Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: شب گذشته ۳ هزار متر از مراتع تبر پشتکوه شهرستان فریدون‌شهر دچار حریق شد که با تلاش یگان‌های امدادی و مشارکت تیم‌های محلی اطفا شد.

وی افزود: در سال جاری تعداد ۶ مورد حریق به مساحت ۸.۸ هکتار به علت عوامل طبیعی و بی‌احتیاطی گردشگران و ساکنان محلی در پوشش‌های گیاهی و مرتعی شهرستان‌های برخوار، فریدون‌شهر، فریدن، لنجان و آران بیدگل به وقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع، یکصد هزار جنگل طبیعی و ۳۱۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت در مناطق بیابانی است، گفت: دستورالعمل‌های لازم در خصوص پیشگیری از حریق که به علت خشکی آب و هوا و عدم بارش‌ها و خشکی علوفه رخ می‌دهد، صادر و اعلام شده از روشن کردن آتش غیرمراقبت شده در مراتع خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۷۲ تیم محلی در غرب و جنوب استان آموزش دیده‌اند تا اگر حریق اتفاق بیفتد، کنترل کنند، عنوان کرد: خشکسالی استان اصفهان وضعیت پوشش گیاهی را در طبقه‌بندی فقیر قرار داده است، پوشش گیاهی در وضعیت فعلی زود خشک می‌شود و نگرانی‌هایی برای دامداران ایجاد کرده و حریق هم که یک آسیب جدی برای این نوع پوشش گیاهی است.

وی بیان کرد: ضرورت رعایت اصول پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مرتعی با توجه به افزایش دما، عدم آتش زدن بقایای کشاورزی و گیاهی و پاکسازی و حذف پوشش‌های گیاهی خشک در باغات و فضاهای سبز شهری، عدم رهاسازی اشیا براق و بطری‌های آب در عرصه‌‌ها و خودداری از روشن کردن آتش در محیط‌های طبیعی توصیه می‌شود و در صورت وقوع حریق بلافاصله با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس گرفته شود.

شیشه‌فروش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به استقرار توده هوای گرم تابستانی همراه با افزایش ۲ تا ۳ درجه دما در مناطق مرکزی، شرقی و شمالی استان تا روز یکشنبه خاطرنشان کرد: با توجه به گرمی هوا ضرورت رعایت الزامات ایمنی در برابر گرمازدگی در ساعات میانی روز، صرفه‌جویی در مصارف برق و آب و حفاظت محصولات کشاورزی، گلخانه‌ای و واحدهای دام و طیور در برابر تغییرات دمایی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان حریق در مراتع خشکسالی مراتع فریدونشهر خشکی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی