Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پیام روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران میاندوآب با محوریت پیشگیری از غرق شدگی در رودخانه ها و تالاب‌های این شهرستان، اظهار کرد: متأسفانه آمار غرق شدگی‌ها در رودخانه زرینه‌رود رو به افزایش است چرا که جوانان شهرستان به دلیل کمبود اماکن ورزشی و تفریحی برای شنا به رودخانه‌ها می‌روند که عدم آشنایی با محل و فنون شنا موجب غرق شدگی جوانان و عزادار شدن خانواده‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اغلب اماکن ورزشی در گذشته به بخش خصوصی واگذار شده و چون بخش خصوصی بدنبال کسب درآمد است شاهد هزینه های بالا برای استفاده از اماکن ورزشی و استخرها هستیم که خود باعث هدایت جوانان به شنا در رودخانه ها می شود و از اداره ورزش و جوانان انتظار داریم اقدامات لازم برای جلوگیری از ادامه این روند را انجام دهد.

وی ادامه داد: تخریب بستر رودخانه و قاچاق مصالح رودخانه ای نیز باعث غرق شدگی می شد که با همت شورای تأمین شهرستان و همکاری دستگاه قضایی تاراج مصالح و تخریب بستر رودخانه متوقف شد.

فرماندار ویژه میاندوآب گفت: تجهیز آتش‌نشانی، هلال احمر و ایجاد گروه نجات غریق در اولویت کاری قرار گیرد و مدت زمان حضور در محل حادثه نیز به حداقل برسد.

پیام اظهار کرد: هر مدیری که در دولت مردمی دکتر رییسی قبول مسوولیت کند، باید به دور از منافع شخصی تنها به فکر خدمت به مردم باشد و مدیرانی که توان خدمت نداشته و نمی توانند منافع شخصی خود را کنار بگذارند، استعفا دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مدیران شهرستان به ویژه اعضای شورای شهر از برخورد سلیقه‌ای با سرمایه گذاران خودداری کنند، گفت: نیازمند جذب سرمایه گذار برای احداث اماکن ورزشی و تفریحی در حریم بستر رودخانه های زرینه رود و لیلان چای هستیم و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان نیز موظف هستند برای جذب سرمایه گذار از طریق فراخوان عمومی و در چهارچوب قانون اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، هر سال با گرم شدن هوا در فصل تابستان و نبود امکانات تفریحی و مکان‌های ویژه شنا جوانان میاندوآبی برای شنا کردن به رودخانه زرینه‌رود می‌روند که به دلیل عمق زیاد آب در برخی از نقاط و عدم آشنایی کامل با فنون شنا برخی اوقات حوادث تلخی روی می‌دهد.

سالانه چندین نفر بر اثر بی‌احتیاطی و آشنا نبودن به فنون شنا جان خود را در رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود میاندوآب از دست می‌دهند.

زرینه‌رود با طول ۳۰۰ کیلومتر و با آبریز بیش از ‌یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که از کوه‌های استان کردستان سرچشمه می‌گیرد و با گذر از شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

برچسب‌ها زرینه شهرداری میاندواب سرمایه گذاری غرق شدگی میراث فرهنگی میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زرینه شهرداری میاندواب سرمایه گذاری زرینه شهرداری میاندواب سرمایه گذاری غرق شدگی میراث فرهنگی میاندوآب اماکن ورزشی رودخانه ها زرینه رود غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق‌شدگی یک جوان در کانال آب محدوده حیدرآباد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از غرق‌شدگی یک جوان در کانال آب محدوده حیدرآباد خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق‌شدگی و مشاهده جسد توسط شهروندان به عوامل نیروی انتظامی و سپس ساعت ۱۳:۴۸ امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ توسط عوامل نیروی انتظامی به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام اکیپ غواصی از ایستگاه شماره ۲۵ آتش‌نشانی به محل حادثه افزود: این حادثه در کانال آب محدوده حیدرآباد رخ داده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: جسد این فرد که جوانی حدود ۲۵ ساله بود از فضای بین دریچه‌های تقسیم آب رهاسازی و از آب خارج شد.

شریعتی با بیان اینکه علت رخداد حادثه توسط عوامل مربوطه بررسی خواهد شد، خاطرنشان کرد: توصیه اکید سازمان آتش‌نشانی مبنی بر پرهیز افراد از وارد شدن و شنا کردن در کانال‌های آب است، چراکه با توجه به بالا بودن شدت جریان آب، احتمال غرق و فوت شدن افراد وجود دارد.

کد خبر 750070

دیگر خبرها

  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید
  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • ادامه جستجو برای یافتن جوان غرق شده در رودخانه نازلوچای با پهپاد
  • پیگیری روندجستجوی پیکربی جان یکی از جوانان غرق شده در نازلو چایی
  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم
  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • غرق‌شدگی یک جوان در کانال آب محدوده حیدرآباد
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان