Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح واقعی سازی قیمت دارو با عنوان طرح دارویار در استان مرکزی آغاز شد.

دکتر علی مرادی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با اعلام این خبر جزئیات این طرح را به شرح زیر بیان کرد.

این طرح در راستای واقعی سازی قیمت‌ها اجرا می‌شود تا از خروج و قاچاق داروی مورد نیاز مردم از کشور به کشور‌های اطراف جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قالب این طرح دارو‌های دارای نسخه پزشکی به قیمت دولتی ارائه می‌شود و در غیر این صورت دارو با قیمت ازاد ارائه می‌شود.

در این طرح تعداد دارو‌های تحت پوشش بیمه افزایش یافته و مردم در این طرح تمام دارو‌های تجویز شده به دستور پزشک را با قیمت بیمه‌ای خریداری می‌کنند.

این طرح نوعی فرهنگ سازی برای جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو نیز هست و پزشکان نیز در این خصوص باید همکاری لازم را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح دارویار علوم پزشکی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است