Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:54:43 GMT

با استقلال جنوب استان کرمان مخالف نیستیم اما ...

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۹۱۲۷

با استقلال جنوب استان کرمان مخالف نیستیم اما ...

ایسنا/کرمان امام جمعه کهنوج تاکید کرد: هیچ کس با استقلال جنوب مخالف نیست اما برای تعیین مرکزیت استان، باید کارشناسان بی طرف، ظرفیت ها را بررسی و ما تابع نظر کارشناسان اهل فن هستیم اما در استقلال جنوب همه جنوبی ها همدل هستند.

حجت الاسلام نجنو عصر امروز ۲۹ تیرماه در شورای اداری شهرستان کهنوج با حضور استاندار کرمان گفت: بیش از ۴۰ سال از انقلاب می گذرد و مردم این منطقه بی مهری و بی عدالتی های زیادی در گذشته دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درخواست کرد: سند توسعه شهرستان کهنوج یا شهرستان های جنوب استان تهیه و تنظیم شود که اطلاعات کامل و جامع این منطقه استخراج شود و اگر چنین سندی وجود دارد باید آن را به روز رسانی کرد.

امام جمعه کهنوج با تاکید بر اینکه باید شهرستان هایی که عقب ماندگی های مسلم دارند در توزیع اعتبارات ویژه دیده شوند، افزود: علی رغم ظرفیت های کشاورزی، متاسفانه کارخانجات صنایع تبدیلی در این منطقه وجود ندارد.

او بحران آب ار یکی از مشکلات بزرگ شهرستان کهنوج دانست و اظهار کرد: دو شهر تازه تاسیس این شهرستان هنوز رنگ و بوی شهری ندارند که باید برای آنها اعتبارات مناسب در نظر گرفته شود. 

پایین آمدن سطح ایستابی آب های زیر زمینی کهنوج

به گزارش ایسنا سرپرست فرمانداری کهنوج نیز در این جلسه گفت: ۸۰ درصد مردم این شهرستان به شغل کشاورزی مشغول به کار هستند ضمن آنکه در این خطه معدن های غنی همچون تیتانیوم وجود دارد که می تواند بخشی از نیروی کار کهنوج در این بخش فعالیت کنند.

او با درخواست اینکه در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، شهرستان کهنوج  به صورت ویژه دیده شود، اظهار کرد: کهنوج به خلیج فارس و آب های آزاد راه داشته و یک موقعیت استراتژیک در منطقه دارد.

به گفته سرپرست فرمانداری کهنوج، سطح ایستابی آب های زیر زمینی این شهرستان خیلی پایین آمده است و کهنوج در دو سال آینده احتمالا در بحث آب شرب با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

او با انتقاد از کمبود امکانات ورزشی، عنوان کرد: اگر امکانات ورزشی در این منطقه که در مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر است، تکمیل کنیم؛ جوانان شهرستان از به دام افتادن این افیون نجات پیدا خواهند کرد.

بهره برداری از معدن تیتانیوم تا پایان سال

براساس این گزارش، منصور شکرالهی نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج، فاریاب، منوجان و رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: پنج شهرستان جنوبی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوب است.

او با ارمغان اینکه معدن تیتانیوم تا پایان سال به بهره برداری می رسد، مطرح کرد: بیمارستان ۲۲۰ تخت بیمارستانی در حال احداث است که از دولت مردان در استان می خواهیم در سفر رئیس جمهور، این بیمارستان نیز ویژه دیده شود.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی درخواست دارد که رئیس جمهور به جنوب استان کرمان نیز سفر کنند.

به گفته او، آب شرب یکی از مشکلات مردم این منطقه است و سرانه فضای ورزشی این منطقه ۴۷ صدم درصد است که باید برای افزایش آن اقدامات لازم صورت گیرد.

ظرفیت پنج شهرستان جنوبی در بخش کشاورزی بسیار عالی است و باید از ظرفیت های خدادادی این منطقه در راستای توسعه این خطه استفاده کرد این مطلب نیز بخش دیگری از سخنان شکرالهی در شورای اداری شهرستان کهنوج بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنوب کرمان تقسیم استان کرمان اخبار سیاسی کرمان استانی سیاسی شهرستان کهنوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثلث برمودای ایران کجاست؟

وجود باتلاق‌ها و نمکزار‌های گسترده این منطقه را به یکی از اسرارآمیزترین مناطق کشور ما تبدیل کرده است و بنا به گفته محلی‌ها بسیاری از گردشگران در سفر به این کویر هرگز بازنگشته‌اند.

در طول شب به دلیل اختلاف دمای بالا، سنگ‌ها دچار شکستگی شده و صدا‌های از این کویر به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بازدید از کویر ریگ جن، تغییر دائمی شکل تپه‌های ماسه‌ای در این منطقه است که سبب اشتباه گردشگران و گم کردن مسیر می‌شود. در گذشته دلیل گمراهی مسافران در این کویر را وجود نیرو‌های اهریمنی و جن‌ها می‌دانستند که کاملا ریشه در جهل و خرافات داشت و به همین دلیل بوده که آن را یکی از عجیب‌ترین مکان ایران می‌دانند.

کویر ریگ جن یکی از صعب‌البورترین مناطق دنیا، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و سالانه مقصد اکوتوریست‌های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. این منطقه کویری با ۳،۸۰۰ کیلومتر مربع، از نظر وسعت سومین ریگزار ایران است و بیشتر به استان سمنان نسبت داده می‌شود. از کویر ریگ جن به‌عنوان یکی از عجایب ایران یاد می‌شود.

کویر ریگ جن در محدوده جغرافیایی مرکز ایران قرار دارد. گسترش این منطقه از شمال غرب به جنوب شرق است. ریگ جن در میان کویر‌ها به زیبایی هم معروف است و مناظر آن، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. قسمت جنوب شرقی کویر ریگ جن را «دم ریگ» می‌نامند.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • سختی کار نفتی‌ها
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها