Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان؛ دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» در زاهدان باحضورحجت الاسلام جهانشاهی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان، احمدعلی خسروی، استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان؛ عباس باقری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، و جمعی از فرهیختگان استانی در سالن کنفرانس سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد زارعی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، در این جلسه به برگزاری دومین ویژه برنامه از «تبار قلم» گفت: این ویژه برنامه به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و بمنظور تجلیل از نویسندگان بومی و معرفی آثار آنان برگزار می‌شود.

زارعی افزود: تقدیر از نویسنده در واقع ارج نهادن به جایگاه علم است و توجه به علم توجه به قلم و ارزش نهادن به زحمات نویسنده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، معرفی نویسندگان بومی و ترویج آثار انان را یکی از اهداف مهم برگزاری این مراسم عنوان کرد.

او افزود: حجت الاسلام لکزائی، بیش از ۲۰ عنوان کتاب و ۱۴۰ مقاله را به رشته تحریر در آورده است که بیشتر آن‌ها در بخش نظری و مبانی بنیادی علوم انسانی است که کمتر کسی به آن ورود کرده است.

زارعی آثار ارائه شده از سوی این نویسنده استان را افتاخاری برای همه سیستانی‌ها و بلوچستانی‌ها دانست و از محققین استانی دعوت کرد تا حتما آثار ایشان را مطالعه کنند.

احمدعلی خسروی؛ عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به اهمیت جایگاه قلم در اسلام گفت: قلم علما از خون شهدا افضل‌تر است.

او افزود: تولید علم یکی از قدرت‌های ایران است و امروز کشور درجایگاه علمی بسیار بالایی قرار دارد و دشمنان از قدرت علمی کشور هراس دارند که ترور دانشمندان هسته‌ای ما نشانگر این ترس و هراس آنان از پیشرفت‌های علمی کشور است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان، افزود:جنگ تحمیلی تمام محاسبات دشمنان را برهم زد و رزمندگان ما با اتکا به قدرت ایمان و رهبری امام خمینی (ره) توانستند دشمن را در این جنگ شکست دهند.

خسروی تلاش دشمنان برای ترویج سکولاریسم در دانشگاه‌ها و حتی حوزه‌های علمیه را در راستای تلاش برای شکست جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از پیشرفت‌های علمی کشور عنوان کرد و گفت: امام (ره) همواره می‌فرمود" من از غرب نمی‌ترسم، اما از دانشگاه غربی میترسم" امروز نیز دشمن بدنبال هویت زدایی از ملت است.

او به مسئولیت‌های حجت الاسلام و المسلمین لک زائی گفت: رئیس اتاق فکر تحول علوم انسانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از مهمترین مسئولیت‌های ایشان است که مایه افتخار مردم استان است.

حجت الاسلام نجف لکزائی؛ نویسنده و محقق سیستانی، نیز در این نشست افزود:امروزاساتید بسیار خوبی در کشور از استان داریم که مایه افتخار استان هستند.

او افزود:  انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای ادامه رهبری غدیر است و تفکر غدیر و توحید و رهبری الهی و امت الهی که در ذل رهبری امام به فرامین الهی جامه عمل پوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین لکزائی؛ معرفت الهی را از مهمترین الزامات قبولی طاعات و عبادات عنوان کرد و  افزود: عبادت خدا در صورتی مورد قبول است که با معرفت و شناخت خدا و رسول خداو ائمه الهی باشد.

رئیس اتاق فکر تحول علوم انسانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: برخی از آثار بنده در سیر تفکر امام خمینی (ره) و اندیشه سیاسی ایشان و اندیشه قرآن و عترت است و برخی دیگر از آثار نیز با موضوع انقلاب اسلامی و تحولات سیاسی ایران نگاشته شده است.

در پایان این مراسم با اهدای لوح و جوایزی از تلاش‌های ایشان در عرصه علم و قلم تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی تبلیغات اسلامی کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «نادر نورمحمد» را به عنوان رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشورعراق منصوب کرد.

در حکم انتصاب نادر نورمحمد آمده است:

نظر به تعهد و تجارب ارزنده جناب‌عالی در امر آموزش عالی و بر اساس بند ۷ از بخش ج ماده ۲ قانون‌ تشکیل وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری مصوّب ۱۳۸۳.۶.۱ مجلس شورای اسلامی ایران به مدت دو سال به عنوان «رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق» منصوب می‌شوید. از شما انتظار می‌رود علاوه بر انجام وظایف مصرّح در قانون اعزام مصوّب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و رعایت کامل آیین‌نامه شرح وظایف رایزنان علمی مصوّب ۱۳۸۸.۲.۲۰ دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور مربوط به ارتباطات علمی و فناوری کشور محل مأموریت را به عنوان رایزن علمی در آن کشورها اجرا کنید.

همچنین بر شناسایی دقیق استعدادها و امکانات علمی موجود در آن کشور، ایجاد زمینه‌ بهره‌برداری از آنها و برقراری ارتباطات و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی میهن اسلامی و به ویژه جذب دانشجویان و فناوران، با هماهنگی سازمان امور دانشجویان، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در آن کشور در چارچوب سیاست‌های دولت تأکید می‌کنم. تندرستی و توفیق روزافزون شما را در اجرای احسن مأموریت‌های محوله از خداوند متعال خواهانم.

کد خبر 6090123

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است