Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس از قزوین، یوسف کازانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به 3 هزار و 509 مورد خدمت اورژانس اجتماعی (123) طی سه ماهه نخست امسال به افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب شامل خدمات حقوقی، مشاوره‌ای، بهداشتی، درمانی، مسکن، اشتغال، مددکاری اظهار کرد: در حال حاضر آشنایی و ارتباط مردم با این اورژانس بیشتر شده و اعتماد مردمی موجب شده در مواقع خاص، مردم با 123 تماس حاصل کنند و موارد را گزارش دهند که پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال 84 زمان تاسیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک تا سال 97، 373 نفر مستمری‌بگیر این اداره بودند که از سال 97 تاکنون تعداد مستمری‌بگیران به 2 هزار و 198 نفر رسیده و اسفند ماه سال گذشته تعداد پست نوبتی معلولین واجد شرایط صفر شد و درآخر خرداد ماه امسال هم تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت مستمری‌بگیری به صفر رسید این در حالی است که از 120 زنان سرپرست خانواری بیمه شده، هشت نفر بازنشسته شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک با بیان اینکه 49 کودک زیر 18 سال زیر پوشش طرح امدادبگیر این اداره قرار دارند، ادامه داد: این کودکان دارای خانواده‌های بدسرپرست و بی‌سرپرست هستند و با مادربزرگ، پدربزرگ، عمه، دایی و غیره زندگی می‌کنند و کمک‌های موردی هم به آنان می‌شود.

شناسایی 37 کودک مضطرب 5 تا 6 سال در آبیک

کازانی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری تنبلی چشم از خرداد ماه امسال و استمرار آن تا پایان امسال اضافه کرد: 3 هزار و 550 کودک 3 تا 6 سال در شهرستان آبیک داریم که حدود 400 نفر معاینه چشم شده‌اند و حدود 40 نفر مشکوک به تنبلی چشم بوده‌اند و به اپتومتریست و در صورت لزوم، به متخصص چشم ارجاع داده می‌شوند.این طرح در چهار مرکز مثبت زندگی، مهد کودک‌های حوریا و مهتاب و همچنین بهزیستی شهرستان آبیک اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح اضطراب کودکان که از سال گذشته در مراکز مثبت زندگی در حال اجراست 200 کودک پنج تا 6 سال مورد معاینه قرار گرفته‌اند که 37 کودک مشکوک به اضطراب بوده‌اند؛ در طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت هم 500 نفر مقرر شده زیر پوشش قرار بگیرند که بیشتر مادران مادر و بانوان از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

این مسئول با اشاره به فعالیت 3 کمپ ترک اعتیاد در شهرستان آبیک و پذیرش 180 معتاد در  این کمپ‌ها، از راه‌اندازی دو کمپ ترک اعتیاد جدید خبر داد و تصریح کرد: 25 کودک کار در شهرستان شناسایی شده‌اند که بیشتر افاغنه هستند و بهزیستی نقش حمایتی دارد و کودکانی که دارای خانواده بوده‌اند را به آنان تحویل داده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک با اشاره به تحویل 18 واحد مسکن دو معلولی به مددجویان این اداره افزود: 27 واحد مسکن روستایی که از سال گذشته ساخت آنها آغاز شده امسال تکمیل و به مددجویان تحویل داده می‌شود که به زودی سه واحد مسکن روستایی در روستاهای خرم‌پشته، اسلام‌آباد و عبدل‌آباد به مددجویان تحویل می‌شود.


کازانی ادامه داد: طی سه ماهه امسال 800 میلیون تومان مشارکت‌های مردمکی اعم از نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده و چند سالی است که بهزیستی شهرستان آبیک در مشارکت‌های مردمی تراز مثبت دارد و بالای 100 درصد است.

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات ابلاغی، یک میلیارد و 500 میلیون تومان کمک‌های موردی به مددجویان غیرمستمری‌بگیر اداره بهزیستی شهرستان آبیک صورت گرفته و حدود یک میلیارد تومان ودیعه مسکن بلاعوض و بیش از 800 میلیون تومان وام ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین آبیک مسکن بهزیستی اداره بهزیستی شهرستان آبیک واحد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد

ایسنا/تهران رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از آغاز به کار طرح ملی مسکن در این منطقه خبر داد.

علیرضا خالق دوست رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره نهضت ملی مسکن گفت: پروژه طرح ملی نهضت مسکن در سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا شروع شده است.

وی افزود: زمین ها در شهرستان پیشوا در ۴ قطعه است که پیمانکار در این زمینه مشخص و دستور نقشه و اخذ پروانه ساختمانی در حال پیگیری است.

این مسئول ادامه داد: زمین‌ها در شهرستان پیشوا در شهرک آژینه و نقش جهان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از برنامه‌های اجرایی در فازهای مختلف این طرح خبر داد و گفت: فاز اول ۱۴۵ واحد است و فازهای بعدی در ۳۵۰ واحد در طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

خالق دوست ادامه داد: در شهرستان قرچک پروژه ۳۳۶ واحدی آرشام در پشت ورزشگاه ملااقایی کلید خورده و در حال انجام است.

این مسئول همچنین در رابطه با تامین زمین در شهرستان ورامین بیان کرد: عمده مشکل ما در شهرستان ورامین بحث تامین زمین است زیرا بیشتر این زمین‌ها، درجه یک و دو کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: متقاضیان زمین در ورامین به نزدیک‌ترین شهر در پیشوا یا ورامین منتقل می‌شوند.

خالق دوست خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم زمین‌هایی را تملک کنیم، بقیه متقاضیان نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی افزود: ۹۰۱ خانوار تشکیل پرونده داده‌اند و تعداد ۴۵۱ قطعه مشخص شده که پس از مراحل اداری، ۲۰۰ نفر زمین را تحویل گرفتند و بقیه متقاضیان در حال طی کردن مراحل انعقاد قرارداد برای واگذاری هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در پایان یادآور شد: سند مالکیت ۱۰۳۹ هکتار اراضی دولتی در پیشوا که ارزشی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان دارد، بعد از فرآیند ۱۰ ساله دادگاهی و حقوقی اخذ شد و همچنین سند مالکیت ورزشگاه و مجتمع اداری هلال احمر قلعه سین از دیگر کارهای تملیکی بود که سند این اراضی نیز به دولت منتقل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال