Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" صبح امروز در اردوگاه امام علی(ع) سنندج آغاز به کار کرد و دقایقی قبل با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

در متن این بیانیه آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و الصلوه و السلام علی رسول الله و علی اهل بیته الطاهرین و صحبه المنتجبین

قال الله الحکیم فی محکم کتابه:الذین یبلغون رسالات الله و الذین یخشونه و لایخشون احدا الاالله

سرزمین کردستان، مهد فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، پایگاه مستحکم دفاع از انقلاب اسلامی، بستر تحقق تقریب میان پیروان مذاهب اسلامی و خاستگاه احیای امت واحده اسلامی است که این خطه راهمواره به نمادوفاق و همدلی عیان و مشهور ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با عنایات و الطاف حضرت باریتعالی و با استمداد از روح بلند حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای اهداف و برنامه‌های فرهنگی خود با مشارکت دفتر نمایندگی، ولی فقیه در استان کردستان و همیاری دیگر نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی و علمی استان کردستان، اقدام به برگزاری اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی باعنوان کردستان؛ نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب در تاریخ ۲۹ تیر ۱۴۰۱ نموده است.

در این اجلاس، علمای اعلام، ائمه جمعه و جماعات، مدیران و مدرسان مدارس علوم دینی، اساتید و فرهیتختگان دانشگاهی و فعالان فرهنگی شیعه و اهل سنت از استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و همچنین شخصیت‌های علمی و فرهنگی از اقلیم کردستان عراق حضور داشته و ضمن گفتگو در باره مسائل مهم جامعه اسلامی بر نکات زیر تاکید دارند:

 ۱ـ شرکت کنندگان بر این عقیده هستند بزرگترین بحران‌هایی که جهان اسلام اکنون با آن‌ها مواجه است همان تفرقه، تجزیه کشور‌های اسلامی و عدم اعتماد میان حکومت‌ها است، این بحران‌ها موجب پیدایش شکاف‌هایی شد برای نفوذ دشمنان اسلام به درون جوامع اسلامی بمنظور دامن زدن به انواع جنگ‌ها و کشمکش‌ها

۲ـ خشونت‌ها وتروریسمی که جهان اسلام اکنون با آن مواجه است در چارچوب نقشه از پیش طراحی شده جهت مخدوش کردن چهره اسلام ناب و فراهم کردن زمینه برای دخالت بیگانگان در امور مسلمین انجام می‌گیرد.

۳ـ پدیده خشن و هولناک تروریسم که برخی کشور‌های اسلامی را در برگرفته است، در ادامه و راستای همان تروریسم صهیونیستی و توطئه آمریکایی صورت می‌گیرد که هدف نهایی آن اعمال سلطه و سیطره بر مسلمین پس از ترسیم مجدد نقشه جهان اسلام و اجرای طرح موسوم به «هرج ومرج مدیریت شده» و سپس رسیدن به هدف ایجاد باصطلاح «خاورمیانه جدید» است البته این دست‌های ناپاک به نابود کردن یک یا چند کشور بسنده نخواهند کرد.

۴ـ مسئله فلسطین در رأس قضایای امت اسلامی بوده و از لحاظ بحران‌هایی که امت اسلامی با آن‌ها مواجه است مسئله فلسطین در اولویت قراردارد و در واقع رژیم غاصب صهیونیستی خود عامل و علت اصلی بحران‌های جهان اسلام است. بدین جهت شرکت کنندگان در این اجلاس از دولت‌ها و ملت‌های اسلامی میخواهند تا آنجایی که میتوانند مسئله مهم فلسطین را مورد توجه قرار داده و اجازه ندهند بحران‌های ساختگی فعلی آنان را از این اولویت مهم دور کند. شرکت کنندگان همچنین گروه‌های فلسطینی را به حل اختلافات فیمابین و ایجاد وحدت میان خود در برابر دشمن مشترک دعوت نمودند.

۵ـ شرکت کنندگان خطرات متوجه برخی از کشور‌های اسلامی بویژه سوریه و یمن و عراق و افغانستان را متذکر شده و خواستار بسیج کردن همه امکانات و انجام تلاش‌های مضاعف بمنظور جلوگیری از تجزیه این کشور‌ها و برقراری صلح و امنیت در منطقه شدند.

۶ـ شرکت کنندگان دامن زدن به فتنه‌های مذهبی و فرقه‌ای و قومی را که به تعرض و تجاوز و توهین به مقدسات وشعایر عبادی مسلمانان منجر می‌شود، محکوم می‌نمایند.

۷ـ شرکت کنندگان خواستار آن شدند که تصمیم‌گیری‌های درون کشور‌های اسلامی بدور از سلطه و فشار‌های استکبار و صهیونیسم اتخاذ شود و امکانات و توانمندی‌های جهان اسلام برای پیشرفت و توسعه خود مورد استفاده قرار گیرد بجای اینکه این امکانات در جنگ‌های فیمابین و نابودکردن کشور‌های اسلامی و عقب ماندگی بلاد مسلمین بکار رود. شرکت کنندگان همچنین از به هدر دادن درآمد‌های انرژی و استفاده از آن در قتل مسلمین و ویران کردن کشورهایشان و دامن زدن به اختلافات فیمابین و توطئه چینی علیه جریان مقاومت، ابراز تأسف نمودند.

۸ـ علما و اندیشمندان و نهاد‌های دینی در جهان اسلام باید از توطئه و فتنه دوری گزیده و از شخصیت و جایگاه و هویت خود محافظت کنند. همچنین به آندسته از مفتیان که خونریزی و تروریسم و تکفیر را تشویق و حمایت می‌کند هشدار داده و این مفتیان را به رعایت تقوای الهی دعوت نموده تا از تعرض به جان و حیثیت و نوامیس مسلمانان خودداری نمایند.

۹ـ تنها راه مقابله با بحران‌های کنونی جهان اسلام، مقاومت، پایداری فکری و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و نظامی است و این محقق نمی‌شود مگر از طریق همکاری میان کشور‌های اسلامی حول محور مقاومت فراگیر و همه جانبه.

۱۰ـ مسلمانان بخصوص مسلمانان منطقه امروز باید اهداف بزرگ اسلامی را مدنظر قرار دهند و تمامی امکانات خود را برای دست یابی به این اهداف بزرگ بسیج کنند و از مسائل حاشیه‌ای و جزئی و انحرافات چه در فکر و اندیشه و چه در عمل بپرهیزند، مهمترین این اهداف تأسیس امت واحده اسلامی، اتحادیه کشور‌های اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

۱۱. از جمله بحران‌هایی که گریبانگیر جهان اسلام شده بحران گمراه کردن توده‌های مردم از طریق تبلیغات و رسانه است. این بحران با گسترش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و ماهواره‌ای تشدید شد. در این زمینه دشمنان امت از تبلیغات رسانه‌ای برای دامن زدن به کشمکش‌های فرقه‌ای و قومیتی میان مسلمانان بهره می‌گیرند. بدین جهت همکاری میان کشور‌های اسلامی بمنظور ایجاد شبکه‌های ماهواره جهت نشر و ترویج گفتمان وحدت و تقریب و خنثی کردن دروغ پردازی‌های تفرقه انگیز، ضروری به نظر می‌رسد.

۱۲. بر لزوم همکاری میان مؤسسات آموزشی و پژوهشی و حوزه‌ها و دانشگاه‌های ایران و اقلیم کردستان عراق جهت نشر و ترویج فرهنگ تقریب و اتحاد و ارائه و معرفی ماهیت واقعی اسلام بعنوان دین مخالف با خشونت و افراط گری، تاکید شد. لازم است همه گروه‌ها و سازمان‌های جامعه مانند احزاب، اتحادیه‌ها و تشکل‌های زنان و جوانان بطور فعال در نشر و اشاعه این فرهنگ شرکت کنند. همچنین دست اندرکاران امور تقریب نباید به جنبه تئوری اکتفا کنند بلکه باید درصدد اجرائی نمودن مسئله تقریب از طریق اجرای عملی پروژه‌های تقریب باشند.

۱۳-کردستان ایران و عراق به عنوان دژ مستحکم و نماد اقتدار دوکشور در مقابل توطئه‌های دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان همچون گذشته با قوت و صلابت خواهند ایستاد.

۱۴ ـ شرکت کنندگان ضمن تشکر و قدردانی از جمهوری اسلامی ایران بخاطر ارائه طرح احیای امت واحده اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی و تلاش در این جهت، از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز بخاطر تدارک برگزاری این کنفرانس و تلاش‌هایی که در جهت هرچه بهتر برگزار کردن آن انجام داده و نیز بخاطر مهمان نوازی مردم شریف و علمای بزرگوارکردستان تشکر و تقدیرمی نمایند.

والحمدلله رب العالمین

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجمع تقریب مذاهب اسلامی اجلاسیه وحدت اسلامی سنندج کردستان کشور های اسلامی شرکت کنندگان مذاهب اسلامی دامن زدن امت اسلامی جهان اسلام شرکت کنند بحران ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) که به دعوت مسلمانان برزیل برای شرکت در همایش بین‌المللی «اسلام؛ دین گفت‌وگو و زندگی» به این کشور سفر کرده است، در حاشیه این همایش، در جمع علما و مدیران مراکز دینی آمریکای لاتین، با اشاره به جایگاه مکتب اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: الحمدالله که خداوند ما را با مکتب اهل‌بیت (ع) آشنا کرد.

وی اضافه کرد: ما با اتفاق بزرگی مواجه شدیم که اسلام در عرصه اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کرد. هیچکس فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ بدهد. با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، فرصتی طلایی برای همه ایجاد شده است.

تبلیغات غربی‌ها علیه مکتب اهل‌بیت (ع)

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) افزود: امروز غول رسانه‌ای در اختیار غربی‌ها است، آنها در صدد هستند که پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) را خشونت‌طلب معرفی کنند، حال آنکه مکتب اهل‌بیت (ع)، مکتب مهر و مهربانی است. همه حرف‌ها برای این است که پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) در مقابل زور می‌ایستند، به همین جهت این نسبت را به شیعیان می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با اشاره به تلاش‌ها برای تحریف اسلام اظهار کرد: ما امروز با تحریف دیگری از اسلام مواجه هستیم. زمانی دشمنان با بیرون کردن کامل اسلام از عرصه‌های اجتماعی و سیاسی به دنبال تحریف اسلام بودند، اما اکنون غربی‌ها به دنبال معرفی اسلام لیبرال هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، وظیفه مهم مبلّغان دینی را معرفی مکتب اهل بیت (ع) دانست و تصریح کرد: اینگونه نیست که سخنان ائمه معصومین (ع) را به راحتی با خواندن چند حدیث بفهمیم. حضرت امیرالمومنین (ع) در روایتی فرمودند: «اَمر (شأن و امامت ما) سخت دشوارتر است؛ و کسی نمی‌تواند (چنان که باید) به آن اقرار کند؛ مگر مَلک مقرّب، یا نبیّ مرسل، یا عبدی که خداوند قلب او را برای ایمان خالص کرده است.»

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی اضافه کرد: ما می‌خواهیم به دیگران بگوییم که اسلامِ اهل‌بیتی چیست. باید جوانان را با مکتب اهل‌بیت (ع) انس بدهیم.

رفتار پیروان اهل‌بیت (ع)؛ معرّف مکتب و اهل‌بیت (ع)

وی افزود: امام موسی صدر، جمله‌ای دارد که خیلی زیبا است. او نقل به مضمون می‌گفت که اگر می‌خواهیم امیرالمومنین (ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم، با خواندن تاریخ یا نقل آیات قرآنی ممکن نیست، چون آنها که قرآن را قبول ندارند. امروزه فقط از این طریق می‌توانیم حضرت امیرالمومنین (ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم که در رفتارمان، نماینده گفتار و کردار امام علی (ع) باشیم. حضرت امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه فرمودند: «وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ»؛ ولی مرا با پرهیزگاری و تلاش (برای پاک زیستن) و عفت و پیمودن راهِ درست یاری دهید. اگر امام علی (ع) به خوبی معرفی شود، محبوب عالم خواهد شد. اگر امام علی (ع) را درست معرفی کنیم، در دنیا چه اتفاقی می‌افتد؟ دیگر ظلم نخواهد بود، توزیع ثروت به صورت عادلانه صورت می‌گیرد، فقر نخواهد بود و اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد.

کد خبر 6092999 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی