد از اقامه نماز گفتگوی علمی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه، طرح پیوند صادق به همت عده‌ای از نیرو‌های مردمی در محلات و مدارس سراسر کشور کلید زده شده است، افزود: این طرح با توجه به پاسداشت مقام معلم، در دستور کار قرار گرفت که هدف از اجرای آن، نشر معارف امام جعفر صادق (ع) و ترویج فعالیت‌های این امام در تمام اعصار در حوزه‌های دین و دیانت و دانش پروری است.

منیری با بیان اینکه دانش پروری از مسائل مهم روز است و امام صادق (ع) نیز شاگردان بسیاری را تربیت کردند، افزود: بیش از ۵۰ درصد از روایات ما، محصول تلاش‌های امام جعفر صادق (ع) است.

وی اضافه کرد: این طرح باهدف پیوند در ۴ نقطه مرکزی و فرهنگی یعنی منزل، محله، مدرسه و مسجد اجرا می‌شود.

منیری گفت: این طرح در حال حاضر نوپاست و امیدواریم در آینده در کل کشور منشأ خدمات فرهنگی باشد.

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس