Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@17:51:32 GMT

رزمایش‌های بزرگ چین، آمریکا و ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۹۲۰۶

رزمایش‌های بزرگ چین، آمریکا و ژاپن

آفتاب‌‌نیوز :

ارتش چین از برگزاری رزمایش پنج روزه در «دریای چین جنوبی» در منطقه‌ای که زنجیره‌ای از جزایر مورد مناقشه وجود دارد و نیروی دریایی ایالات متحده در آنجا گشتزنی می‌کند، خبر داده است.

به گزارش شماره چهارشنبه وبگاه «استرایپس» نیروی دریایی چین اعلام کرد که این رزمایش قرار است از شنبه هفته آتی به مدت یک هفته در گستره ۳۸۰۰۰ مایل مربع از دریای چین جنوبی برگزار ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه تمرین حدود ۲۲۱ مایلی از ساحل ویتنام فاصله دارد.

سخنگوی فرماندهی ارتش چین برگزاری این رزمایش را پاسخ به حضور غیرقانونی نیروی دریایی آمریکا در منطقه اعلام کرده است.

در حالیکه جزئیات بیشتری از نحوه برگزاری این رزمایش منتشر نشده، اما معمولا انواع جنگنده‌، بمب افکن‌، جت‌های ضدزیردریایی، زیردریایی، رزمناوها و ناو هواپیمابر چین در اینگونه رزمایش‌ها حضور دارند.

این در حالی است که ایالات متحده و ژاپن نیز ۵۲ فروند هواپیما را برای تمرین در دریای ژاپن، دریای فیلیپین و اقیانوس آرام به منطقه اعزام کرده‌اند. این دو کشور اعلام کرده‌اند که این پاسخی به فعالیت دریایی چین و روسیه در آب‌های اطراف ژاپن در هفته‌های قبل بود.

«جزایر پاراسل»، یک مجمع الجزایر واقع در دریای چین جنوبی است که چین، ویتنام و تایوان بر سر تملک و تعلق آن با هم اختلاف دارند.

آمریکا که طی سال‌های اخیر عزم خود را برای تشدید فشارها علیه چین جزم کرده ، ضمن انجام اقدامات تحریک آمیز از قبیل فروش تسلیحاتی و گشت‌زنی‌های خبرساز دریایی درصدد استفاده از اختلافات سرزمینی موجود در دریاهای چین جنوبی شرقی است.

اقدام تازه تحریک‌آمیز نیروی دریایی آمریکا در سه بار ورود به حریم آبی چین ظرف یک هفته، واکنش تند پکن را به‌دنبال داشت.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد، ناوشکن «یو‌اِس‌اِس بِنفولد» از تنگه تایوان در اقدامی «متداول» عبور کرده و این اقدام «بر اساس قوانین بین‌المللی» انجام شده است.

این در حالی است که چین، تایوان را بخشی از خاک خود دانسته و آمریکا نیز در توافقی، «اصل چین واحد» را پذیرفته است. در حال حاضر هیچ کشوری تایوان را کشوری جدا از چین تلقی نمی‌کند.

آمریکا پیش از این نیز با عبور از تنگه تایوان و دیگر آب‌های تحت منازعه اطراف چین، خشم پکن را برانگیخته بود اما این تحرکات تنش‌زا ظرف یک هفته گذشته به سه مورد رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رزمایش مانور نظامی چین آمریکا ژاپن نیروی دریایی چین جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مشخص شدند

به گزارش تسنیم، فدراسیون جهانی والیبال، میزبانان مرحله بین قاره‌ای لیگ ملت‌های 2024 را معرفی کرد و تیم ملی ایران به ترتیب در کشورهای برزیل، ژاپن و فیلیپین به میدان می‌رود.

گروه‌بندی تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های 2024  به شرح زیر است:

هفته نخست، اول تا 6 خرداد، برزیل
برزیل، ایتالیا، آرژانتین، ژاپن، صربستان، کوبا، ایران، آلمان

هفته دوم، 15 تا 20 خرداد، ژاپن
ژاپن، برزیل، لهستان، اسلوونی، ایران، ترکیه، بلغارستان، آلمان

هفته سوم، 29 خرداد تا 3 تیر، فیلیپین
ژاپن، آمریکا، برزیل، فرانسه، ایران، هلند، آلمان، کانادا

لیگ ملت‌های 2024، تاثیر مستقیمی روی صعود تیم‌ها به المپیک 2024 پاریس خواهد داشت. تاکنون حضور تیم‌های فرانسه (میزبان)، برزیل، کانادا، آلمان، ژاپن، لهستان و آمریکا در المپیک قطعی شده و تکلیف 5 سهمیه باقیمانده با توجه به نتایج تیم‌ها در VNL و رنکینگ مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ترکیه 3 رزمایش بزرگ نظامی برگزار می کند
  • صدور هشدار نارنجی دریایی در هرمزگان/آخر هفته دریا مواج خواهد بود
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • میزبانان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مشخص شدند
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • صدور هشدار نارنجی در دریای خزر
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است