Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در آیین اختتامیه سومین جشنواره خدمت رضوی که امروز چهارشنبه ۲۹ تیرماه در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد امام موسی الکاظم(ع)، خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه نیازمندان را از بهترین و ارزشمندترین اعمال نزد خداوند متعال دانست و اظهار کرد: خادمیاران رضوی خدمات اجتماعی ارزنده‌ای در اقصی نقاط کشور به نام مبارک حضرت رضا(ع) به مردم ارائه کرده‌اند که این اقدامات ارزشمند در مسیر ادامه سیره ائمه اطهار(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان قدس رضوی فعالیت‌ها و خدمات خادمیاران رضوی چه در بحث محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی و چه در عرصه مقابله با کرونا را مفید ارزیابی و تصریح کرد: عرصه‌های خدمت فراوان و امکانات محدود بوده؛ بنابر این لازم است اولویت‌بندی کنیم و امکانات را در آنجا که ضرورت بیشتری دارد هزینه کنیم چرا که امروز یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها اشتغال است.

وی با بیان اینکه بیکاری، مشکلات اقتصادی و ناهنجاری‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، ابراز کرد: اشتغال یکی از نیازهای اساسی‌ اقشار محروم است که تأمین آن می‌تواند باعث آرامش و حفظ دین و دنیای آن‌ها شود و یکی از امور ضروری است که در عرصه خدمت‌رسانی بیش‌ازپیش باید موردتوجه قرار گیرد؛ ایجاد هر شغل موجب رونق سفره و آرامش یک خانواده می‌شود؛ لذا کارآفرینی نقش مهمی در پیشگیری از گناه و جرائم و ثواب فراوانی برای کارآفرین دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با ذکر نمونه‌هایی از خدمت به خلق در سیره حضرات معصومین(ع) و علمای بزرگ اسلام، تصریح کرد: سیره ائمه اطهار(ع) سرشار از نمونه‌های خدمت به خلق بوده و آن حضرات از هیچ تلاشی برای برآوردن حاجت مردم فروگذار نبودند، آنچه آن بزرگواران را در اذهان مردم ماندگار کرده است نیز همین خدمت‌رسانی‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌‎های زندگی علمای بزرگ اسلام در کنار فعالیت‌های علمی و تدریس، رسیدگی به کارها و گرفتاری‌های مردم بوده است، ابراز کرد: علمای بزرگ دین به تبعیت از سیره ائمه اطهار(ع) از گره‌گشایی و نیکی و احسان به مردم غافل نبودند و دیگران را نیز به کارگشایی و برآوردن حاجت مردم تشویق و ترغیب می‌کردند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تأکیدات اسلام در خصوص توجه به امور معیشتی فقرا و نیازمندان، ابراز کرد: حضرت امیرالمؤمنین(ع) خدمات فراوان و رشادت‌های بسیاری برای اسلام داشته‌اند، اما برای هیچ‌کدام از این خدمات آیه قرآن نازل نشد، اما هنگامی‌که آن حضرت انگشتر خود را در نماز به سائلی بخشیدند و یا غذای افطار خود را برای سه شب انفاق کردند، آیه قرآن نازل شد، که نشان‌دهنده ارزش و اهمیت رسیدگی به مستضعفان در پیشگاه خداوند متعال و یک درس برای مسلمانان است.

وی با تأکید بر اینکه انسان‌های صالح، نیکوکار، با اخلاص و خوش‌نام باید در کانون‌های خدمت رضوی حضورداشته باشند، ابراز کرد: کانون‌های خدمت رضوی باید مجمع انسان‌های پاکیزه و مخلصی باشد که تنها جلب رضای الهی را مدنظر داشته باشند.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم تولیت آستان قدس رضوی حدود ۲ ساعت از نمایشگاه خدمات کانون‌های خدمت رضوی سراسر کشور که با عنوان «ایران، رواق خدمت» در مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شده است، بازدید کرد.

منبع: فارس

کلیدواژه: کانون های خدمت رضوی اشتغال آفرینی تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی کانون های خدمت رضوی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این جلسه گفت: به مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه در تهران حدود ۵ هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی (ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)