Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@23:15:05 GMT

عزم سان فرانسیسکو برای طراحی دوباره مرکز شهر

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۱۸۰۷

عزم سان فرانسیسکو برای طراحی دوباره مرکز شهر

مدیران سان‌فرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا در نظر دارند به طراحی دوباره مرکز شهر بپردازند و از آن فضایی پیاده‌محور بسازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بستن قلب سان‌فرانسیسکو به روی خودروها از آن منطقه‌ای پرشور خواهد ساخت، ضمن این‌که فرهنگ شهر را غنی‌تر می‌کند. طرح جامع جدید که شامل تغییرات فیزیکی، برنامه‌ریزی و سازمانی بسیاری است در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان مرکز شهر پیاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، مدیران در نظر دارند از طریق پیاده‌راه‌سازی مرکز سان‌فرانسیسکو، مالکیت شهروندان را بر فضاهای عمومی شهری افزایش دهند و حس تعلق را در میان آن‌ها تقویت کنند.

برنامه‌ریزان سان‌فرانسیسکو در نظر دارند شش طرح آزمایشی با قابلیت تکرار را در مرکز شهر پیاده کنند تا به واسطه آن به ارزیابی بهبود اقتصادی منطقه بپردازند. علاوه بر این، در مراحل آزمایشی، اثربخشی ایده‌های مطرح شده بر فرهنگ و پویایی منطقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تبعات مثبت، زمینه‌سازی برای اجرای طرح‌ها انجام خواهد شد.

در این راستا، قرار است فضاهای باز عمومی با مالکیت خصوصی ایجاد شود و مورد استفاده قرار گیرد که در نتیجه آن، دسترسی شهروندان به طبیعت افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، مدیران شهر بودجه‌های ویژه‌ای به هنر عمومی اختصاص خواهند داد، ضمن این‌که برای افزایش قابلیت دسترسی به مکان‌های عمومی، قابلیت پیاده‌روی و مشارکت اجتماعی در طراحی منطقه اقداماتی اعمال خواهند کرد.

مهم‌تر از همه این‌که مدیران سان‌فرانسیسکو در نظر دارند از سرمایه‌های خصوصی و دولتی برای پیاده‌سازی طرح‌های خود بهره گیرند که در این رابطه، سهیم‌سازی مردم در فرآیندهای ایده‌پردازی و طراحی شهری از اهمیت بسیاری برخوردار است و به تبعات مثبت درازمدتی در شهر منجر خواهد شد.

در نهایت این‌که، احیای جداول خیابانی برای بهبود پیاده‌روی، ایجاد پل‌های ارتباطی برای ترویج شیوه‌های مختلف تردد سبز نظیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، افزایش پوشش‌های سبز خیابان‌ها به ویژه در مناطقی با کمترین دسترسی مردم به پارک، تبدیل میدان‌ها به پارک، توسعه هنر عمومی در مرکز شهر و در آخر، برنامه‌هایی انگیزشی برای تشویق مردم به استفاده از فضاهای مرده محل زندگی خود در رأس برنامه‌های مدیران سان‌فرانسیسکو برای طراحی دوباره مرکز شهر خواهد بود.

کد خبر 589709

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کشورهای جهان کلانشهرهای جهان سانفرانسیسکو ایالات متحده آمریکا احیای شهر احیای شهرها پیاده راه پياده راه سازي فضاي سبز فضاي سبز شهري طبیعت سبزسازی شهری مشارکت شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سان فرانسیسکو نظر دارند مرکز شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گیلان از تصادف دلخراش سواری پراید با عابر پیاده خبر داد و گفت: در این حادثه، عابر پیاده که زنی حدودا ۷۵ ساله بود پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، امیر طالبی در تشریح این خبر اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۱:۰۰ امروز_سه شنبه یازدهم_اردیبهشت با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف شدید منجر به فوت یک نفر در بلوار امام خمینی (ره) رشت، بلافاصله ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه مشخص شد راننده سواری پراید که خانمی ۱۷ ساله و فاقد گواهینامه بود به علت بی توجهی به جلو و جوانب با عابر پیاده تصادف کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: در این حادثه، عابر پیاده که خانمی حدوداً ۷۵ ساله بود پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

طالبی تصریح کرد: کارشناسان پلیس علت تصادف را بی احتیاطی و بی توجهی به جلودو نقص ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی از سوی راننده سواری سایپا ۱۱۱ تشخیص دادند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، بی توجهی به جلو در رانندگی را عامل اصلی تصادفات دانست و از خانواده‌ها خواست در اختیار قرار دادن وسایل نقلیه به فرزندان خود که گواهینامه رانندگی ندارند، خودداری کنند.

کد خبر 749423

دیگر خبرها

  • کم‌کاری تیروئید را با این ۳ ورزش جبران کنید
  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان اردل + فیلم
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است