Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته نرخ شاخص ارزی در قیمت ۳۱ هزار و ۷۵۰ تومان درجا زد. پس از سفر ۲ مقام مهم خارجی به کشور، از حجم معاملات بازار غیررسمی ارز کاسته شد و معامله‌گران این بازار با احتیاط بیشتری دست به معامله زدند. به عقیده تحلیلگران این حوزه احتیاط فعالان ارزی ناشی از وجود انتظارات مثبت و منفی در فضای بازار است. این افراد معتقدند که در زمان نشست‌های حساس سیاسی احتمال انتشار اخبار جریان‌ساز و جهت‌ده افزایش می‌یابد و به همین دلیل فعالان بازار در راستای جلوگیری از ضرر و زیان از انجام معاملات در حجم‌های بالا دست می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر با حضور نرخ‌های توافقی فروش دلار در محدوده کانال قیمتی ۳۰ هزار تومانی، با کاهش حجم معاملات بازار غیررسمی و انتقال تقاضاها به سمت معاملات توافقی، نرخ آزاد ارز دچار تحرکات کاهشی می‌شود. قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی نیز در بازار روز گذشته با حدود ۷۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه به ۱۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسید.

دیروز چهارشنبه ۲۹ تیر ماه قیمت دلار در معاملات آزاد بازار تهران تحرک قابل توجهی نداشت. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در معاملات ابتدایی روز گذشته با حدود ۵۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه در رقم ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان فعالیت خود را آغاز کرد. با گذشت چند ساعت از معاملات بازار روز چهارشنبه نرخ ارز مذکور تحرکات قابل توجهی از خود نشان نداد و در نهایت با ۵۰ تومان افزایش قیمت نسبت به معاملات ابتدایی روز در رقم روز سه‌شنبه به کار خود پایان داد.

به عقیده تحلیلگران بازار ارز ایست حرکتی نرخ دلار آزاد ناشی از بلاتکلیفی معامله‌گران نسبت به شرایط سیاسی حال حاضر کشور است. پس از سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به تهران در روز سه‌شنبه، انتظارات سیاسی مثبت و منفی در فضای بازار تهران بیشتر شد. معامله‌گران نیز با توجه به افزایش احتمال انتشار اخبار جریان‌ساز از انجام معاملات در حجم‌های بالا دست کشیدند و همین امر سبب شد تا نرخ دلار واکنش قابل توجهی به نشست سیاسی تهران از خود نشان ندهد.

از سوی دیگر کارشناسان ارزی معتقدند که با توجه به برطرف شدن بخش قابل توجهی از تقاضاهای بازار در معاملات توافقی در صورت کاهش حجم معاملات در گردش بازار غیررسمی، نرخ آزاد ارز نیز کاهش می‌یابد.

قیمت سکه طلا در بازار روز گذشته کاهشی بود. در حالی که از ۲ هفته گذشته با کاهش ارزش طلای جهانی انتظار می‌رفت سکه طلا نیز در بازار تهران دچار افت قیمت شود، نرخ حباب این کالای سرمایه‌ای افت ارزش ذاتی را جبران کرده و نرخ سکه طلا طرح جدید در محدوده پله‌های ابتدایی کانال ۱۵ میلیون تومانی باقی ماند.

به اختلاف میان ارزش ذاتی و بهای معامله شده یک کالا در بازار، نرخ حباب آن کالا می‌گویند. در روزهای گذشته نرخ حباب سکه طلا رکورد تاریخی خود را شکست و به بازه قیمتی ۲ میلیون و ۱۴۰ تا ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومانی رسید. اما در بازار روز گذشته نرخ این شاخص به مرز کانال ۲ میلیون تومانی نزدیک شد و در نهایت قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی با حدود ۷۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه به رقم ۱۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان رسید. آخرین تاریخی که حباب سکه طلا طرح جدید در کانال ۲ میلیون تومانی حضور داشت، مهر ماه سال ۱۳۹۹ بود.

بیشتر بخوانید :

قیمت طلا، سکه و ارز ۱۴۰۱.۰۴.۲۹/ قیمت طلا و سکه ریخت

تاثیر سفر پوتین بر قیمت دلار؛ خوش قدمی یا بدقدمی؟


۲۲۰ ۲۵۶ کد خبر 1653408

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دلار بازار طلا و ارز سکه و طلا میلیون تومان روز سه شنبه هزار تومان قابل توجهی بازار روز روز گذشته ۲ میلیون سکه طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 به گزارش نابناک به نقل از ایلنا، قیمت سکه و قیمت طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا

بروزرسانی:  یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750

34,487,000

طلای 18 عیار / 740

34,027,000

طلای ۲۴ عیار

45,982,000

طلای دست دوم

34,026,920

آبشده کمتر از کیلو

149,480,000

مثقال طلا

149,420,000

انس طلا

2,301.89

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی

419,600,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 

382,800,000

نیم سکه تک فروشی

242,600,000

ربع سکه تک فروشی

155,400,000

سکه گرمی تک فروشی

67,200,000

تمام سکه (قبل 86)

380,000,000

نیم سکه (قبل 86)

180,000,000

ربع سکه (قبل 86)

95,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی

83,810,000

حباب سکه بهار آزادی

47,610,000

حباب نیم سکه

74,890,000

حباب ربع سکه

71,420,000

حباب سکه گرمی

25,870,000

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • دلار باز هم نزولی شد
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟