Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@11:07:16 GMT

طرح برون‌سپاری فعالیت‌های فرهنگی اجرا شود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۸۲۶۰

طرح برون‌سپاری فعالیت‌های فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان مریم طباطبایی ظهر امروز در اختتامیه طرح‌های کانون ره‌پویان کوثر فدک همدان با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران بوده و میوه شجره طیبه حوزه علمیه دانش‌آموختگانی هستند که هر کدام می‌توانند در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در استان همدان با ظرفیت یک‌هزار و ۵۰۰ نفر ۶ سازمان مردم نهاد دانش‌آموختگان حوزه علمیه تشکیل شده است گفت: خوشبختانه در استان کانون‌های حوزه علمیه فعال هستند و کانون ره‌پویان فدک همدان نیز از سال ۹۹ آغاز به کار کرده است.

 دبیر موسسه کانون دانش‌آموختگان رهپویان کوثر فدک همدان با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد نماد مشارکت مردم و همکاری با مسئولان در جهت تحقق اهداف هستند خاطرنشان کرد: سمن‌هایی که با موضوعات اجتماعی فعالیت دارند، نقش مهمی در جامعه خواهند داشت و سازمان‌های مردم‌نهاد دانش‌آموختگان حوزه علمیه توانایی زیادی در این راستا دارند.

وی با اشاره به اجرای چهار طرح توسط دانش‌آموختگان حوزه علمیه خواهران استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: طرح «ریحانه بهشتی»، «مصباح»، «هر محله یک طلبه» و «تولید محتوا برای فضای مجازی» اجرایی شده و خوشبختانه اثرات قابل توجهی داشته است.

طباطبایی با بیان اینکه طرح ریحانه بهشتی با استقبال خوبی همراه بود و دستاوردهای زیادی داشته که برای نمونه جلوی اقدام تعدادی از مادرانی که می‌خواستند به خاطر شرایط اقتصادی فرزندان خود را سقط کنند، گرفته شد گفت: طرح مصباح  نیز با زیرپوشش قرار دادن خانواده‌های بدسرپرست و بی‌سرپرست و حمایت از آنها بسیار موثر بوده است.

وی با بیان اینکه در طرح «هر محله یک طلبه» نیز از ظرفیت دانش‌آموختگان در محله‌های خود استفاده کردیم گفت: یکی از ویژگی این طرح این بود که دانش‌آموخته در کنار خانواده خود فعالیت تبلیغی را داشتند که جمعا ۱۸۰ دانش‌آموخته در این طرح  شرکت کردند.

 دبیر موسسه کانون دانش‌آموختگان رهپویان کوثر فدک همدان با اشاره به اینکه در طرح تولید محتوا در فضای مجازی از دانش‌آموختگان کشور بهره‌ بردیم عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ عکس نوشته با موضوع پیشگیری از آسیب‌ها طراحی، تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

وی با تاکید به اینکه قرار است چند فیلم کوتاه با موضوع آسیب‌های اجتماعی نیز تولید شود گفت: اگر طرح برون‌سپاری فعالیت‌های فرهنگی اجرا شود و آن را به سمن‌های دانش‌آموختگان حوزه علمیه واگذار کنند، می‌توان قدم‌های محکمی در این زمینه برداشت.

سرپرست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان نیز اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران بنا بر این دارند با آموزش و تربیت خود جامعه را به سمت تربیت و تعالی رهنمون کند.

معصومه ناطقی با اشاره به اینکه تا اعتماد نباشد نمی‌توان مسیر رشد را طی کرد و باید از خود نیروها حوزه علمیه در راستای نقش‌آفرینی بهره‌مند شد گفت: حوزه علمیه خواهران به روی افراد باز است و افراد بدانند که آنها تصمیم سازند و اینطور نیست که ما تصمیم‌سازی کنیم.

وی با تاکید به اینکه برای جامعه دینی به خواهران طلبه نیاز داریم تا در این عرصه نقش‌آفرینی کنند و مسیر حوزه‌های علمیه را طی کنند عنوان کرد: در استان سازمان‌های مختلف حامی هستند و هیچ وقت ما را تنها نگذاشتند که امیدواریم با این مهم بتوانیم اتفاقات مبارکی را در مسیر رشد جامعه اسلامی رقم بزنیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: حوزه علمیه خواهران دانش اموختگان حوزه علمیه آسیب های اجتماعی دانش آموختگان حوزه علمیه حوزه های علمیه علمیه خواهران فدک همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۸۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر