Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، گراهام بردی رئیس فراکسیون حزب حاکم (موسوم به کمیته ۱۹۲۲) دقایقی پیش اعلام کرد که در رای گیری امروز «ریشی سوناک» وزیر پیشین دارایی ۱۳۷ رای، «پنی موردانت» وزیر اسبق دفاع ۱۰۵ رای و «لیز تراس» وزیر امور خارجه ۱۱۳ رای کسب کردند. به این ترتیب «ریشی سوناک» و «لیز تراس» دو نامزدی هستند که در یک ماه آینده برای تصاحب کرسی نخست وزیری رقابت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات برای تعیین نخست وزیر جدید پس از کناره‌گیری بوریس جانسون از قدرت آغاز شد. ۲۱ تیرماه گذشته هشت چهره کلیدی حزب محافظه‌کار با حمایت دست کم ۲۰ تن از اعضای حزب، به فهرست نامزدهای انتخاباتی راه پیدا کردند.

در نخستین رای‌گیری که چهارشنبه گذشته برگزار شد  ناظم زهاوی وزیر دارایی و جرمی هانت رئیس کمیته پارلمانی بهداشت انگلیس آرای کافی را برای شرکت در مرحله بعدی رقابت‌ها کسب نکردند. در ادامه سوئلا بریورمن دادستان پیشین انگلیس، تام توگندهات رئیس کمیته پارلمانی امور خارجی و کِمی بادنوک معاون پیشین نخست وزیر در امور زنان به ترتیب از شرکت در رقابت‌ها حذف شدند.

طبق رویه حزب محافظه‌کار، نامزدها در مرحله نخست برای کسب تائید نمایندگان حزب رقابت می کنند تا زمانی که تنها دو نفر باقی بمانند. سپس نام آنها برابر حدود ۲۰۰ هزار عضو عمومی حزب محافظه‌کار قرار می گیرد تا رهبر جدید را انتخاب کنند. به این ترتیب سرنوشت ساکن جدید خانه شماره ۱۰ داونینگ استریت، به رای اعضای عمومی حزب محافظه‌کار بستگی دارد.

برخلاف نتایج رای‌گیری‌ها که نشانگر تائید ریشی سوناک ازسوی نمایندگان حزب محافظه‌کار است، افکارسنجی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که او محبوبیت بالایی در میان اعضای عمومی حزب ندارد.

ناظران، انتخابات جاری در انگلیس را بشدت غیر قابل پیش‌بینی توصیف می‌کنند. برخلاف انتخابات درون حزبی سال ۲۰۱۹ که پیروزی بوریس جانسون قابل پیش‌بینی بود، هیچ‌کدام از نامزدهای کنونی فاقد چهره‌ای کاریزماتیک و شاخص برای سکان‌داری دولت هستند.

طبق جدول زمان‌بندی اعلام شده، رای‌گیری در تاریخ ۱۱ شهریور به پایان خواهد رسید و نخست وزیر جدید انگلیس روز ۱۴ شهریور معرفی می‌شود.

برچسب‌ها انگلیس پارلمان بوریس جانسون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس پارلمان بوریس جانسون انگلیس پارلمان بوریس جانسون حزب محافظه کار ریشی سوناک نخست وزیر رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی هواداران ایپسویچ تاون برای صعود به لیگ برتر انگلیس پس از ۲۲ سال + فیلم

تیم فوتبال ایپسویچ تاون در هفته چهل و ششم چمپیونشیپ  میزبان هادرزفیلد بود و در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد و پس از ۲۲ سال صعود خود را به لیگ برتر انگلیس مسجل کرد.

پس از سوت پایان بازی توسط داور هواداران ایپسویچ تاون که سال‌ها منتظر این روز بودند از شدت هیجان و خوشحالی وارد زمین بازی شدند و به جشن و شادی پرداختند تا یک روز ماندگار در تاریخ این تیم ثبت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پیش از این لسترسیتی موفق شده بود صعودش به لیگ برتر را قطعی کند.

لسترسیتی و ایپسویچ تاون به ترتیب با ۹۷ و ۹۶ در رده‌های اول و دوم چمپیونشیپ قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • صعود شهرداری گرگان به رقابت‌های فینال لیگ برتر بسکتبال
  • لیگ برتر بسکتبال| پرواز عقاب‌ها به فینال/ صعود شهرداری گرگان به دیدار نهایی
  • صادق خان باز هم شهردار لندن شد
  • شادی هواداران ایپسویچ تاون برای صعود به لیگ برتر انگلیس پس از ۲۲ سال + فیلم
  • رسمی؛ ایپسویچ پس از 22 سال به لیگ برتر انگلیس صعود کرد
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس