Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فاریاب در ۳۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان از سمت جنوب با استان هرمزگان مرز مشترک دارد و در بین شهرستان‌های جیرفت، اُرزوئیه و کهنوج واقع شده است.

این شهرستان اگرچه محرومیت ها و کمبودهای مختلفی بویژه در بخش های زیرساختی دارد اما همزمان از ظرفیت های بی بدیل حوزه های کشاورزی و دیگر بخش ها نیز برخوردار است که در صورت اعمال مدیریت بهینه و به کارگیری الزامات به شکل مناسب می توان مسیر توسعه در آن را با سرعت بیشتری هموار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا بازدید میدانی از ظرفیت ها و مشکلات این شهرستان در کنار حضور در جمع مدیران متولی در این منطقه می تواند کمک کننده باشد.

ابتدا با یاد شهدا

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان طبق معمول در ابتدای ورود به فاریاب با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس به دیدن خانواده یکی از شهدای شاخص این منطقه رفت.

وی با حضور در جمع اعضای خانواده سردار شهید حسین تاجیک از شهدای شاخص شهرستان فاریاب با آنان دیدار و از نزدیک به گفت و گو پرداخت تا هم یاد و خاطرات همرزم دوران دفاع مقدس خود را زنده کند و هم شنونده مسائل و سخنان این خانواده باشد.

سردار شهید حسین تاجیک متولد یکم فروردین ۱۳۴۲ در روستای شادبهار از توابع شهرستان کهنوج در حالی که سال ۶۱ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر شده بود، در هشتم بهمن ۱۳۶۵ با سمت فرمانده  گردان ۴۱۵ از تیپ یک لشکر ثارالله در شلمچه به علت اصابت ترکش به شهادت رسید و گرانبهاترین دارایی، جانش را نثار این سرزمین و مردم کرد. 

کمبود اعتبار برای راه سازی

اما دیدار با خانواده شهدا تنها برنامه استاندار کرمان نبود؛ وی ضمن اینکه در جریان بازدیدها پای صحبت سرپرست فرمانداری و دیگر مدیران شهرستان نشست تا از نزدیک از آخرین وضعیت و مشکلات منطقه مطلع شود از جاده فاریاب- ارزوئیه نیز بازدید کرد؛ جاده ای که شریانی حیاتی و راهبردی به شمار می رود و ارتباط بخش های مهمی از استان کرمان را به یکدیگر و حتی دیگر استان ها فراهم می کند.

آنطور که خبرنگار ایرنا همراه استاندار در جریان این بازدید براساس گزارش های ارائه شده متولیان روایت می کند ۲۰ کیلومتر از ۵۰ کیلومتر محور فاریاب به ارزوییه از سمت صوغان آسفالت شده، هشت کیلومتر نیز آماده آسفالت و ۱۳ کیلومتر از این محور هنوز خام  و دست نخورده باقی مانده است.
همچنین پیشرفت کلی طرح روکش آسفالت محور فاریاب به ارزوییه ۵۵ درصد اعلام و بیان شد که  ۹۵ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح لازم است. 
این محور فاریاب را به ارزوئیه و اسفندقه جیرفت، همچنین شهرستان های بافت و سیرجان وصل می‌ کند.


ادامه سفر استاندار به فاریاب به بازدید از سایت اداری در حال احداث این شهرستان اختصاص یافت که با زیربنای سه هزار مترمربع قرار است به بهره برداری برسد.

پیشرفت فیزیکی سایت اداری فاریاب ۶۵ درصد اعلام و بیان شد که حدود چهار میلیارد تومان برای احداث آن تاکنون هزینه شده است.

از جمله دیگر برنامه های این سفر حضور در جمع شورای اداری شهرستان فاریاب است تا استاندار به طور کامل وقت خود را برای شنیدن مسائل و مشکلات این منطقه بگذارد؛ مدیران هر بخش دیدگاه های خود را به همراه راهکارها بیان کنند و با محوریت شخص استاندار، جمعبندی و تدوین راهبردها برای برنامه های توسعه ای این شهرستان محقق شود.

قرار است فداکار بعد از فاریاب عازم عنبرآباد در جنوب استان نیز شود و در جریان مسائل و مشکلات آن شهرستان نیز قرار گیرد.

برچسب‌ها کرمان محمد مهدی فداکار فاریاب استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان محمد مهدی فداکار فاریاب کرمان محمد مهدی فداکار فاریاب استانداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش/ در دیدار با خانواده جانبازمتوفی محمد اکبری خندابی از صبر و استقامت خانواده جانباران و ایثارگران تجلیل کرد.

سرتیپ دوم بهزاد پرتوی خاقان در داین دیدار ضمن دلجویی از خانواده جانباز متوفی محمد اکبری خندابی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر یکی از قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای هست و در جهان حرفی برای گفتن داریم گفت: جمهوری اسلامی هر آنچه دارد و هرآنچه که در آینده خواهد داشت مرهون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران است که از بهترین سرمایه زندگی شان که جان خود که خداوند به آنها عطا کرده، گذشتند تا کشور در امنیت و اقتدار باشد.
او افزود: اکنون بر ما وظیفه است در وهله اول برای تقویت روحیه خود از خانواده‌های شهدا سرکشی و برسر مزار شهدا حاضر و دریادواره آنها شرکت کنیم و از خانواده آنها که سهم بسیاری در اقتدار کشور داشتند، سرکشی و به شایستگی دلجویی کنیم.
جانباز محمد اکبری خندابی پس از سالها تحمل رنج جانبازی سال 90در سن 45 سالگی  دارفانی را وداع گفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور