Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، حامد قنبری در گفت و گویی تصریح کرد: با توجه به حجم چشمگیر ترافیک ترکیبی بزرگراه راهجرد - سلفچگان، که از محورهای ترانزیتی و مهم کشور است، اجرای طرح‌هایی اعم از پیمانی- امانی، به منظور کاهش حوادث و ارتقای ایمنی آن، همیشه در اولویت اقدامات اداره کل متبوع بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مهمترین اقداماتی که درقالب طرح‌های امانی درسطح محور راهجرد- سلفچگان به صورت مستمر صورت می گیرد، شناسایی، بررسی و رفع نقاط حادثه خیز است.

قنبری محدوده آستان مقدس امامزاده جعفر محور راهجرد- سلفچگان را از حادثه خیزترین نقاط واقع در این بزرگراه دانست و توضیح داد: به دلیل قرار گرفتن آستان مقدس درقوس محور و اختلاف ارتفاع ۵ متری آن با سطح راه، و همچنین رمپ‌های دسترسی ناایمن، طرح ایمن سازی محدوده این آستان در دستور کار قرار گرفت.

وی طول مسیر اجرایی طرح را ۳۰۰ متر عنوان کرد و گفت: ۵۰ قطعه نیوجرسی مفصلی ۶ متری، به موازات راه با بنای امامزاده در محل نصب شده که به دلیل اتصال نیوجرسی‌ها به وسیله مفصل تعبیه شده، درصورت انحراف و برخورد خودرو، عکس العمل واحدی داشته و تا حد چشمگیری از سقوط و سائط نقلیه جلوگیری می نمایند.

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای ایمن سازی محدوده آستان مقدس، به اجرای شیارهای لرزاننده اشاره کرد و افزود: پنج ردیف شیار لرزاننده( رامبل) به مساحت ۴۵ متر در عرض راه اجرا شده که به دلیل نقش هشداری که به صورت لرزش و تولید صدا به راننده منتقل می شود می تواند در کاهش سرعت خودرو و رعایت جوانب ایمنی توسط راننده موثر واقع شود.

قنبری نصب دهها عدد انواع تابلوهای هشداری- اطلاعاتی در محل اجرای پروژه را از دیگر اقدامات اداره متبئوع دانست و تصریح کرد: از جمله اقدامات ضروری که به منظور ایمن سازی محدوده آستان صورت گرفته، ساماندهی رمپ‌های ورودی و خروجی آن است که از وضعیتی نامناسب برخوردار بود و با تعدد راه‌های دسترسی فاقد ایمنی موجب وقوع حوادث بسیاری شده بود.

وی درادامه به تسطیح و پاکسازی حریم وشانه راه در محدوده آستانه اشاره کرد و افزود: جهت اجرای این پروژه امانی که با مشارکت اداره ایمنی راه و حریم اداره کل متبوع صورت گرفت، ۲۳ نفر از عوامل اجرایی با بهره گیری از ۱۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین راهداری، به صورت تمام وقت به انجام وظیفه پرداختند.

وی گفت: برای نخستین بار در اجرای طرح‌های امانی اداره متبوع  از ربات پرچم زن با قابلیت انتقال پیام‌های هشداری نوری( چراغ چشمک زن) استفاده شد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان قم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان قم محدوده آستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن

آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران خاموش شد و آسیبی به مسافران آن وارد نشده است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی هتل پارسیان کوثر تهران که حوالی ساعت ۱۹:۳۰ دچار آتش شده بود، با این توضیح که آتش‌سوزی جزئی بوده و پس از ۱۵ دقیقه مهار شده است، جزئیات این حادثه را اینگونه شرح داد: این حادثه که در عصر روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) و در پی عملیات جوشکاری منبع ذخیره آب هتل رخ داده بود، در کمتر از ۱۵ دقیقه به طور کامل مهار و خطر سرایت آتش به دیگر طبقات هتل به طور کامل برطرف شد.

این حادثه در پی آتش گرفتن تعدادی اقلام جعبه مقوایی ظروف یکبار مصرف در طبقه منفی یک هتل رخ داد، که  با هماهنگی تیم فنی و مهندسی هتل و اتش نشانی منطقه ۶ تهران اقدامات ایمنی انجام و آتش به طور کامل خاموش شد.

آتش‌سوزی در طبقه منفی ۱ ساختمان غیراقامتی هتل (انبار) بوده است و هیچ اتفاقی برای مسافران در این ساختمان رخ نداده و تمام مسافران هتل در سلامتی کامل هستند.

این تصاویر را روابط عمومی هتل از وضعیت این اقامتگاه پس از مهار آتش در اختیار ایسنا قرار داده است 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • حادثه رانندگی با ۱۴ مصدوم در محور سقز _ دیواندره
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند