Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از chess۲۴، مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان و فوق ستاره نروژی شطرنج اعلام کرد که در مسابقه قهرمانی جهان حاضر نمی شود.  این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که پیش از این کارلسن گفته بود تنها در صورتی در مسابقات قهرمانی جهان بازی خواهد کرد که حریف او فیروزجا باشد. 

فیروزجا در مسابقات کاندیداها عمکرد خوبی نداشت و نتوانست به قهرمانی برسد تا این شطرنج باز فرصت بازی مقابل کارلسن در رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نپو روس با قهرمانی در این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دریافت کرد اما آنطور که به نظر می رسد کارلسن حاضر به بازی کردن نیست.

کارلسن به شایعات پاسخ داد و اعلام کرد که قصد بازنشستگی ندارد. ستاره ۳۱ ساله شطرنج جهان قول داده که همچنان بهترین جهان باشد وتنها به رقابت قهرمانی جهان اهمیت ندهد!

قهرمان جهان توضیح داد: این تصمیم من بوده و با آن خیلی راحت هستم. در مورد تصمیمم مدت‌ها فکر کرده‌ام. من انگیزه‌ای برای بازی دیگری ندارم. به سادگی احساس می کنم چیز زیادی برای به دست آوردن ندارم هرچند که شاید آن مسابقه از نظر تاریخی مهم و جذاب باشد.

به گزارش ایسنا، کارلسن همچنان به حرفه اصلی خود یعنی بازی شطرنج ادامه خواهد داد. این شطرنج باز تاکید کرده که برای ریتینگ بی سابقه ۲۹۰۰ می جنگد. قطعا پس از تصمیم کارلسن برای دست کشیدن از تاج و تخت قهرمانی جهان، در سراسر جهان شطرنج شاهد شوکه شدن افراد خواهیم بود.

کد خبر 691945 برچسب‌ها خبر مهم شطرنج

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم شطرنج قهرمانی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت ۱۵ میلیاردی علیه پورتو به خاطر طارمی

یک پرونده شکایتی علیه باشگاه پورتو به خاطر ستاره تیم ملی ایران به جریان افتاد.

به گزارش مشرق، « شکایت ۲۳۰ هزار یورویی علیه پورتو به خاطر طارمی»، این گزارش امروز (جمعه) نشریه اوجوگو پرتغال درباره ایجاد یک پرونده جنجالی علیه باشگاه پرتغالی به خاطر ستاره ایرانی است.

طارمی با ارزش ۱۰ میلیون یورو گران ترین فوتبالیست ایران به شمار می آید. ارزش این بازیکن ایرانی به اندازه برخی از باشگاه‌های فوتبال کشورمان مثل تراکتور و سپاهان(۱۱ میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی کشورمان در سال ۲۰۲۰ از تیم ریوآوه به پورتو آمد. ستاره ایرانی درخشش بی نظیری با پورتو داشت و موفق شد به همراه این تیم قهرمان لیگ شد و جایزه آقای گلی را کسب کرد.

طارمی زمستان گذشته با مدیران باشگاه اینتر به توافق رسید تا تابستان پیش رو قراردادی ۲ ساله امضا کند.

در زیر می توانید گل تماشایی ستاره ایرانی برای پورتو مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا را تماشا کنید.

نشریه پرتغالی می نویسد که یک شرکت فعال در نقل و انتقالات فوتبالیست ها علیه باشگاه پورتو به دلیل عدم پرداخت کمیسیون قانونی اش در انتقال طارمی شکایت کرده است.

بر اساس گزارش رسانه پرتغالی، باشگاه پورتو موظف به پرداخت این مبلغ قبل انتقال طارمی به اینتر به عنوان بازیکن آزاد به این شرکت نقل و انتقالاتی است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • زن خبرساز در سخنرانی رئیسی
  • چشمک یوزهای ایرانی به قهرمانی شماره ۱۳
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • اولین المپیک ژیمناستیک ایران، کارمند شهرداری گرگان شد
  • سیتی شماره دو با گواردیولای شماره دو: صعود!
  • هت‌تریک پیروزی‌ دختران ایرانی در کافا: 16 گل در 3 بازی!
  • شکایت ۱۵ میلیاردی علیه پورتو به خاطر طارمی