Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:48:24 GMT

خروج تدریجی زائران حج به سوی ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۸۳۴۸

خروج تدریجی زائران حج به سوی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعیه امروز ستاد مدینه ۱۴۱۴ نفر از حجاج ایرانی در قالب ۱۲ کاروان مدینه بعد با ۶ پرواز از مبدأ فرودگاه مدینه، عربستان را به مقصد کشورمان ترک کردند.

همچنین ۱۵۴۴ زائر در قالب ۱۲ کاروان مدینه بعد برای اقامت پنج روزه از مکه مکرمه راهی شهر پیامبر (ص) شدند تا به زیارت حرم نبوی (ص) و جنت البقیع (ع) مشرف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعیه، در مجموع تعداد حجاج ایرانی ساکن در هتل‌های شهر مدینه با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته به ۷۲۹۳ زائر در قالب ۶۱ کاروان رسید.

این اطلاعیه می‌افزید، تعداد ۲۸۵۱ زائر در ۶ هتل منطقه ۱ مدینه و ۴۴۴۲ زائر در ۷ هتل منطقه دوم مدینه استقرار پیدا کردند و بیشترین آمار اسکان برای هتل فندق جلنار طیبه با ۱۱۰۲ زائر و هتل‌های قصرالاندلس و المدینه موفنبیک با بیش از ۹۰۰ زائر ایرانی است.

همچنین بر اساس اطلاعیه ستاد مکه مکرمه؛ همه روزه تعدادی از زائران ایرانی از مکه مکرمه خارج شده و به سمت مدینه منوره و ایران می‌روند.

گزارش دریافتی از ستاد مکه مکرمه حاکی است تاکنون ۱۴۶۸۷ نفر از حجاج و عوامل کاروان‌ها پس از انجام اعمال حج تمتع مکه مکرمه را ترک کرده و با ۶۰ پرواز از دو فرودگاه جده و مدینه به ایران بازگشتند.

براساس این گزارش، این تعداد بیش از ۳۷ درصد از ۳۹۶۰۰ نفر سهمیه زائران و عوامل کاروان‌های کشورمان در حج تمتع امسال می‌باشند.

بر اساس این اطلاعیه، تعداد زائران ایرانی در جوار بیت الله الحرام امشب ۱۵۶۳۵ زائر در قالب ۱۳۲ کاروان اعلام شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: با ورود ۱۵۴۴ زائر در قالب ۱۲ کاروان به شهر پیامبر تعداد زائران ایرانی در مدینه منوره امشب به ۷۲۹۳ زائر در قالب ۶۱ کاروان خواهد رسید.

همچنین تا پایان امروز ۴۳۱۶ نفر از زائران و عوامل مدینه بعد با ۱۷ پرواز از فرودگاه مدینه راهی ایران می‌شوند.

پرواز زائران از طریق فرودگاه جده به ایران تا ششم تیرماه و همچنین پرواز خروج زائران از مدینه به کشورمان تا هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت.

به طور میانگین روزانه حدود ۲۵۰۰ نفر از جمعیت زائران ایرانی موجود در مکه کم می‌شود و در روزهای آینده همین روند ادامه دارد.

کد خبر 5543182 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت حج تمتع مدینه منوره شهرداری تهران شورای شهر تهران عید غدیر 1401 بهزیستی عید غدیر خم حج تمتع مهمونی 10 کیلومتری آلودگی هوا شورای شهر سازمان تامین اجتماعی شهر تهران میراث فرهنگی سازمان بهزیستی قوه قضاییه زائران ایرانی زائر در قالب مکه مکرمه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر

محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره  در کرمان پس از ۹ سال امروز انجام شد.

وی افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز از ایستگاه پروازی کرمان انجام شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی