Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تقسیم‌بندی استان کرمان گفت: کرمان، استان ثروتمندی است و ما از اینکه بتواند در اندازه‌های کوچک‌تری خدمات بیشتری به مردم بدهد استقبال می‌کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی امروز ۲۹ تیرماه در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی استان کرمان به مناسبت هفته بهزیستی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی امروزه دغدغه تمام مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی با تأکید بر اینکه همه ما مکلف هستیم در این حوزه‌ها حضور پیدا کنیم توضیح داد: تا سال گذشته ما مرکز اورژانس اجتماعی به این صورت متمرکز و فراگیر نداشتیم؛ در کنار انجام اقدامات مهم‌ترین ماموریت ما این است که ما با چه رویکردی می‌توانیم از ایجاد این رفتارها جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توان موضوعات اقتصادی را از آسیب‌های اجتماعی جدا کرد گفت: همه جامعه هدف باید مورد بحث باشد؛ همه آسیب‌های اجتماعی به دلیل فقر نیست و برخی از این آسیب‌ها در بسیاری از خانواده‌های متمکن نیز دیده می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌هایی که به‌وسیله نیروی انسانی این مرکز مطرح شد تصریح کرد: زیرساخت‌ها و مشکلات نیروی انسانی نیازمند پیگیری نیروها نیز هست؛ اما این امیدواری را می دهیم که تا هفته آینده مشکلات نیروی انسانی این مرکز حل خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تقسیم‌بندی استان کرمان افزود: این استان، استان ثروتمندی است و ما از اینکه استان بتواند در اندازه‌های کوچک‌تری خدمات بیشتری به مردم بدهد استقبال می‌کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به کمبود آب استان اظهار کرد: ما در بحث آب در استان با مشکل مواجه هستیم؛ روزی انتقال آب از خلیج فارس رویا بود اما اکنون اجرایی شده و مشکل آب شرب و واحدهای صنعتی ما برای توسعه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان ما ثروتمند است؛ فقط باید بلد باشیم چگونه از این ثروت استفاده کنیم گفت: یکی از راه‌های بهبود زیرساخت‌ها استفاده از بودجه‌های عمومی است گرچه پاسخگوی نیاز نیست اما راه دیگر استفاده از منابع استان از جمله شرکت‌هایی است که از معادن استان استفاده می‌کنند؛ آن‌ها باید سهمی برای مردم اختصاص داده و مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند.

نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت خطاب به مسئولین بهزیستی تأکید کرد: آسیب‌ها را به طور کامل در قالب یک برنامه جامع و هدف‌گذاری شده  ارائه دهید و ما از آمادگی کامل خود را در حمایت از این حوزه اعلام می‌کنیم.

به گزارش ایسنا،کوروش احمدیوسفی، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز در این مراسم بیان کرد: عدالت اجتماعی در توزیع خدمات است و اگر این موضوع  رعایت نشود سبب مهاجرت، حاشیه‌نشینی و به دنبال آن آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: قرارگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است که یک روز در میان جلساتی در آن برگزار شده و چالش‌های این حوزه بررسی می‌شود.

گفتنی است در این بازدید گزارشی از فعالیت‌ها و چالش‌های اورژانس اجتماعی به‌وسیله مدیرکل اداره بهزیستی استان کرمان و کارکنان مرکز اورژانس اجتماعی استان ارائه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تقسیم استان کرمان اخبار سیاسی کرمان استانی سیاسی سازمان بهزیستی آسیب های اجتماعی اورژانس اجتماعی استان کرمان آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان بخوانند/ واریزی بزرگ به حساب بازنشستگان در راه است؟

محمدرضا پورابراهیمی درباره این‌که با توجه به عدم ابلاغ احکام برنامه هفتم کماکان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بر زمین مانده است، آیا اجرایی شدنش به نیمه اول سال خواهد رسید؟ چه زمانی برای این متناسب‌سازی پیش‌بینی می‌شود، گفت: این نکته مورد سوال بازنشستگان است و مدت‌هاست پیگیری می‌کنند. در قانون برنامه هفتم دقیقا این مطلب تصویب شد. ما آمدیم پیشنهاد کردیم ۹۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان کشوری، لشگری، تأمین اجتماعی، فولاد و همه در طول بازه زمانی ۳ ساله اتفاق بیفتد و این کار عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل آن‌که برنامه هفتم نهایی نشده است و رسماً احکامش نیست، مانند همه احکام بودجه که گاهی اوقات اردیبهشت ماه می‌آمد و مابه‌التفاوتش را می‌دهند، ما پیشنهادمان این است که مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان محاسبه و در احکام بازنشسته‌ها لحاظ شود و بیاید، حال با یک ۲ ماه تاخیر مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت ماه در خرداد پرداخت شود.

وی افزود: خبری که من دارم این است که بررسی برنامه هفتم در حال تمام شدن است و به زودی ایرادات شورای نگهبان برطرف می‌شود و حتما بعد از تائید به مجلس می‌آید و آقای قالیباف هم به رئیس‌جمهور ابلاغ می‌کند. بنابراین پیش بینی ما این است که آن چیزی که در قانون آمده است، اجرایی شود.

پورابراهیمی گفت: حال مسئله اعتباری و مالی است که طبیعتا باید با دولت بنشینیم و حل کنیم و این امکانی است که متناسب با تورم به بازنشستگان داده شده است در حال حاضر تورم به شدت معیشت بازنشستگان را تحت تاثیر قرار داده است و سفره‌شان را کوچک کرده است یک بخشی از آن جبران شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901200

دیگر خبرها

  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • افشاگری درباره تقسیم استان تهران
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • بازنشستگان بخوانند/ واریزی بزرگ به حساب بازنشستگان در راه است؟
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴